ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا XZ4
تکنولوژی

آخرین تیر ترکش سونی؛ اکسپریا XZ4 با دوربین سه گانه ۵۲ مگاپیکسلی

جدیدترین محصولات سونی در قسمت تلفن‌های هوشمند یعنی گوشی‌های اکسپریا XZ3 یا اکسپریا  XZ2 نتوانسته‌اند آنچنان تاثیری در کسب و کار این شرکت ایجاد کنند. بخش موبایل کمپانی ژاپنی، اوضاع خوبی ندارد و به همین دلیل کارشناسان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

جدیدترین محصولات سونی در قسمت تلفن‌های هوشمند یعنی گوشی‌های اکسپریا XZ3 یا اکسپریا  XZ2 نتوانسته‌اند آنچنان تاثیری در کسب و کار این شرکت ایجاد کنند. بخش موبایل کمپانی ژاپنی، اوضاع خوبی ندارد و به همین دلیل کارشناسان باور دارند اکسپریا XZ4 در واقع آخرین تیتر ترکش سونی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که این کمپانی ژاپنی نیز چنین عقیده‌ای دارد و به همین دلیل است که جدیدترین گوشی سونی به دوربین سه گانه ۵۲ مگاپیکسلی مجهز شده.

اکسپریا XZ4

سونی با اینکه دوربین‌های دیجیتالی خوبی تولید می‌کند و جزو شرکت‌های شناخته شده در این زمینه به شمار می‌رود اما نتوانسته همین روند را در دوربین تلفن‌های هوشمندش بکار ببرد.

از سوی دیگر همین کمپانی ژاپنی چند وقتی است سنسور‌های دوربین موبایل های دیگر برند‌ها را تولید می‌کند و در این زمینه هم موفق عمل کرده. در واقع پرچمداران دیگر شرکت‌ها به لطف دوربین‌های شرکت سونی توانسته‌اند درصد بالایی از بازار را به خود اختصاص دهند و این کمپانی بی بهره مانده. حال قرار است اکسپریا XZ4 روند موجود را تغییر دهد.

اکسپریا XZ4

بر اساس شایعات منتشر شده، جدیدترین گوشی سونی نه تنها از یک دوربین سه گانه بهره می‌برد بلکه یکی از سه سنسور تعبیه شده برای آن، ۵۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

در صورت صحیح بودن این شایعه، اکسپریا XZ4 بالاترین میزان رزولوشن میان دوربین‌های موبایل را در اختیار خواهد داشت چرا که گوشی آنر ویو 20 به دوربینی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

اکسپریا XZ4

جالب اینجاست که همین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی توسط سونی تولید شده. باید توجه داشت که هنوز این شرکت از سنسور ۵۲ مگاپیکسلی خود با ضریب اف ۱.۶ رونمایی نکرده و احتمالاً اکسپریا XZ4 اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که به آن مجهز می شود.

علاوه بر این بر اساس تصویر لو رفته، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.6 و سنسور ۰.۳ مگاپیکسلی با ضریب اپرچر f/1.4 نیز دو گزینه‌ی دیگر این آرایه دوربین سه گانه به شمار خواهند رفت. این موبایل به احتمال قوی طی کنگره جهانی موبایل بارسلون MWC 2019 در اسفندماه امسال معرفی خواهد شد.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی پرچمدار آنر V20؛ به حفره سلام کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    از وقتی که فهمیدم دیگه سری کامپکت رو تولید نمیکنه ازش متنفر شدم.

  • MrMojtaba
    MrMojtaba | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    سونی باید بدونه مهمترین فاکتور برای فروشش قیمت نهایی دستگاهشه، بهترین سخت افزارم بزاره ولی قیمتش 700 به بالا باشه فروش نخواهد کرد

    • sedighi_7
      sedighi_7 | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

      به نظر من مشکل سونی قیمت گوشی هاش نیست بلکه مشکل اصلیش زبان طراحی و نبود نوآوری تو گوشی هاشه، الان همین گوشی هم اگه همین عکس ها باشه یه گوشیه شکست خوردست چون حاشیه های بسیار زیادی داره و نوآوری هم تا حالا راجع بهش گفته نشده، سونی مثل اپل و سامسونگ نیست که طرفداران زیادی داشته باشه و هر گوشی که بزنه بخرن سونی مثل برند های چینی شیائومی و اوپو و ... می مونه باید اون گوشی ها یه ویژگی خاصی داشته باشن که مردم رو برای خرید گوشی ها شون به سمت خودشون جذب کنن تازه همون اپل و سامسونگ هم به خاطر نبود نوآوری خاص فروششون خیلی کمتر شده ولی هواوی با نوآوری ها تو گوشی هاش به ویژه سری میت 20 فروشش خیلی بالاتر رفته

      • امین قیاسی
        امین قیاسی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

        حرفتون درسته با توجه به رندرهایی که تا به حال ازش منتشر شده؛
        https://dgto.ir/163v

مطالب پیشنهادی