ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حریم خصوصی
تکنولوژی

جاسوسی از افراد بر اساس رفتار نزدیکان آنها در شبکه‌های اجتماعی

افراد بسیاری به بهانه در خطر افتادن حریم شخصی از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند اما مطالعه ای جدید نشان داده که حتی در صورت عدم استفاده از این رسانه ها هم مصونیت کامل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

افراد بسیاری به بهانه در خطر افتادن حریم شخصی از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند اما مطالعه ای جدید نشان داده که حتی در صورت عدم استفاده از این رسانه ها هم مصونیت کامل نخواهید داشت.

بر اساس مطالعه «دانشگاه ورمونت» به خطر افتادن حریم خصوصی در رسانه های اجتماعی مثل استنشاق دود ناشی از سیگار دیگران است و رفتار دیگران شما را هم در خطر قرار می دهد.

حریم خصوصی
جیمز باگرو

محققان این دانشگاه با جمع آوری داده های حدود ۱۴ هزار کاربر توییتر محتوای پست های آنها را تجزیه و تحلیل کرده اند. بر این اساس با استفاده از اطلاعات موجود در توییت های ۸ یا ۹ نفر از مخاطبان یک کاربر می توان محتوای فرد را به دقت پیش بینی کرد. به عبارت دیگر حتی اگر اکانت شما خصوصی باشد، بر اساس محتوای پست شده توسط مخاطبان می توان دیدگاه های سیاسی، عقاید مذهبی، عادت های خرید و ... شما را پیش بینی کرد.

نکته نگران کننده این است که حتی اگر هرگز از این شبکه اجتماعی استفاده نکرده باشید اما نزدیکان شما در آن عضو باشند، از طریق تحلیل حساب کاربری آنها می توان با دقت ۹۵ درصد رفتار شما در پلتفرم را پیش بینی کرد.

«جیمز باگرو»، ریاضیدان دانشگاه ورمونت و سرپرست این پژوهش تاکید می کند ثبت نام در یک شبکه اجتماعی مسئولیتی فراتر از آنچه تصور می شد را به همراه دارد. هرچند افراد هنگام ایجاد حساب کاربری و استفاده از اینستاگرام، توییتر و غیره فکر می کنند که اطلاعات خودشان را با دیگران به اشتراک می گذارند اما ناخواسته داده هایی در مورد نزدیکان‌تان را هم افشا می کنید.

«لوییس میشل»، از همکاران این مطالعه می گوید:

جایی برای مخفی شدن در شبکه اجتماعی نیست. شما به تنهایی نمی توانید حریم خصوصی‌تان در این پلتفرم ها حفظ کنید و دوستانتان هم در این مساله نقش دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی