ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات با استفاده از هوش مصنوعی در بازی جنگا شکست ناپذیر است [تماشا کنید]

در حال حاضر هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی عملکرد بهتری از انسان دارد اما محققان دانشگاه MIT یک قدم پا را فراتر گذاشته یک ربات را برای شکست دادن انسان در بازی فیزیک محور جنگا ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

در حال حاضر هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی عملکرد بهتری از انسان دارد اما محققان دانشگاه MIT یک قدم پا را فراتر گذاشته یک ربات را برای شکست دادن انسان در بازی فیزیک محور جنگا توسعه داده‌اند.

تمرکز روی جنگا از آن جهت اهمیت دارد که این بازی بر خلاف بازی‌هایی مبتنی بر نشانه‌های بصری مانند شطرنج، بیشتر روی تسلط داشتن بر مهارت‌های فیزیکی مانند تراز کردن قطعات، کشیدن و هل دادن استوار است.

همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، این ربات که به سنسور نیرو و دوربین مجهز شده، بلافاصله با استفاده از بازوی دو طرفه خود بلوک‌های جنگا را جابجا می‌کند. در نگاه اول این کار آسان‌ به نظر می رسد اما با گذشت زمان بازی به تدریج سخت‌تر می‌شود.

این ربات می‌تواند با سرعت خوبی بلوک‌ها را جابجا کرده و به جای آن که تمام احتمالات ممکن را یاد گرفته باشد، بهترین حرکات بعدی را پیش بینی کند. البته این ربات در حال حاضر تنها می‌تواند به تنهایی این بازی را انجام دهد.

در ضمن ربات ذکر شده می‌تواند تشخیص دهد که کدام بلوک در جای خود گیر کرده و کدام یک را می‌توان به آسانی جابجا کرد. سازندگان این الگورتیم آن را یک نمونه موفق از حضور هوش مصنوعی برای کارهای فیزیکی می‌دانند که قادر به انجام کاری است که نیاز به مهارت‌های بالای انسانی دارد. آن‌ها می‌گویند این پیشرفت در نهایت می‌تواند منجر به تولید ماشین‌های صنعتی کم‌تر دست و پاگیر شود.

برای مثال در آینده، بازویی که از آن در بازی جنگا استفاده شده می‌تواند برای انتقال قطعات بزرگ‌تر و ساخت محصولاتی مانند خودرو و مبلمان استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

    این بازی بی نظیره

مطالب پیشنهادی