ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبدیل فایل Pages به ورد
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه فایل‌های PAGES را به ورد و پی‌ دی اف تبدیل کنیم؟

اگر با اکوسیستم اپل آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که PAGES فرمت اصلی ذخیره اسناد در سیستم عامل مک به شمار می‌آید. این بدان معناست که خروجی‌های PAGES را نمی‌توانید در نرم‌افزارهایی مثل ورد، گوگل داکس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اگر با اکوسیستم اپل آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که PAGES فرمت اصلی ذخیره اسناد در سیستم عامل مک به شمار می‌آید. این بدان معناست که خروجی‌های PAGES را نمی‌توانید در نرم‌افزارهایی مثل ورد، گوگل داکس یا ادوبی آکروبات ریدر استفاده کنید.

با این حساب، کاربران پلتفرم مک همیشه برای انتقال این فایل‌ها به رایانه‌های ویندوزی یا گوشی‌های اندروید، با مشکل مواجه بوده و باید برای تغییر فرمت وقت بگذارند. اما اگر نمی‌خواهید خیلی وقت‌تان را بابت تغییر فرمت تلف کنید، ما در این مقاله راهکارهای ساده‌ای به شما ارائه می‌دهیم.

در ادامه روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید فرآیند تبدیل فایل Pages به ورد و پی دی اف را بی معطلی و بدون دردسر انجام بدهید.

تبدیل فایل‌های PAGES در دسکتاپ

در دسکتاپ، چه لینوکس باشد و چه ویندوز، می‌توانید به آسانی تبدیل فایل‌ Pages به ورد و پی دی اف را از طریف iCloud Pages انجام بدهید. اگر تا حالا نمی‌دانستید، باید بدانید که بسیاری از سرویس‌های مهم اپل به شکل یک اپلیکیشن تحت وب در آی کلاود قابل دسترسی هستند، که شامل نرم‌افزار Pages هم می‌شود.

پس از آنکه فایل‌های خود را در iCloud Pages بارگذاری کردید، می‌توانید به راحتی فرمت آن‌ها را از PAGES به ورد یا DOCX تغییر بدهید. اما توجه داشته باشید که برای این کار، به اپل آیدی احتیاج خواهید داشت. اگر اپل آیدی ندارید، می‌توانید با مطالعه این مقاله آموزشی شیوه ساخت آن را فرا بگیرید.

برای تبدیل فایل‌های PAGES مراحل زیر را دنبال کنید:

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم اول: مرورگر دسکتاپ را باز کرده و وارد سایت iCloud.com شوید.

قدم دوم: اگر اپل آیدی دارید، مشخصاتش را وارد کنید و در غیر این صورت یک حساب کاربری اپل بسازید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم سوم: از آیکن Upload برای بارگذاری فایل‌های PAGES در iCloud Drive استفاده کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم چهارم: ماوس را روی یک فایل آپلود شده برده و سپس روی آیکن More (سه نقطه) کلیک کنید. از منوی کوچکی که ظاهر شده، گزینه Download a Copy را برگزینید. همچنین می‌توانید اینجا چندین فایل را به طور همزمان دانلود کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم پنجم: در منوی پاپ آپ، یکی از دو فایل پی دی اف یا Docx (ورد) را انتخاب کنید. این فایل‌ها باید به سرعت روی هارد شما دانلود شوند.

تبدیل فایل Pages به ورد

نکته: پیش از دانلود فایل‌ها، می‌توانید از iCloud Pages برای ویرایش و اعمال تغییرات روی آن‌ها استفاده کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

استفاده از این روش بسیار ساده و در عین حال، مطمئن است. چرا که معمولا اشکالات تبدیل فرمت به وسیله نرم‌افزارهای شخص ثالث در آن دیده نمی‌شود. اما اگر اپل آیدی ندارید یا نمی‌خواهید از این روش استفاده کنید، مبدل‌های آنلاین احتمالا بتوانند به کمکتان بیایند.

تبدیل فایل‌های PAGES در اندروید

از آنجا که وبسایت iCloud روی مرورگرهای موبایل عملکرد چندان جالبی ندارد، شاید بهتر باشد که در اندروید به سراغ راهکارهای بهتری بروید. پیشنهاد ما، استفاده از ابزار مبدل آنلاینی است به نام Zamzar، که روی مرورگرهای اندروید عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد.

مثل همیشه، این احتمال هست که فایل شما هنگام بارگذاری متوقف شده یا اینکه در حین میزبانی شدن مورد استفاده بدافزارها قرار بگیرد. خوشبختانه Zamzar فایل‌های آپلود شده شما را فقط 24 ساعت روی سرورهایش نگه می‌دارد، بنابراین بابت امنیت آن تا حدی خیالتان راحت است.

نکته: با Zamzar در هر روز فقط می‌توانید پنج فایل را به رایگان تبدیل کنید. برای مقادیر بیشتر، ناچار به خرید حساب پریمیوم خواهید بود.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم اول: مرورگر (ترجیحا کروم) را روی دیوایس اندرویدی خود باز کرده، و سپس به وبسایت Zamzar بروید.

قدم دوم: گزینه Choose Files را زده و سپس فایل‌هایی که قصد تبدیل‌شان را دارید را انتخاب کنید.

قدم سوم: مشخصات فایل خروجی را از منوی Convert Files تعیین کنید. به غیر از تبدیل به پی دی اف و ورد، Zamzar می‌تواند فایل‌هایتان را به فرمت‌های DOC، EPUB و TXT نیز تبدیل کند.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم چهارم: روی Convert اشاره کنید. فایل‌های شما بلافاصله شروع به تبدیل شدن می‌کنند. پس از طی پروسه تبدیل، حالا می‌توانید روی دکمه دانلود اشاره کنید تا فایل در حافظه داخلی شما ذخیره شود. این فایل را می‌توانید در فایل منیجر از پوشه Downloads پیدا کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

نکته: در گوگل کروم، شما می‌توانید پیش‌نمایشی از خروجی نهایی پس از تبدیل را مشاهده کنید.

همچنین به غیر از Zamzar، می‌توانید از ابزار آنلاین دیگری مثل CloudConvert و Aconvert هم استفاده کنید که توانایی تبدیل فایل‌های Pages به سایر فرمت‌ها را دارند.

تبدیل فایل‌های PAGES در آی او اس

برای تبدیل فایل‌های PAGES، می‌توانید از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS هم استفاده کنید. اپلیکیشن Pages می‌تواند در این کار به کمک‌تان بیاید.

قدم اول: وارد اپلیکیشن Pages شوید یا اگر آن را ندارید، از طریق اپ استور اپلیکیشن را دانلود کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم دوم: اپلیکیشن را باز کنید و فایل‌های PAGES که در فضای آنلاین یا حافظه داخلی ذخیره شده را پیدا کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم سوم: روی گزینه Export اشاره کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم چهارم: فرمت فایل خروجی مد نظرتان را انتخاب نمایید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم پنجم: فایل PAGES شما حالا باید به سرعت به فرمت خروجی مد نظرتان تبدیل شود. برای ادامه کار، گزینه Choose How to Send را انتخاب کنید.

تبدیل فایل Pages به ورد

قدم ششم: در صفحه Share Sheet که ظاهر می‌شود، یکی از اپلیکیشن‌ها (مثل ورد، ادوبی آکروبات و ...) را انتخاب کرده تا فایل را با آن باز کنید. سپس می‌توانید از گزینه Save to Files برای ذخیره خروجی در فضای ابری یا در اپلیکیشن Files (حافظه داخلی) استفاده نمایید.

تبدیل فایل Pages به ورد

درست مثل iCloud.com، اپلیکیشن Pages هم راهی ساده و ایمن برای تبدیل فایل اسناد به پی دی اف و ورد را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این وجود مشکل اینجاست که نمی‌توانید چند فایل را به طور همزمان تبدیل کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی