ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Keyless Entry (3)
خودرو

سرقت خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید به آسانی هرچه تمام تر

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای طرفداران زیادی داشته و جزو قابلیت های کاربردی در خودروهای روز به شمار می روند. میزان محبوبیت این دو قابلیت به حدی است که اینک بسیاری از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای طرفداران زیادی داشته و جزو قابلیت های کاربردی در خودروهای روز به شمار می روند. میزان محبوبیت این دو قابلیت به حدی است که اینک بسیاری از اتومبیل ها به صورت استاندارد از آنها بهره می برند.

اگر چه به لطف سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای استفاده از خودروها راحت تر شده، اما نتایج یک تحقیق اخیر نشان می دهد که مدل های مجهز به چنین امکاناتی، امنیت پایین تری داشته و آسیب پذیرتر از سایر اتومبیل ها هستند.

Keyless Entry (1)

در این تحقیق که توسط انجمن عمومی اتومبیل آلمان (ADAC) انجام شده، 237 خودروی مدرن از 30 برند مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته اند. نکته تامل برانگیز اینکه از میان این مدل ها، 230 دستگاه در برابر حملات هکری شکننده و نا امن تشخیص داده شده اند.

بد نیست اشاره کنیم هکرها برای نفوذ به سیستم ورود بدون کلید از یک دستگاه ارزان قیمت که به راحتی در سایت های اینترنتی به فروش می رسد، استفاده می کنند. دستگاه مذکور با اسکن محیط اطراف خودروی پارک شده، سیگنال مربوط به کلید وایرلس را پیدا نموده و با تقویت آن به نوعی باعث فریب سیستم ورود بدون کلید می شود. با این کار به راحتی خودرو درهایش را برای سارق یا سارقین باز می کند.

Keyless Entry

تحقیق ADAC حکایت از آن دارد که از 237 مدل بررسی شده، تنها سه مدل توانسته اند به طور کامل در برابر حملات هکری مقاومت کنند. جالب اینکه این مدل ها به گروه جگوار لندرور تعلیق داشته و عبارتند از جگوار I-Pace، لندرور دیسکاوری و رنجرور ایووک.

از بین این مدل ها، 4 خودرو هک شده و قفلشان باز یا موتورشان استارت خورده است، 230 مدل باقیمانده نیز در برابر هر نوع حمله هکری آسیب پذیر ظاهر شده اند.

Keyless Entry (2)

در حالیکه مایک هاوس (Mike Hawes) مدیر بخش انجمن تجار و شرکت های سازنده خودروی بریتانیا اعتقاد دارد اتومبیل های مدرن به دلیل بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها بیش از هر زمان دیگر امن تر هستند، تحقیق ADAC چنین عقیده ای را کاملا رد کرده و به رانندگان پیشنهاد می دهد که با مراجعه به دفترچه راهنما، سیستم ورود بدون کلید را در اسرع وقت غیر فعال کنند.

در این بین راهکار ساده و ارزان قیمت دیگری نیز وجود دارد و آن چیزی نیست جز نگهداری کلید خودرو در داخل ورقه های قلعی یا کیف های مخصوص؛ البته این راهکار هنوز مورد تایید ADAC نیست، زیرا به گفته ژرمن ها مسدودسازی سیگنال کلید از این طریق تضمین نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    پراید منم بدون کلید باز میشه یه فکری باید بکنم ازین به بعد.?

مطالب پیشنهادی