ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی و دانلود ۱۲ اپلیکیشن که کیفیت ویدیو ها را ارتقاء می‌دهند

همه‌ی ما با ویدیو‌هایی سر و کار داریم که کیفیت مناسبی ندارند و آنطوری نیستند که دلمان می‌خواهد. این مشکل عموما در موبایل‌ها بیشتر قابل مشاهده است. لرزش دست، کمبود نور و ضعف سخت افزار ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

همه‌ی ما با ویدیو‌هایی سر و کار داریم که کیفیت مناسبی ندارند و آنطوری نیستند که دلمان می‌خواهد. این مشکل عموما در موبایل‌ها بیشتر قابل مشاهده است. لرزش دست، کمبود نور و ضعف سخت افزار باعث می‌شوند که عموما ویدیو‌های ثبت شده توسط موبایل‌ها کیفیت مناسب را نداشته باشند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی 12 اپلیکیشن بپردازیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تا حد قابل قبولی کیفیت ویدیو‌ها و فیلم‌ها را افزایش دهید. اگر زیاد با این گونه فیلم‌ها سر و کار دارید این مطلب را از دست ندهید.

چرا باید کیفیت ویدیو را ارتقاء دهیم؟

نرم افزار‌هایی که به این منظور طراحی و توسعه داده شده‌اند دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای اصلاح بسیاری از معایب در فیلم‌هایتان استفاده کنید. طبیعی است که همه‌ی اپلیکیشن‌ها بهترین کیفیت را ارائه ندهند و یا اینکه همه‌ی ویژگی‌هایی که می‌خواهید را یک جا نداشته باشند. اما ویژگی‌های اصلی که باید در یک اپلیکیشن ویرایش ویدیو به دنبالش باشید در لیست زیر آمده است:‌

  • بالا بردن رزولوشن تصاویر
  • بهبود نورپردازی
  • بالا بردن ثبات تصویر
  • از بین بردن نویز
  • تنظیمات روشنایی تصویر
  • چرخاندن، قطع کردن و تغییر زاویه‌ی ویدیو‌ها
  • اضافه کردن فیلتر‌
  • اضافه کردن افکت و انیمیشن

اما کدام اپلیکیشن‌ها کیفیت بهتری در ارائه‌ی این ویژگی‌ها دارند؟

۱. نرم افزار ویرایش ویدیو Filmora

بالا بردن کیفیت فیلم

پلتفرم‌ها: ویندوز و مک

اگر به دنبال یک نرم افزار بهینه، کاربردی و سبک هستید استفاده از نرم افزار ویرایش ویدیوی Filmora یکی از گزینه‌های بسیار مطلوب محسوب می‌شود. شما می‌توانید این نرم افزار را با پرداخت سالانه ۳۹ دلار خریداری کنید یا با پرداخت ۵۹ دلار آن را برای همیشه داشته باشید.

البته نرم افزار یاد شده دارای نسخه‌ی رایگان هم هست که در صورت استفاده از آن دیگر خبری از تعداد زیادی افکت‌ها نخواهد بود و ویدیو‌های ویرایش شده‌تان همیشه دارای واترمارک این نرم افزار خواهند بود.

فیلمورا به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تا روشنایی، کنتراست و رنگ بندی ویدیو‌های خود را تغییر دهید. همچنین الگو‌های بسیار زیادی از افکت‌ها و موشن گرافی‌های آماده را نیز برایتان فراهم خواهد کرد.

از همه مهم‌تر فیلمورا از اکثر فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با فرمت‌های مختلفی برای به اشتراک گذاری ویدیو‌های‌تان داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نقد کامل دیجیاتو از این نرم افزار را مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن Filmora

۲. برنامه Power Director

بالا بردن کیفیت فیلم

پلتفرم‌ها: اندروید

ممکن است گاهی اوقات قصد داشته باشید یک ویدیو را با سرعت بسیار بالا اصلاح کنید؛ مثلا با استفاده از گوشی. اگر صاحب گوشی اندویدی هستید، یکی از بهترین نرم‌افزار‌ها استفاده از PowerDirector است. این اپلیکیشن بیش از ۱۰ میلیون بار از پلی استور گوگل دانلود شده و برنده‌ی جایزه‌ی سردبیران پلی استور نیز شده است.

