ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیبورد باترفلای
تکنولوژی

پتنت جدید اپل از کیبورد تبدیل شونده مک بوک خبر می‌دهد

چند وقتی است که کاربران به بهانه کیفیت پایین کیبورد مک بوک از اپل شکایت می‌کند و کیبورد اپل صدای اعتراض بسیاری از آنها را بلند کرده. حال پتنت جدید اپل از یک صفحه کلید ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

چند وقتی است که کاربران به بهانه کیفیت پایین کیبورد مک بوک از اپل شکایت می‌کند و کیبورد اپل صدای اعتراض بسیاری از آنها را بلند کرده. حال پتنت جدید اپل از یک صفحه کلید تبدیل شونده خبر می‌دهد. بدین ترتیب کمپانی کوپریتینویی سعی مشکل فعلی را با ساخت یک اسمارت کیبورد تبدیل شونده حل کند.

کیبورد مک بوک

کاربران مک بوک تا کنون به شکل های مختلفی از پست وبلاگی و شبکه های اجتماعی گرفته تا ایجاد فروم و تهیه آهنگ و ویدیوی طنز سعی کرده اند اعتراض خود به کیفیت پایین کیبورد مک بوک را نشان دهند.

استیو جابز در مراسم معرفی اولین آیفون مدعی شده بود که کیبورد فیزیکی جای زیادی می‌برد و باید روشی برای حذف آن پیدا شود. شرکت‌هایی نظیر لنوو سعی کرده‌اند که روش جدیدی در تولید پیش بگیرند و لپتاپ‌ های دو نمایشگر تولید کنند. بدین صورت که در مواقع مورد نیاز یک کیبورد مجازی روی صفحه نمایش زیرین نقش ببندد.

کیبورد مک بوک

تنها مشکل اینجاست که کاربر با استفاده از کیبورد مجازی روی نمایشگر نمی تواند فرم بازخوردی از خوردن کلید داشته باشد و این مسئله سرعت تایپ را پایین می‌آورد.

پتنت جدید اپل یک سیستم چند لایه را روی کیبورد تبدیل شونده توصیف می‌کند. بدین شکل که یک سری کلید شیشه‌ای در لایه بالایی قرار می‌گیرد و یک صفحه لمسی نیز در لایه زیرین تعبیه می‌شود.

کیبورد مک بوک

بدین ترتیب کابر با استفاده از کیبورد اپل که در این پتنت توصیف شده بازخورد دقیقتری دریافت می‌کند. این مسئله مشکل موجود در کیبورد های مجازی دیگر شرکت‌ها را حل می‌کند.

در این پتنت روش ها و مکانیزم متفاوتی برای صفحه بالایی کیبورد مک بوک توصیف می‌شود که در تمامی آنها رضایت کاربر در اولویت قرار دارد. بر اساس این پتنت بدون اشکال هم نیست چرا که اگر کاربر با دست خیس از صفحه کلید مک بوک استفاده کند، این گجت با مشکل مواجه خواهد شد.

کیبورد مک بوک

حال باید دید اپل پس از ثبت این تکنولوژی جدید، چگونه از ان برای کیبورد مک بوک های خود استفاده خواهد کرد.

 

تماشا کنید: خاموش شدن نمایشگر مک بوک پرو، جدیدترین مشکل سخت افزاری اپل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی