ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حراج آنلاین اورانیوم در وبسایت ژاپنی یاهو؛ پلیس در حال بررسی پرونده

در کشورهای مختلف خرید و فروش آنلاین برخی اقلام با ممنوعیت مواجه هستند؛ اما اورانیوم از آن دست مواردی است که بازتاب فروش اینترنتی آن در کشوری مثل ژاپن توجه بسیاری از رسانه ها را ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۷

در کشورهای مختلف خرید و فروش آنلاین برخی اقلام با ممنوعیت مواجه هستند؛ اما اورانیوم از آن دست مواردی است که بازتاب فروش اینترنتی آن در کشوری مثل ژاپن توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده است.

سازمان انرژی اتمی ژاپن رادیواکتیو بودن ماده مورد معامله را تأیید کرده است

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین کاربردهای اورانیوم استفاده در رآکتورهای هسته ای و البته تسلیحات اتمی است که باعث شده خرید و فروش این ماده از حساسیت بالایی برخوردار باشد. اما حساسیت موضوع زمانی بیشتر می شود که بتوان به راحتی و از طریق اینترنت، ماده پرتوزای مذکور را تهیه کرد که چنین چیزی تا چند روز پیش در ژاپن ممکن بود.

حالا پلیس ژاپن به مسئله ورود کرده و ضمن مسدود کردن آدرس اینترنتی حراج اورانیوم، چند نفر را در این ارتباط دستگیر نموده است. پلیس همچنین نمونه ای از پودر مورد معامله را برای سازمان انرژی اتمی ژاپن ارسال کرده که نتایج آزمایشات اولیه رادیواکتیو بودن این ماده را تأیید می کنند و قرار است نوع اورانیوم (کنسانتره یا ضعیف شده) نیز مشخص شود.

اورانیوم

نکته جالب اینکه حراج اورانیوم از طریق وبسایت ژاپنی یاهو انجام گرفته که بلافاصله پس از تماس پلیس، صفحه مورد بحث از دسترس خارج شده و مقامات امنیتی برای بررسی موضوع مسئولان وبسایت را احضار کرده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری های محلی، پلیس توکیو موفق شده عامل فروشنده اورانیوم را دستگیر کند و افرادی هم که موفق به ثبت درخواست در حراجی شده بودند، برای تحقیقات بیشتر به مرکز پلیس برده شده اند.

لازم به ذکر است مدیران یاهو هنوز درباره مسئله اخیر اظهار نظر رسمی نکرده اند و پلیس ژاپن هم اظهار داشته که پس از پایان بازجویی ها، نتیجه را به اطلاع رسانه ها خواهد رساند.

گفتنی است ماده مورد بحث تحت عنوان «اورانیوم 99.9%» در وبسایت یاهو به حراج گذاشته شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Az_Ali77
    Az_Ali77 | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

    ??عجب اوضاع شخمی

مطالب پیشنهادی