ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیرعامل جدید اینتل
تکنولوژی

مدیرعامل جدید اینتل منصوب شد

مدیر عامل جدید اینتل بالاخره منصوب شد. باب سوان که پیشتر سمت مدیر ارشد مالی اینتل را بر عهده داشت بعد از استعفای برایان کرانیچ به خاطر رابطه پنهانی اش با یکی از کارکنان اینتل، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۹

مدیر عامل جدید اینتل بالاخره منصوب شد. باب سوان که پیشتر سمت مدیر ارشد مالی اینتل را بر عهده داشت بعد از استعفای برایان کرانیچ به خاطر رابطه پنهانی اش با یکی از کارکنان اینتل، حالا متصدی پست مدیرعاملی این شرکت شده است.

رابطه کرانیچ با آن کارمند برخلاف سیاست داخلی اینتل کمپانی بوده که مدیران عالی رتبه را از ایجاد رابطه صمیمی با کارکنان پایین دست بر حذر می داشته است.

مدیرعامل جدید اینتل هفتمین فرد در تاریخ ۵۰ ساله این شرکت است که متصدی چنین پستی می شود. از جمله افرادی که پیش از او این سمت را در اختیار داشتند می توان به بابت نویس، گوردون مور، اندی گروو، کریگ بارتی و پل اتلینی اشاره کرد.

برایان کرانیچ مدیرعامل سابق اینتل

اما در مورد موقعیت این کمپانی هم باید بگوییم به خاطر حضور شرکت هایی نظیر AMD، انویدیا، اپل، سامسونگ، TSMC و کوالکام در شرایط رقابتی دشواری به سر می برد و در حوزه هایی نظیر دیتاسنتر، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، پی سی، 5G و موبایل به شدت تحت فشار است. اما در نیمه پر لیوان، اینتل پیشگام صنعت نیمه هادی دنیاست که ارزشی برابر با ۴۵۰ میلیارد دلار دارد و نقشی تعیین کننده در آینده رایانشی دنیا دارد.

اینتل پیشگام صنعت نیمه هادی دنیاست که ارزشی برابر با ۴۵۰ میلیارد دلار دارد

حالا اما این کمپانی مصمم است که نشان دهد دوران سخت گذشته را پشت سر گذاشته و تدبیری برای کند شدن قانون مور اندیشیده (منظور از قانون مور پیش بینی مشهور سال ۱۹۶۵ میلادی است که توسط رئیس هیئت مدیره اینتل مطرح شد و براساس آن تعداد ترانزیستورهای موجود روی یک چیپ هر سال دوبرابر می شوند).

روشن است که اینتل برای آنکه جایگاه گذشته اش را باز پس بگیرد باید طراحی و معماری پردازنده هایش را به میزان چشمگیری بهبود بدهد. ناکامی های اخیر اینتل برای تحقق قانون مور این تصور را در خیلی ها ایجاد کرد که مبادا به خاطر محدودیت های قوانین فیزیک در رابطه با دستگاه های کوچک باید شاهد پایانی برای قانون مذکور باشیم.

مدیرعامل جدید اینتل
باب سوان

در مورد مدیرعامل جدید اینتل ، باب سوان، باید بگوییم که متولد نیویورک است و در سال ۱۹۸۳ میلادی از دانشگاه ٖBuffalo فارغ التحصیل شده است. او مدرک MBA خود را از دانشگاه نیویورک دریافت کرده و به مدت ۱۵ سال هم در شرکت جنرال الکتریک در سمت های بالای مدیریتی فعالیت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی