ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایالات متحده تبدیل جسد انسان به خاک گلدان را قانونی می کند

در طول تاریخ روش های مختلفی برای وداع با درگذشتگان مورد استفاده قرار گرفته؛ از مومیایی کردن تا تبدیل خاکستر (پس از سوزاندن جسد) به جواهرات. حالا ایده تازه ای در حال فراگیر شدن است ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۰

در طول تاریخ روش های مختلفی برای وداع با درگذشتگان مورد استفاده قرار گرفته؛ از مومیایی کردن تا تبدیل خاکستر (پس از سوزاندن جسد) به جواهرات. حالا ایده تازه ای در حال فراگیر شدن است که با تبدیل جسد انسان به خاک گلدان، بقایای بدن متوفی را به محلی برای رشد گیاهان تبدیل می کند.

قانون گذاران در واشینگتن طرحی را در دست تصویب دارند که کمپوست کردن جسد انسان را قانونی کرده و به خانواده ها اجازه می دهد بقایای بدن متوفی را به شکل گلدانی از خاک دریافت کنند.

فرآیند تبدیل جسد به خاک 5500 دلار هزینه دارد

به گفته سناتور جیمی پدرسن (حامی طرح) بسیاری از شهروندان واشینگتنی از ارائه طرح جدید خوشحال هستند و ایده تبدیل شدن به یک گل یا درخت پس از مرگ را جالب می دانند. هرچند ایده مورد بحث به خودی خود چندان جدید نیست، اما با ارائه طرح برای تصویب در مراجع قانونی، واشینگتن به نخستین ایالتی بدل می شود که تبدیل جسد انسان به خاک گلدان را قانونی می داند.

جسد انسان

جالب است بدانید که هزینه های بالای تدفین در ایالات متحده که در سال 2017 به 7000 دلار می رسید باعث شده اکثر افراد برای تأمین هزینه ها به دنبال جمع سپاری و درخواست کمک از دیگران باشند؛ اما محاسبات نشان می دهند که فرآیند تبدیل جسد به خاک نهایتاً 5500 دلار هزینه خواهد داشت.

در فرآیند مورد بحث جسد متوفی به مدت یک ماه در محفظه مخصوصی به همراه قطعات چوب در حال پوسیدن و سایر مواد ارگانیک  قرار می گیرد و با برقراری جریان هوا، میکروب ها و ارگانیزم های زنده دیگر این جسد را به کمپوست تبدیل می کنند.

لازم به ذکر است که پژوهشی پنج ماهه با جسد شش داوطلب برای آزمایش طرح مورد بحث انجام شده تا شرایط ایده آل برای پیشگیری از گسترش هر نوع عامل بیماری زا مشخص شود؛ موضوعی که عدم توجه به آن باعث شد در سال 2017 طرح مشابهی با حمایت سناتور پدرسن تصویب نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی