ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا باید گوشی در هواپیما روی حالت پرواز قرار گیرد؟

چند سالی است که خرید بلیط هواپیما رونق گرفته و کاربران نگران آنتن دهی موبایل در هواپیما هستند. با این حال اکنون امکان استفاده از اینترنت در هواپیما با حالت پرواز در گوشی فراهم شده. حال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

چند سالی است که خرید بلیط هواپیما رونق گرفته و کاربران نگران آنتن دهی موبایل در هواپیما هستند. با این حال اکنون امکان استفاده از اینترنت در هواپیما با حالت پرواز در گوشی فراهم شده. حال سوال اینجاست، چه اتفاقی برای موبایل که روزی جزو وسایل ممنوعه در هواپیما محسوب می‌شد، افتاده که اکنون می‌توان با قرار دادنش در حالت پرواز از آن استفاده کرد. ما نیز تصمیم گرفتیم که با بررسی علل موجود، سوالی اساسی را پاسخ دهیم و مشخص کنیم که چرا باید گوشی در هواپیما روی حالت پرواز قرار گیرد؟

آیا گوشی در هواپیما آنتن دارد؟

در ابتدا باید این سوال را پاسخ گوییم که آیا گوشی در هواپیما توانایی اتصال به اینترنت را دارد یا خیر؟

زمانی که تماسی با شما برقرار می‌شود، تلفن هوشمندتان به دنبال نزدیک‌ترین برج اینترنتی می‌گردد تا از آن سرویس بگیرد. هر کدام از این برج‌ها قادرند که محدوده‌ی ۸۰ کیلومتری پیرامونشان را پوشش دهند.

گوشی در هواپیما روی حالت پرواز

به همین دلیل زمانی که شما از محدوده‌ی برجی به ناحیه تحت پوشش برج دیگر منتقل می‌شوید، سیستم کلی موبایل مجبور است عملیات محاسباتی زیادی انجام دهد تا دسترسی شما به اینترنت حفظ شود.

این عملیات در هواپیما به علت ارتفاع و سرعت بالای این وسیله نقلیه بارها رخ می‌دهد و استفاده از یک برج شبکه موبایلی موجب می‌شود که مشکلات زیادی در کارکرد عملیات پیچیده سیستم اتصال به شبکه‌های موبایلی ایجاد شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود گوشی در هواپیما روی حالت پرواز قرار گیرد.

آیا قرار دادن موبایل در حالت پرواز ضرر دارد؟

به باور بسیاری از کاربران روشن بودن گوشی در هواپیما ممکن است به سقوط آن منجر شود و به همین دلیل شارژ موبایل در هواپیما نیز عمل خطرناکی تلقی می‌شود.

البته شاید قرار ندادن گوشی در حالت پرواز در سیستم‌های مخابراتی هواپیما مشکل ایجاد کند اما روشن بودن یک یا دو گوشی نمی تواند به سقوط منجر شود.

کارشناسان باور دارند انتشار الکترومغناطیسه از گجت‌های الکترونیکی شخصی در سیستم‌های مخابراتی هواپیما مشکل ایجاد می‌کنند. مخصوصاٍ گجت‌هایی که امواج رادیویی در محدوده ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاهرتز انتشار می‌دهند.

گوشی در هواپیما روی حالت پرواز

با این حال قرار دادن گوشی در حالت پرواز، روشن بودنش و حتی استفاده از وای فای هواپیما ضرری برای هواپیما ندارد چرا که این حالت اتصال موبایل با شبکه مخابراتی قطع می‌کند و امواج رادیویی مضرر منتشر نمی‌شوند.

اکنون کاربران می توانند حین از تمامی گجت های خود استفاده کنند، به شرطی که آن را در حالت پرواز قرار دهند. برخی از آژانس‌های هوایی به منظور فراهم کردن رضایت کاربران اینترنت وای فای در هواپیما‌های خود قرار داده‌اند که مشکل را به طور کلی حل نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    چون داریم پرواز میکنیم ? ?

مطالب پیشنهادی