ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متهم شدن کارمند اپل به انتقال اطلاعات محرمانه تکنولوژی اتومبیل خودران به چین

یکی از کارمندان اپل به جرم انتقال اطلاعات محرمانه مربوط به فناوری اتومبیل خودران این شرکت آمریکایی متهم شده است. بنابر ادعا‌های مطرح شده توسط FBI این کارمند چینی با نام «جیژانگ چن» تلاش می‌کرد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳

یکی از کارمندان اپل به جرم انتقال اطلاعات محرمانه مربوط به فناوری اتومبیل خودران این شرکت آمریکایی متهم شده است. بنابر ادعا‌های مطرح شده توسط FBI این کارمند چینی با نام «جیژانگ چن» تلاش می‌کرد تا تکنولوژی مورد استفاده در اتومبیل‌های خودران اپل را به رقبای چینی منتقل کند.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که یکی از همکاران چن متوجه شد کارمند چینی در بخشی غیر مجاز در حال عکسبرداری است. بعد از آنکه این خبر به روسای شرکت رسید، اپل با اعمال تحقیقاتی جامع متوجه شد که هزاران سند و مدرک محرمانه از این فناوری در کامپیوتر شخصی وی وجود دارد. بسیاری از این تصاویر مربوط به فضاهای داخلی ساختمان اپل بودند. آن‌ها همچنین متوجه شدند که او به تازگی برای استخدام در شرکت رقیب چینی اقدام کرده است.

ماموران یک روز پیش از آن که چن به چین برگردد وی را بازداشت کردند. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت کوپورتینویی در زمینه‌ی مراقبت از تکنولوژی‌های مورد استفاده‌ی خود مصمم عمل می‌کند و در این مورد با قانون همراه خواهد شد. همچنین غول آمریکایی بر این عقیده است که پاسخ همه‌ی پرسش‌ها در اختیار FBI است اما نیروی فدرال فعلا از اعلام نظر در این باره خودداری کرده است.

اپل به تازگی ۲۰۰ نفر از کارمندان بخش اتومبیل خودران خود را تعدیل کرده و باید دید با توجه به این اقدامات آیا باز هم در آینده شاهد اتفاقات مشابهی خواهیم بود یا خیر. لازم به ذکر است که پیش از این نیز یکی دیگر از کارمندان اپل نسبت به سرقت فناوری مورد استفاده توسط این شرکت در تولید اتومبیل‌های خودران پرداخته بود.

ارتباط ایالات متحده و چین از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در آمریکا روز به روز تاریک‌تر از گذشته می‌شود. از طرفی دولت ترامپ در زمینه‌ی حفاظت از دارایی‌های ملی بسیار مصمم تر از گذشته شده و در تلاش است تا دست کشور‌های دیگر -به خصوص چین- را از فناوری‌های خود کوتاه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    حتی اجازه امدن محصول به بازر هم نمیدن
    یعنی فردا یه محصول میدن جلوتر از اپل و خیلی راحت ملت میگن اپل کپی کرده ?
    یه عده روس پرست و چینی پرست هم اماده هستن بگن که ببینید ندیدی کی کپی کاره

  • آریا
    آریا | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    چینی ها ذاتا متقلب و دزدن

مطالب پیشنهادی