ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی
تکنولوژی

انتشار فهرست محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی و ضریب نفوذ آنها در کشورهای مختلف؛ حضور پررنگ خاورمیانه‌ای‌ها

موسسات We Are Social و Hootsuite در گزارش «سالنامه دیجیتال جهانی ۲۰۱۹» به تعیین محبوب ترین شبکه های اجتماعی و میزان نفوذ آنها در کشورهای مختلف پرداخته اند که از محبوبیت بالای این پلتفرم ها در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

موسسات We Are Social و Hootsuite در گزارش «سالنامه دیجیتال جهانی ۲۰۱۹» به تعیین محبوب ترین شبکه های اجتماعی و میزان نفوذ آنها در کشورهای مختلف پرداخته اند که از محبوبیت بالای این پلتفرم ها در خاورمیانه حکایت دارد.

در این گزارش از اطلاعات و داده های ارائه شده توسط منابع و گروه های تحقیقاتی مختلف استفاده شده و در نهایت دیدی جامع را از وضعیت جهانی اینترنت ارائه می کند. بر این اساس استفاده کاربران ایرانی از اینترنت در سال گذشته با رشد قابل توجه ۱۸ درصدی همراه بوده، با این حال هیچ یک از شبکه های اجتماعی محبوب نظیر فیسبوک، توییتر یا حتی اینستاگرام در ایران از ضریب نفوذ بالایی برخوردار نیستند.

فیسبوک علی رغم مشکلات متعددی که در سال گذشته با آن مواجه بوده کماکان با برخوردار بودن از ۲.۲۷ میلیارد اکانت فعال ماهیانه بین شبکه های اجتماعی و پیام رسانی رتبه اول را در دست دارد. پس از آن یوتیوب، واتس اپ و فیسبوک مسنجر به ترتیب با ۱.۹، ۱.۵ و ۱.۳ میلیارد کاربر فعال در هر ماه قرار گرفته اند. 

این موسسات برای بررسی ضریب نفوذ پلتفرم های اجتماعی در کشورهای مختلف به جای تعداد صرف کاربران؛ مخاطبان در دسترس برای تبلیغات را مد نظر قرار داده اند؛ به عبارت دیگر کاربرانی که از سرویس بدون تبلیغ استفاده کرده یا تبلیغات را بلاک کرده اند، در نظر گرفته نشده اند.

از آنجا که واتس اپ و توییتر در ایران کاربرد چندانی ندارد طبیعتا در لیست مربوط به ضریب نفوذ آنها نامی از ایران دیده نمی شود اما نکته جالب توجه نفوذ پر رنگ شبکه های اجتماعی و پیام رسانی در کشورهای خاورمیانه است تا جایی که امارات متحده، ترکیه و عربستان به ترتیب در صدر فهرست های فیسبوک، اینستاگرام و توییتر قرار گرفته اند.

محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی
کشورهای با نفوذ بالای لینکدین
کشورهای با نفوذ بالای اسنپ چت
کشورهای با نفوذ بالای اینستاگرام
محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی
کشورهای با نفوذ بالای توییتر
محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی
کشورهای با نفوذ بالای فیسبوک
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pouria JPR
    Pouria JPR | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    به قول همون مسئول دل سوز ما که دیروز سخن پرانی داشت "همه اینا به این خاطر هست که آمریکا می‌خواهد ما اینستاگرامی زندگی کنیم". ?

مطالب پیشنهادی