اپلیکیشن PowerDirector با اینکه امکاناتی حرفه‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورد اما کاملا رایگان است. از ویژگی‌های آن می‌توانیم به امکان ویرایش چند تایملاین به طور همزمان، ویرایش افکت‌، پشتیبانی از صفحه‌ی آبی و سبز همراه با ویرایش کروما کی و همچنین امکان ویرایش صدا اشاره کنیم. اپلیکیشن یاد شده برای شما امکان ویرایش تصاویر را نیز فراهم خواهد کرد.

PowerDirector - Video Editor App, Best Video Maker

PowerDirector - Video Editor App, Best Video Maker

سازنده: CyberLink.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 53 مگابایت زبان:

۳. برنامه Avidemux

بالا بردن کیفیت فیلم

پلتفرم‌ها: ویندوز، مک، لینوکس

نرم افزار Avidemux اپلیکیشنی رایگان و متن باز است که با استفاده از آن می‌توانید به ویرایش ویدیو بپردازید. اگر قصد دارید کیفیت ویدیو‌های خود را افزایش دهید، می‌توانید از ابزار stabilization (ثبات سازی) و تغییر رزولوشن آن استفاده کنید.

این اپلیکیشن با پشتیبانی از بسیاری از فرمت مثل FLV، MKV، AVI، WMV، MOV، OGM، MPEG، MP4 و بسیاری دیگر به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به سادگی از انواع و اقسام ویدیو‌های ضبط شده در دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

البته نکته‌ی ناامید کننده‌ی این نرم افزار این است که امکان ویرایش تایملاین و افکت‌ها در آن وجود ندارد.

دانلود اپلیکیشن Avidemux

۴. برنامه Pinnacle Studio Pro

بالا بردن کیفیت فیلم

پلتفرم‌ها: iOS

اگر از کاربران iOS‌ هستید می‌توانید با استفاده از Pinnacle Studio Pro‌ تجربه‌ی بسیار خوبی از ویرایش و بالا بردن کیفیت فیلم و ویدیو‌هایتان داشته باشید.

این نرم افزار سال‌هاست که برای ویرایش ویدیو‌ها در آیفون‌ها حضور دارد. نسخه‌ی iOS به اندازه‌ی نسخه‌ی دسکتاپ آن از ویژگی‌های فوق العاده برخوردار نیست اما همچنان می‌توانید به برخی ابزار انتقال، ویرایش قاب‌ها و برخی افکت‌های آن دسترسی داشته باشید.

بعد از ویرایش و اصلاح ویدیو‌های خود با بهره‌مندی از Pinnacle Studio Pro می‌توانید به راحتی آن‌ها را در یوتیوب، فیسبوک، توییتر و ... به اشتراک بگذارید چرا که Pinnacle این کار را بسیار ساده کرده است. البته این نرم افزار رایگان نیست و برای استفاده از آن باید ۱۲.۹۹ دلار هزینه‌اش را پرداخت نمایید.

Pinnacle Studio Pro

Pinnacle Studio Pro

سازنده: Corel Inc قیمت: 12.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 237.9 مگابایت زبان:

۵. برنامه FonePaw Video Converter Ultimate

بالا بردن کیفیت فیلم

پلتفرم‌ها: ویندوز، مک

پیش از هرچیز باید به این موضوع اشاره کنیم که اپلیکیشن FonePaw Video Converter Ultimate یک نرم افزار برای اصلاح رزولوشن ویدیو‌هاست. این اپلیکیشن می‌تواند رزولوشن ویدیو‌ها را ارتقا دهد تا بتوانید از یک ویدیو 480p را به 1080p، 720p و یا 4K تبدیل کنید.

همچنین شما می‌توانید با ارتقا ویدیو‌های تاریک آن‌ها را روشن‌تر کنید و میزان لرزش دست تصاویر را کاهش دهید.

نرم افزار FonePaw Video Convertor Ultimate با بیشتر فرمت‌ها سازگار است. به این معنی که نیازی نیست برای تبدیل فرمت‌ها از نرم افزار‌های دیگر استفاده کنید. نرم افزار یاد شده رایگان نیست اما می‌توانید از دوره‌ی رایگان آن بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده نمایید، اما برای استفاده‌ی دائم از آن باید ۲۹.۹۵ دلار بپردازید.

