ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Xpeng-G3 (3)
خودرو

چینی تسلا مدل X را هم کپی کردند؛ اولین اطلاعات از Xpeng G3 [تماشا کنید]

با توجه به شرایط موجود و حمایت های دولتی، چینی ها علاقه زیادی به اتومبیل های الکتریکی پیدا کرده و هر از چند گاهی شاهد معرفی مدل هایی عجیب و غریب از استارتاپ های کوچک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

با توجه به شرایط موجود و حمایت های دولتی، چینی ها علاقه زیادی به اتومبیل های الکتریکی پیدا کرده و هر از چند گاهی شاهد معرفی مدل هایی عجیب و غریب از استارتاپ های کوچک و بزرگ هستیم. Xpeng G3 یکی از این موارد است که به دلیل کپی برداری از روی معروف ترین کراس اوور برقی جهان یعنی تسلا مدل X، در مقیاسی جهانی مشهور شده است!

Xpeng-G3 (1)

در نمای روبرو، Xpeng G3 به وضوح تسلا مدل X را در ذهن تداعی می کند، دلیل این مساله به شکل چراغ ها و جلو پنجره مربوط می شود. اما در نمای جانبی و عقب وضعیت اینگونه نبوده و G3 شباهتی با مدل X ندارد. شاید پیچیدگی مکانیسم باز و بسته شدن درهای کراس اوور آمریکایی، چینی ها را از الگوبرداری منصرف کرده است!

Xpeng-G3-SUV-2

کابین G3 نیز مشابه با مدل X طراحی شده؛ داشبورد این کراس اوور برقی چینی میزبان یک نمایشگر ایستاده بسیار بزرگ است که از طریق آن امکان کنترل تنظیمات مختلف میسر می شود. طبق انتظار در پشت فرمان نیز از یک صفحه دیجیتال عریض برای نمایش اطلاعات لازم استفاده شده که این بخش نیز شباهت زیادی با نمونه به کار رفته در تسلا مدل X دارد. در کنار نمایشگرها، طرح غربیلک فرمان Xpeng G3 هم از روی مدل X کپی برداری شده است.

Xpeng-G3 (9)

Xpeng G3

درباره مشخصات فنی کراس اوور الکتریکی چینی ها اطلاعات زیادی در دست نیست، با این حال برخی منابع از بکارگیری یک پیشرانه با 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور خبر داده اند. همچنین به گفته این منابع Xpeng G3 می تواند با یک بار شارژ تا 300 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

Xpeng-G3 (2)

همانطور که مشاهده می کنید علی رغم شباهت های ظاهری، به لحاظ فنی هیچ نقطه مشترکی بین دو کراس اوور برقی چینی و آمریکایی دیده نمی شود.

Xpeng-G3 (4)

ناگفته نماند دو شرکت علی بابا و فاکسکان 350 میلیون دلار در کمپانی Xpeng سرمایه گذاری کرده اند. این استارتاپ چینی برای بهره گیری از پلتفرم هوش مصنوعی Xavier، قراردادی را با Nvidia امضا نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • f_nh
    f_nh | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    فرم کلیش شبیه جک اس ۳ هستش

  • آریا
    آریا | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    این آشغال رو با تسلا مقایسه نکنید

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    چرا این شکلیه ناموسا؟؟دماغه و ارتفاع و کلا هیچ چیزش متناسب نیست

مطالب پیشنهادی