ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

وقتی سنگر آخرین پناه است؛ بهترین بازی‌های Cover Based موبایل

در بازی‌های اسنایپری یک جا ثابت هستید و مثل بقیه آثار تیراندازی نمی‌توانید آزادانه در محیط حرکت کنید، در هر دو بازی Score Hero و Football Strike از آن فوتبال نود دقیقه‌ای خبری نیست و سبک ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

در بازی‌های اسنایپری یک جا ثابت هستید و مثل بقیه آثار تیراندازی نمی‌توانید آزادانه در محیط حرکت کنید، در هر دو بازی Score Hero و Football Strike از آن فوتبال نود دقیقه‌ای خبری نیست و سبک کاور محور (Cover Based) نیز زد و خوردهای اکشن را از پشت سنگرها روایت می‌کند؛ همه این بازی‌ها یک نقطه اشتراک دارند.

در این عناوین سازندگان جای پرداخت به تمام ویژگی‌های یک سبک، به‌خاطر محدودیت‌های گوشی روی قسمتی از آن دست‌ گذاشته‌ تا مخاطب تجربه‌ای سرگرم‌کننده داشته باشد. در مطلب پیش‌رو به سراغ دسته‌ای از همین عناوین رفته‌ایم، بازی‌های کاور محور که در آن‌ها باید بین سنگرها حرکت کنید، پشت‌شان پناه بگیرید و هر موقع که شرایط را مناسب دیدید، بالا بیایید و به دشمنان شلیک کنید.

Hero Hunters

  • بازی آفلاین است

کاور فایر (Cover Fire) محبوب‌ترین بازی لیست است ولی اگر بخواهیم براساس لقب «سرگرم‌کننده‌ترین» این چند بازی تفنگی را دسته‌بندی کنیم، هیرو هانترز رتبه یک را به دست می‌آورد. به دو دلیل: سیستم تخریب پذیری و هیروهای فراوان. در Hero Hunters می‌توانید حداکثر پنج کاراکتر را با خود به میدان نبرد ببرید و جالب اینجاست که قابلیت کنترل تمام آن‌ها را دارید.

این ویژگی از آن جهت جذاب است که جدا از تفاوت‌های ظاهری، قهرمان‌ها دارای قدرت‌های ویژه‌ای هستند که در جنگ ها به کمک‌تان می‌آیند. اما نکته دوم مربوط به تخریب‌پذیری محیط می‌شود، اگرچه چیز جدیدی در بازی‌های کاور محور نیست ولی تعداد زیاد کاورها و قابلیت تخریب تک تک آن‌ها نابود کردن را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای بازی تبدیل کرده است.

Hero Hunters

Hero Hunters

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 119.8 / 95.10 مگابایت زبان:

Forged Fantasy

  • بازی آفلاین است

Forged Fantasy نسخه قرون وسطی هیرو هانترز است. بازی از همان هسته گیم‌پلی استفاده کرده، با این تفاوت که اینجا با تیر و کمان و جادو می‌جنگید و حریفانتان هم ارک‌ها، الف‌ها، انسان‌ها و بقیه نژادهایی هستند که در کتاب‌ها و سریال‌ها فانتزی بارها دیده‌ایم؛ از دیدگاه گیم‌پلی نتیجه نهایی به اندازه هیرو هانترز لذت‌بخش نشده ولی بازی به‌خاطر فضای متفاوتش در سبک شوتر ارزش تجربه کردن را دارد.

هیرو هانترز و Forged Fantasy کاملا آفلاین نیستند و برای دانلود فصل‌های بعدی داستان به اینترنت نیاز دارید

البته با وجود ضعف‌های گیم‌پلی اگر نسبت به هیرو هانترز گرافیک بازی را زیر ذره بین قرار بدهیم، Forged Fantasy یک حرکت رو به جلو برای استودیوی Hothead به شمار می‌رود. طراحی هنری کار به اندازه گذشته رنگارنگ و دلنشین است و سازنده با یک گرافیک فنی به مراتب بهتر توانسته حداقل از لحاظ گرافیکی اثری بهتر بسازد.

