ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واحد موبایل ال جی در سال 2018 بیش از 700 میلیون دلار ضرر داد

با پایان نخستین ماه از سال 2019 میلادی شرکت های مختلف به انتشار گزارش مالی سال 2018 خود پرداخته اند که در این بین بخش موبایل ال جی با ثبت ضرر 700 میلیون دلاری، بار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۸

با پایان نخستین ماه از سال 2019 میلادی شرکت های مختلف به انتشار گزارش مالی سال 2018 خود پرداخته اند که در این بین بخش موبایل ال جی با ثبت ضرر 700 میلیون دلاری، بار دیگر در زمره واحدهای زیان ده قرار گرفته است.

البته کمپانی ال جی در مجموع سال مالی خوبی را پشت سر گذاشته و توانسته با کسب درآمد 54.4 میلیارد دلار، سود خالص 2.4 میلیارد دلاری را از آن خود کند. این آمار نسبت به سال 2017 میلادی رشد داشته و از سال 2009 به بعد، بهترین رکورد ال جی محسوب می شود؛ موفقیتی که به لطف عملکرد بسیار خوب بخش لوازم خانگی و سرگرمی های ال جی به دست آمده است.

بخش موبایل ال جی اما با ثبت ضرر 700 میلیون و 650 هزار دلاری چندان عملکرد مناسبی نداشته؛ هرچند با این وجود کمپانی کره ای معتقد است واحد موبایل ال جی با استفاده از رویکرد طراحی ماژولار محصولات، توانسته هزینه مواد اولیه و سربار تولید را به طرز محسوسی کاهش دهد.

موبایل ال جی

طبق اظهارات شرکت، ال جی قصد دارد در آینده نزدیک با عرضه موبایل های 5G و تلفن هایی با شکل ظاهری متفاوت، جای پای خود را در بازار موبایل جهانی محکم تر کند. این کمپانی همچنین روی بازارهایی مثل ایالات متحده و کره جنوبی (که همین حالا نیز حضور قدرتمندی در آنها دارد) تمرکز بیشتری خواهد داشت.

کمپانی ال جی سال گذشته 2.4 میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است

ال جی همچنین سود عملیاتی 67 میلیون دلاری را در سه ماهه پایانی 2018 ثبت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است. البته شرکت مذکور رکود بازار موبایل را عامل اصلی کاهش اخیر عنوان کرده که فروش 1.5 میلیارد دلاری و ضرر 290 میلیون دلاری (192 میلیون دلار در سه ماهه آخر سال گذشته) را به همراه داشته است.

گفتنی است شرکت ال جی با توجه به رقبایی مانند سامسونگ، هواوی و اپل، تنها راه تصاحب سهم بیشتر از بازار را در ارائه محصولات نوآورانه با فناوری های جدید دانسته و قصد دارد با عرضه گوشی های کاربردی، در سال 2019 بخش موبایل را به سوددهی برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali_hosseinzad
    ali_hosseinzad | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    گوشی فقط این نیست که سخت افزار خالی پیاده بشه روش باید نواوری و پشتیبانی نرم افزاری هم داشته باشه به انتقادات و نظرات کاربران اهمیت بده.الان الجی منتظره ایفون چیزی بزنه ازش تقلید کنه

    • MATELF
      MATELF | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

      آیفون خودش نابوده چرا تقلید باید ازش کنن؟

    • Erfan Salehi
      Erfan Salehi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

      حرف شنا تو برند های مثل هواوی درسته نه ال جی که خودش همیشه تو نواوری پیشرو بوده

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

      اتفاقا برعکسسسسس. ال جی یه شرکت نوآوره. بقیه برندها فناوری‌های برندای موفق دیگه مثه ال جی رو تست میکنن ببینن کدوم جواب میده. اما مطمئنا همه برندها از کپی کردن ال جی پشیمون نمیشن. چون همیشه بهترین فناوری ها رو ابتکارات رو داره که منحصر به خودشه و خودش ابداع کرده نه اینکه از روی برندای دیگه کپی کنه. بالاخره برندای ناموفق مجبورن با کپی کردن بازار و دست بگیرن و سهمی داشته باشن. الیته اون هم نمونه های موفق هر برند، دقیقا مثل همینایی که تو ال جی می بینین

مطالب پیشنهادی