ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزار اندروید
تکنولوژی

تعدادی اپلیکیشن سلفی حاوی بدافزار از روی پلی استور حذف شدند

به گزارش نهاد امنیتی ترند میکرو، اخیرا 29 اپلیکیشن سلفی (Beauty Camera) و فیلتر دوربین حاوی بدافزار در پلی استور گوگل کشف شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها که در شرق آسیا طرفداران پر و پا قرصی دارند، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به گزارش نهاد امنیتی ترند میکرو، اخیرا 29 اپلیکیشن سلفی (Beauty Camera) و فیلتر دوربین حاوی بدافزار در پلی استور گوگل کشف شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها که در شرق آسیا طرفداران پر و پا قرصی دارند، برای این منظور طراحی شده‌اند که تصاویر سلفی را ارتقاء داده و با فیلترهای مختلف شخصی‌سازی کنند.

محصولاتی با عناوینی مثل Beauty Camera، Pro Beauty Camera و Horizontal Beauty Camera جزو این اپلیکیشن‌ها هستند که وقتی کاربر پس از نصب آن‌ها قفل صفحه گوشی را بازگشایی می‌کند، روی آن تبلیغات تمام صفحه اجرا می‌کنند. وقتی روی یکی از این تبلیغات تمام صفحه کلیک کنید، یک مدیاپلیر غیراخلاقی اجرا می‌شود که برای پخش تصویر از شما درخواست پول می‌کند.

اما حتی اگر پول را بپردازید، باز هم چیزی عایدتان نخواهد شد. نکته بدتر اینجاست که بعضی از این اپلیکیشن‌ها، از طریق تکنیک‌های فیشینگ تلاش می‌کنند که به اطلاعات شخصی شما (از جمله حساب‌های بانکی) دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، یکی از روش‌های کلاهبرداری اپلیکیشن‌های این چنینی بدین صورت است که شما را وارد مسابقه‌ای می‌کنند که به آسانی در آن برنده می‌شوید.

سپس برای دریافت جایزه، باید یک سری اطلاعات خصوصی را به اپلیکیشن بدهید که اکثر افراد از همینجا فریب می‌خورند. اما در مورد اپلیکیشن‌های فیلتر دوربین، رویه کمی متفاوت است. پس از آنکه تصویری از خود می‌گیرید، این اپ‌ها از شما می‌خواهند که تصویر را برای ارتقاء روی سرورهای توسعه‌دهنده بارگذاری کنید. اما در عوض آنکه خروجی را تحویل دهند، از شما می‌خواهند که یک آپدیت جعلی را برای اپلیکیشن دریافت کنید.

بدافزار اندروید

تصاویری که در سرور اپ بارگذاری کرده‌اید، نه تنها ارتقاء پیدا نمی‌کنند بلکه از آن‌ها برای ساخت حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهد شد. این اپلیکیشن‌های حاوی بدافزار پس از نصب، به سادگی قابل پاک شدن هم نیستند، چرا که آیکن خود را از روی صفحه خانه پنهان می‌کنند و شاید اصلا متوجه حضورشان روی گوشی خود نشوید.

اما خبر خوب اینجاست که گوگل پلی، کلیه این 29 اپلیکیشن‌ را شناسایی و ساعاتی پیش از سرورهایش پاک کرده است. با این وجود، ترند میکرو پیشنهاد کرده که پیش از نصب هر اپلیکیشن از روی گوگل پلی حتما نظرات دیگر کاربران در مورد آن را بخوانید و سپس به نصب اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad2700
    milad2700 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    چرا صفحه از وسط میاد؟?

مطالب پیشنهادی