Forged Fantasy

Forged Fantasy

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 117.8 / 94.77 مگابایت زبان:

Cover Fire

  • بازی آفلاین است

در کاور فایر از آن تنوع هیرو هانترز خبری نیست. با این حال ویژگی که باعث شده این بازی تفنگی روندی خسته‌کننده به خودش نگیرد، حضور سناریوهای مختلف است. در بازی همیشه پشت کاور نیستید، گاهی اوقات هم سوار بر هلیکوپتر با آرپیجی سربازان دشمن را هدف قرار می‌دهید. ویژگی که ترکیبش با یک گرافیک بالا و گیم‌پلی جذاب توانسته کاور فایر را به محبوب‌ترین عنوان سبکش تبدیل کند.

البته محبوبیت بازی یک دلیل دیگر هم دارد؛ کاور فایر از بی‌دغدغه‌ترین اکشن‌های خوب گوشی است. با یک بار دانلود به همه‌چیز دسترسی پیدا می‌کنید و بدون نیاز به اینترنت، هر جایی که خواستید می‌توانید به تجربه‌تان ادامه بدهید. نه مثل خیلی از بازی‌های امروزی باید آنلاین باشید و نه همانند هیرو هانترز و Forged Fantasy سازنده از ترفند آنلاین-آفلاین استفاده کرده است.

Cover Fire

Cover Fire

سازنده: Genera Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 903.5 / 443.65 مگابایت زبان:

Armed Heist

بازی تفنگی

  • بازی آنلاین است

فارغ از فضا و هدفی که Armed Heist دنبال می‌کند، بزرگترین تفاوت بازی نسبت به بقیه آثار کاور محور داشتن آزادی بیشتر در حرکت است. در عناوین مشابه تنها قابلیت جابه‌جایی بین کاورها را دارید و هر وقت که فرصت را مناسب دیدید باید از کاور بالا آمده و تیراندازی کنید؛ Armed Heist سعی کرده یک قدم این ایده را پیش ببرد.

Armed Heist نقش دزدان را به بازیکن داده و هر مرحله بعد از انجام کارهایی باید به جنگ با پلیس‌ها بروید و از مهلکه فرار کنید

در اینجا می‌توانید آزادانه هر جای محیط که خواستید بروید. اگر هم به پناهگاهی رسیدید، شخصیت اصلی خودش اتوماتیک پشت آن کاور می‌گیرد. در واقع Armed Heist بیشتر از اینکه یک بازی تفنگی کاور محور باشد، عنوانی اکشن سوم شخص است که مبارزاتش پیرامون سیستم کاورگیری می‌چرخند.

Armed Heist

Armed Heist

سازنده: SOZAP قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1800 / 1080 مگابایت زبان:

Gun War: Shooting Games

دانلود بازی تفنگی اندروید

  • بازی آفلاین است

فریب حجم پایین هیرو هانترز و Forged Fantasy را نخورید. در این بازی‌ها استودیوی سازنده تنها بخشی از عنوانش را قرار داده و برای تجربه هر کدام از فصل‌های بعدی باید حجمی را دانلود کنید. به‌همین خاطر اگر به دنبال یک بازی تفنگی سبک‌تر و کم‌حجم‌تر هستید، Gun War با وجود کیفیت پایین‌ترش اما می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

بازی داستان حمله زامبی‌ها به زمین را روایت می‌کند و در قالب این بستر کلیشه‌ای، بازیکن‌ در نقش یکی از اعضای نیروهای ویژه باید به دنبال سِرُم برود. در نبردها می‌توانید بین کاورها جابه‌جا شوید، از اسلحه‌های مختلفی استفاده کنید و اگر هم دیدید وضعیت خیلی بد است نیروهای کمکی را فرا بخوانید.

Gun War: Shooting Games

Gun War: Shooting Games

سازنده: jun xu قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 179.9 / 59.91 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

    عالی مثل همیشه...

  • Mohy
    Mohy | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

    بازی war friends رو یادتون رفت

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    این سبک یه خوبی که داره همه بازی هاش افلاین هست و رو موبایل بهینه هست خیلی ممنون که بازی هارو معرفی کردین

مطالب پیشنهادی