دانلود اپلیکیشن FonePaw Video Converter Ultimate

۶. برنامه Videoshop

بالا بردن کیفیت فیلم

اپلیکیشن Videoshop یک نرم افزار کراس پلتفرم برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید ویدیو‌هایتان را علاوه بر اصلاح، جذاب و خنده‌دار هم بکنید.

این اپلیکیشن امکانات کمتری را ارائه می‌دهد اما رابط کاربری بسیار ساده‌ی آن باعث می‌شود کار با آن برای افراد بسیار ساده باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک ویدیو را با استفاده از افکت‌های صوتی شامل صدای حیوانات، صداهای خنده‌ و ... بامزه کنید. این نرم افزار دارای ابزار استاپ موشن هم هست که با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانید کلیپ‌های کوتاهی برای توییتر ایجاد نمایید.

ویدیوشاپ دارای ویژگی‌های جدی و حرفه‌ای هم هست؛ ویژگی‌هایی نظیر قطع کردن تصویر، اسلو موشن، افزایش سرعت تصاویر و صداگذاری. نرم افزار یاد شده کاملا رایگان است اما برای استفاده از همه‌ی ابزار‌های تعبیه شده‌ی آن باید از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید.

Videoshop - Video Editor

Videoshop - Video Editor

سازنده: Jajijujejo Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 42 / 148.5 مگابایت زبان:

۷. برنامه InShot

برنامه InShot

آخرین اپلیکیشن پیشنهادی ما در این مطلب InShot خواهد بود. یک اپلیکیشن کراس پلتفرم رایگان دیگر برای گوشی‌های هوشمند که تنها نسخه‌ی اندرویدی آن بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

اپلیکیشن یاد شده هم یک ویرایشگر ویدیو و هم سازنده‌ی ویدیو محسوب می‌شود. به این معنی که می‌توانید به طور کامل کنترل اجزای مختلف یک ویدیو را در اختیار بگیرید. از ویژگی‌های این نرم افزار می‌توانیم به امکان قطع کردن تصاویر، ادغام سازی، برخورداری از فیلتر‌ها و افکت‌ها، کنترل سرعت، تغییر فرمت ویدیو‌ و همچنین امکان اصلاح صوت اشاره کرد.

با استفاده از InShot‌ می‌توانید به راحتی ویدیو‌های خود را بعد از ویرایش در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Video Editor & Photo Editor - InShot

Video Editor & Photo Editor - InShot

سازنده: InstaShot Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 25 / 93 مگابایت زبان:

۸. برنامه VivaVideo

اپلیکیشن VivaVideo شامل تمامی امکانات پایه مورد انتظار از یک ویرایشگر ویدیو در موبایل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر استایل، رنگ، لایه‌بندی،‌ محو کردن و افزودن المان‌های گرافیکی مثل تصویر، استیکر و نوشته اشاره کرد. امکان بهبود کیفیت صدای فایل‌ها هم در کنار قابلیت افزایش کیفیت ویدیو‌ها درون این برنامه در نظر گرفته شده است. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به ویژگی ساخت اسلایدشو و کلاژ اشاره کرد.

پلتفرم‌ها: اندروید و iOS

این برنامه را می‌توانید برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دانلود کنید.

VivaVideo - Video Editor & Maker

VivaVideo - Video Editor & Maker

سازنده: QuVideo Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰۳ و ۱۸۵ مگابایت زبان:

۹. برنامه VideoShow

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای ویرایش ویدیوها در گوشی‌های هوشمند، برنامه VideoShow است که شامل قالب‌های آماده جذاب، افکت‌ها و ابزارهای ادیت ویدیو می‌شود. رابط کاربری ساده اپ، استفاده از آن را آسان کرده است و کاربران به لیست طولانی از قطعات موسیقی قابل استفاده روی ویدیوها دسترسی خواهند داشت. بیشتر قابلیت‌ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند اما برای حذف واترمارک باید از نسخه پرمیوم استفاده کرد.

پلتفرم‌ها: اندروید و iOS

این برنامه را می‌توانید برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دانلود کنید.

VideoShow Video Editor & Maker

VideoShow Video Editor & Maker

سازنده: Shanghai Enjoy Information Technology Co., Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۵ و ۲۸۵ مگابایت زبان:

۱۰. برنامه Videoleap

اپلیکیشن Videoleap

اپلیکیشن Videoleap در اصل یک ویرایشگر تصویر است که امکان بهبود کیفیت ویدیوها را هم فراهم کرده است. فرایندهای قابل استفاده درون برنامه کاملاً به صورت استاندارد طراحی شده‌اند و مشابه با عناوین رقیب هستند. استفاده فیلترها، افکت‌ها و تبدیل ویدیوها از جمله ویژگی‌های کلیدی برنامه محسوب می‌شوند. همچنین در هنگام دریافت خروجی امکان تنظیم رزولوشن هم وجود دارد که نقطه قوتی به شمار می‌رود. در کنار فرمت‌های مقصد مختلف، کاربران می‌توانند اقدام به اصلاح رنگی ویدیوهای خود کنند تا کیفیت بالاتری را در اختیار داشته باشند.

پلتفرم‌ها: اندروید و iOS

این برنامه را می‌توانید برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دانلود کنید.

Videoleap Editor by Lightricks

Videoleap Editor by Lightricks

سازنده: Lightricks Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۹ و ۲۰۰ مگابایت زبان:

۱۱. برنامه KineMaster

برنامه ویرایش ویدیو KineMaster عنوان بسیار مشهوری در دنیای موبایل است که به انتخاب اول بسیاری از کاربران برای مصارف روزمره تبدیل شده است. سهولت استفاده از قابلیت‌ها در کنار تنظیمات پیشرفته از دلایل موفقیت این برنامه محسوب می‌شود. در حین ویرایش می‌توان به تعداد نامحدودی از لایه‌ها دسترسی داشت و استیکرها، قطعات موسیقی یا متون را با آن‌ها مطابقت داد. حتی امکان متحرک‌سازی تصاویر روی ویدیوها از طریق تبدیل به فرمت گیف هم وجود دارد. در هنگام دریافت خروجی هم می‌توانید فرمت دلخواه خود را انتخاب نمایید.

پلتفرم‌ها: اندروید و iOS

این برنامه را می‌توانید برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دانلود کنید.

KineMaster - Video Editor

KineMaster - Video Editor

سازنده: KineMaster Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۳ و ۱۰۴ مگابایت زبان:

۱۲. برنامه The Video Converter

اگرچه اپلیکیشن The Video Converter شهرت چندانی مانند عناوین قبلی ندارد، اما قطعاً ابزاری کارآمد و با کیفیت است که به خوبی از پس وظیفه خود برمی‌آید. همانطور که از نام برنامه مشخص است، به صورت تخصصی روی تبدیل فرمت‌های ویدیو به یکدیگر در موبایل تمرکز دارد و تنها برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS منتشر شده است. یکی از قابلیت‌های بسیار مثبت اپ، امکان تنظیم رزولوشن و افزایش آن پیش از شروع فرایند تبدیل است. برای دستیابی به بهترین نتیجه توصیه می‌شود تا از فرمت AVI استفاده کنید؛ ولی انتظار افزایش چشمگیر فایل خروجی را داشته باشید.

پلتفرم‌ها: اندروید و iOS

این برنامه را می‌توانید برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دانلود کنید.

The Video Converter

The Video Converter

سازنده: Float Tech, LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۴۳ مگابایت زبان:

سوالات متداول برای بالا بردن کیفیت فیلم

بهترین برنامه های اندروید برای بالا بردن کیفیت فیلم کدام ها هستند؟

برنامه Power Director جز یکی از بهترین برنامه ها اندروید در این زمینه کاری هست که خصوصیات و ویژگی های بسیاری عالی را در اختیار شما می گذارد.

بهترین برنامه های ویندوز برای بالا بردن کیفیت فیلم کدام ها هستند؟

برنامه Avidemux یکی از بهترین برنامه های بالا بردن کیفیت فیلم است که خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی در اختیار شما می گذارد.

بهترین برنامه های iOS برای بالا بردن کیفیت فیلم کدام ها هستند؟

برنامه های زیادی در رابطه با افزایش کیفیت فیلم برای سیستم عامل iOS ساخته شده است. یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه اپلیکیشن Pinnacle Studio Pro است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saleh222
    saleh222 | ۱ بهمن ۱۴۰۰

    تنها برنامه که واقعا رزولوشن و کیفیت فیلم رو میبره بالا Topaz Video Enhance AI که گرافیک و پردازنده قوی میخوات برای پردازش

  • ali_unique
    ali_unique | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    ویرایش ویدیو هم کار هر کسی نیس ولی باز دم سازنده این برنامه ها گرم

مطالب پیشنهادی