ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Bandicam
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نرم‌افزار Bandicam؛ اسکرین رکوردر حرفه‌ای برای گیمرها

پیشرفت سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و فراگیر شدن آن‌ها بین مردم، جدا از اینکه دسترسی به اطلاعات را راحت‌ کرده یک مزیت دیگر هم داشته است؛ افزایش راه‌های درآمدزایی. این روزها تولید ویدیوهای خانگی خود تبدیل ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

پیشرفت سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و فراگیر شدن آن‌ها بین مردم، جدا از اینکه دسترسی به اطلاعات را راحت‌ کرده یک مزیت دیگر هم داشته است؛ افزایش راه‌های درآمدزایی. این روزها تولید ویدیوهای خانگی خود تبدیل به یک شغل شده و از طرفی به لطف پیشرفت تکنولوژی، حالا با کمترین امکانات هم هر کسی می‌تواند به این عرصه ورود کند.

اگر این «کمترین امکانات» را بخواهیم لیست کنیم، Bandicam قابلیت این را دارد تا یکی از مهمترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید. این نرم افزار Screen Recorder که از سال 2009 کارش را آغاز کرده، هدفش ضبط ویدیو بوده و بزرگترین ویژگی که باعث شده برنامه با وجود شلوغی بازار رقابت همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد تمرکز بیشتر روی قشر گیمرهاست.

Bandicam
هنگام ضبط ویدیو، قابلیت این را دارید تا به کمک دوربین لپ‌تاپ چهره خودتان را هم به ویدیو اضافه کرده و همزمان صحبت کنید.

بازی‌های ویدیویی محبوبیت زیادی در سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو دارند و بسیاری از کانال‌های پرکاربر یوتیوب نیز فعالیت‌هایشان پیرامون همین موضوع می‌چرخد. Bandicam با دست گذاشتن روی ویژگی‌های لازم برای ضبط ویدیوهای گیمینگ، سعی کرده تولید محتوا را حرفه‌ای‌تر انجام بدهد.

البته برای رسیدن به این راه سازنده مجبور شده تا بعضی چیزها را فدا کند اما Bandicam با تمام مشکلاتش دو نیاز مهم جامعه مخاطبینش را برطرف می‌کند؛ نرم‌افزار هم می‌تواند کار کاربران کژوال را راه بیاندازد و هم به‌اندازه‌ای دست تولیدکننده را باز بگذارد تا بتواند ویدیوهایی حرفه‌ای‌تر بسازد. Bandicam سه حالت ضبط مختلف دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • Screen Recording Mode

Bandicam
نمایی از صفحه اصلی برنامه؛ برخلاف بعضی نمونه‌های مشابه، Bandicam قابلیت ادیت ویدیو را ندارد و برای این کار باید دیگر محصول همین کمپانی یعنی Bandicut را دانلود کنید.

در این بخش کاربران می‌توانند از صفحه مانیتور ویدیوهای دلخواه خود را ضبط کنند. شاید نکته متمایز این قسمت را بتوانیم حضور چهار گزینه مختلف بدانیم. در Select a Recording Area برنامه بخش‌های مختلف صفحه را تشخیص می‌دهد و بنابراین با بردن نشانگر به قسمت دلخواه، می‌توانید تنها همان بخش از صفحه را ضبط کنید.

متاسفانه در بخش‌بندی خودکار صفحه، این بخش آن‌قدرها دقیق نیست و بعضی اوقات بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. اما دومین زیرمجموعه این قسمت Rectangle نام دارد. در Rectangle یک مستطیل قرمز رنگ (به هر اندازه‌ای که خواستید) در صفحه ظاهر می‌شود و بعد از مشخص کردن مکان آن، کافیست دکمه Record را بزنید تا در نهایت ویدیو ضبط گردد.

