ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز یا کروم بوک
کسب و کار

گزارش مالی مایکروسافت خبر از خیزش اصلی ترین دشمن ویندوز می دهد

مایکروسافت گزارش سه ماهه مالی دوم سال 2019 (سه ماهه انتهایی سال 2018) را منتشر کرده است. در حالی که بیشتر بخش های این گزارش مثبت به نظر می رسند اما ظاهراً مایکروسافت نگران کروم ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

مایکروسافت گزارش سه ماهه مالی دوم سال 2019 (سه ماهه انتهایی سال 2018) را منتشر کرده است. در حالی که بیشتر بخش های این گزارش مثبت به نظر می رسند اما ظاهراً مایکروسافت نگران کروم بوک ها است.

شرکت ساکن ردموند، درآمد 32.5 میلیارد دلار کسب کرده و در آمد خالص به 8.4 میلیارد دلار رسیده است. در مقایسه با سال قبل باید اشاره کرد که این اعداد 28.9 میلیارد و 7.5 میلیارد دلار بوده و به این ترتیب شاهد بهبود درآمدهای مایکروسافت هستیم.

در مقایسه با سال قبل مایکروسافت رشد درآمد 39 درصدی در بخش سرفیس و 8 درصدی در بخش گیمینگ با 64 میلیون کاربر فعال ایکس باکس (در تعطیلات) را تجربه کرده است.

ویندوز یا کروم بوک

اما بخش نا امید کننده مایکروسافت مربوط به لایسنس های ویندوز است. نسخه پرو OEM (نسخه از پیش نصب شده روی سخت افزار توسط سازنده ها) کاهش در آمد 5 درصدی را تجربه کرده، در حالی که لایسنس های مشتریان هم با 11 درصد افت در آمد روبرو شده است.

مایکروسافت در توجیه این موضوع، بخش پایین رده یا به عبارتی اقتصادی بازار را نکوهش می کند؛ بخشی که می توان به کروم بوک ها نسبت داد. در حالی که در 3 ماهه اخیر سرفیس پرو 6، سرفیس لپتاپ 2، سرفیس استودیو 2 و سرفیس هدفون عرضه شده اند اما انتظار می رود برای عقب نماندن از رقبا محصولات اقتصادی مایکروسافت هم روانه بازار شوند. شاید عرضه نسخه جدیدی از سرفیس گو به بهبود شرایط مایکروسافت کمک کند.

یکی از بخش هایی که کمبود آن در مایکروسافت احساس می شود، رده محصولات اقتصادی است. در صورتی که محصولات ارزان قیمتی از جمله لپتاپ های اقتصادی به سبد محصولات مایکروسافت افزوده شوند، می توانند بزرگترین ضعف گزارش مالی اخیر را به خوبی پر کنند. شاید هم عرضه نسخه ای از ویندوز لایت در آینده پاسخ مایکروسافت به سیستم عامل کروم باشد؛ ویندوز 10 سبک تر و با طراحی مینیمال که ویژه دستگاه های اقتصادی طراحی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    این شرکتا برای فروش سخت افزار جدید تر روز به روز سیستم عاملشونو سنگینتر میکنن
    الان اکثرا تنها استفادشون از pc یه مقدار اینترنت و فیلمه و مایکروسافت باید برا این دسته از کاربرا یه نسخه لایت بدون نرم افزارهای اضافی که باعث سنگین شدن ویندوز میکنه ارایه کنه

مطالب پیشنهادی