گزینه‌های سوم و چهارم به ترتیب تمام صفحه (Full Screen) و Around Mouse نام دارند. تکلیف تمام صفحه که مشخص است، با کلیک روی آن از همه صفحه مانیتور فیلم گرفته می‌شود. اما در Around Mouse هر جا که موس را ببرید، ویدیو آن قسمت ضبط خواهد شد. همچنین با حرکت موس نیز دوربین حرکت می‌کند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برنامه تنها از دو فرمت MP4 و AVI پشتیبانی می‌کند و هرچند این محدودیت ممکن است به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید ولی قابلیت تغییر فریم ریت، کیفیت فیلم و پشتیبانی از کدک‌های محبوب باعث شده تا حداقل برای گیمرها این مشکل خیلی به چشم نیاید.
  • Game Recording Mode

به مهم‌ترین بخش Bandicam می‌رسیم، بخشی که با تمام مزایایش یک ضعف دارد: کنار آمدن با ویژگی‌های آن ممکن است اندکی زمان ببرد. رابط کاربری Bandicam آنگونه نیست که کاربر را اذیت کند و از طرفی Screen Recording Mode  برای این گذاشته شده تا کاربران کم‌تجربه‌تر همچنان بتوانند از برنامه استفاده کنند.

هنگام ضبط ویدیو می‌توانید هر کدام از بخش‌های ظاهری را شخصی‌سازی کنید و تغییر بدهید. نرم‌افزار یک قلم نیز دارد و با آن می‌توان همزمان با ضبط، چیزهای مختلفی را به صفحه اضافه کرد.

با این حال و به‌خاطر حضور ویژگی‌های مختلف، Game Recording Mode بیشتر از بقیه بخش‌ها می‌تواند وقت کاربر را بگیرد. در این بخش رکوردر از رابط‌های برنامه‌نویسی DirectX ،OpenGL یا Vulkan پشتیبانی می‌کند و به‌واسطه همین مسئله، خروجی ضبط شده می‌تواند کیفیت و سرعت بهتری داشته باشد. همچنین می‌شود فریم ریت بازی در گوشه صفحه را فعال کرده و هر لحظه وضعیت آن را ببینید.

  • Device Recording Mode

قابلیت آپلود مستقیم ویدیوها در فیسبوک، یوتوب و ویمئو وجود دارد؛ بدون اینکه نیاز داشته باشید ویدیو را فشرده‌سازی کنید.

هدف Device Recording Mode این است که کاربر از طریق Bandicam بتواند در بقیه دیوایس‌ها مثل کنسول‌های بازی یا گوشی ویدیوهای ضبط شده بگیرد. روی کاغذ ایده جالبی به‌نظر می‌رسد ولی به‌خاطر وجود یک مشکل، Device Recording Mode لقب کم‌کاربردترین بخش برنامه را به خودش اختصاص می‌دهد. برای ضبط ویدیو در این قسمت نیازمند سخت‌افزاری واسطه (Capture Device) هستید تا نرم‌افزار بتواند روی دیگر دستگاه‌ها نیز اجرا شود.

در هنگام ضبط ویدیوها، می‌توانید صدا را در یک فایل جداگانه نیز ذخیره کنید. همچنین برنامه یک گزینه تکمیل خودکار نیز دارد؛ می‌توانید کاری کنید تا ویدیوها در یک حجم یا زمان مشخص به اتمام برسند.

اما در کل برای کسانی که می‌خواهند به جمع تولیدکنندگان ویدیوهای مرتبط به بازی بپیوندند، Bandicam می‌تواند گزینه مطلوبی به شمار بیاید؛ نرم‌افزاری که بعضی یوتیوبرهای معروف مثل PewDiePie نیز از آن استفاده کرده‌اند و با توجه به اینکه اشتراک‌گذاری ویدیوهای مرتبط به بازی‌های ویدیویی حالا در داخل کشورمان هم فراگیر شده، Bandicam می‌تواند کار تولیدکنندگان داخلی را هم راه بیاندازد.

اما یک نکته در ارتباط با نسخه رایگان و پولی برنامه وجود دارد. در نسخه رایگان مدت زمان ویدیویی که می‌توانید ضبط کنید 10 دقیقه خواهد بود و همچنین واترمارک برنامه نیز پایین ویدیوها نمایش داده می‌شود. هرچند با روش‌هایی می‌توان از هر دو این محدودیت‌ها عبور کرد ولی برای کسانی که تمام امکانات را می‌خواهند، می‌توانند نسخه پولی Bandicam را با هزینه 39 دلار تهیه کنند.

در مجموع اگر به دنبال یک اسکرین رکوردر حرفه‌ای می‌گردید، دانلود نرم‌افزار Bandicam را به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    نسخه کرکی رو دانلود کنیم همون نسخه خریداری شده ۳۹ دلاری هست درسته؟

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

      بله باید همون باشه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    ممنون زیاد از معرفیت... دستت در نکنه به دردم خورد شدید.

مطالب پیشنهادی