ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوشتن رزومه آنلاین
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج سرویس اینترنتی برای نوشتن رزومه آنلاین

به هیچ عنوان نمی‌توان انکارش کرد: اگر رزومه خوب و گویایی داشته باشید، مطمئنا شانس بزرگی برای یافتن یک کار خوب خواهید داشت. رزومه معرفی مختصر و مفیدی از تجربیات کاری شماست؛ چکیده‌ای از کارهایی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

به هیچ عنوان نمی‌توان انکارش کرد: اگر رزومه خوب و گویایی داشته باشید، مطمئنا شانس بزرگی برای یافتن یک کار خوب خواهید داشت. رزومه معرفی مختصر و مفیدی از تجربیات کاری شماست؛ چکیده‌ای از کارهایی که انجام داده‌اید، کارهایی که از پس‌شان برمی‌آیید و اموری که علاقه‌مند هستید فعالیت‌هایتان را در آن‌ها ادامه دهید.

بنابراین، برای آنکه خودتان را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنید باید رزومه خوب و آبرومندی داشته باشید و جعبه ابزار این هفته ما، به همین موضوع می‌پردازد. این که چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن، به نوشتن رزومه آنلاین اقدام کرده و آن را به کارفرمای خود ارائه دهید. پس از شما دعوت می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

CVBuilder.me

نوشتن رزومه آنلاین

شعار وبسایت CVBuilder ساخت رزومه در ده دقیقه است، و باید بگوییم که در تحقق این شعار بسیار عالی عمل می‌کند. رزومه‌های این وبسایت دو زبانه هستند (فارسی و انگلیسی) و اطلاعاتی مثل مشخصات پایه، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت‌ها و پروژه‌ها را شامل می‌شوند. حتی می‌توانید لینک شبکه‌های اجتماعی‌تان را هم به رزومه اضافه کنید.

مزیت استفاده از این سرویس اینجاست که می‌توانید رزومه را هم در قالب پی دی اف دریافت کنید و هم لینک رزومه را به شکل آنلاین به دیگران بفرستید. نکته خوب دیگر اینکه همیشه امکان ویرایش و تازه نگه داشتن اطلاعات رزومه را خواهید داشت و حتی می‌توانید قالب و رنگ‌بندی آن را دستخوش تغییرات دلخواه‌تان کنید.

CVBuilder از طریق فروش این قالب‌های آماده درآمدزایی می‌کند. هر چقدر قالب‌ها شیک‌تر و گرافیکی‌تر باشند، طبیعتا باید پول بیشتری بپردازید. با این وجود هیچ کدام از آن‌ها بالاتر از ده هزار تومان قیمت ندارند و با توجه به تنوع بالایی که دارند و خروجی‌های با کیفیتی که دریافت می‌کنید، تصور می‌کنیم بابت پرداخت چنین مبلغی رضایت کامل داشته باشید.

کاربوم

نوشتن رزومه آنلاین

کاربوم یک سرویس رزومه ساز آنلاین نیست. بلکه در اصل یک پلتفرم استخدامی و وبسایت کاریابی است که ساخت رزومه آنلاین را به عنوان یک خدمت فرعی به کاربرانش ارائه می‌دهد. بنابراین رزومه‌هایی که در کاربوم می‌نویسید، هم برای یافتن کار در اکوسیستم همین سرویس کاربرد دارند و هم خارج از این محیط.

رزومه‌نویسی در کاربوم دو زبان فارسی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند، و پس از اتمام می‌توانید هر کدام را در سه قالب استاندارد، آلفا و بتا دریافت کنید که در شکل و شمایل و چینش تفاوت‌های ریز و درشتی با هم دارند. یک ویژگی متمایز رزومه‌های کاربوم، تعریف QR Code برای آن‌هاست. این یعنی می‌توانید بارکد اختصاصی رزومه‌تان را در جایی مثل کارت ویزیت چاپ کنید تا هر کس با اسکن آن بتواند به اطلاعات رزومه‌تان دسترسی پیدا کند.

ساخت رزومه در کاربوم برایتان هزینه‌ای در پی ندارد، ضمن این که قادرید اطلاعات حساب لینکدین‌تان را هم وارد رزومه کنید. با این وجود، برای ساخت رزومه نیاز به ساخت حساب کاربری در کاربوم دارید که می‌تواند از طریق حساب گوگل یا لینکدین هم انجام شود.

اتباکس

نوشتن رزومه آنلاین

اتباکس مجموعه‌ای از زیباترین قالب‌های ساخت رزومه را در اختیارتان می‌گذارد. بنابراین اگر به دنبال ساخت رزومه‌های متفاوت و چشم‌نواز می‌گردید، بد نیست سری به این وبسایت تخصصی ساخت رزومه بزنید.

ساخت رزومه در اتباکس هزینه‌ای برایتان ندارد. با این وجود، اگر خواستار دسترسی به قابلیت‌هایی بیشتر از نوشتن رزومه باشید باید حسابتان را به نسخه Pro ارتقاء بدهید. در نسخه رایگان، می‌توانید به 8 قالب رزومه و امکان ایمپورت از لینکدین دسترسی داشته باشید. اما جذاب‌ترین قابلیت‌ها به حساب‌های پرو ارائه می‌شوند.

با پرداخت 10 هزار تومان در ماه، می‌توانید به تمام قالب‌ها دسترسی نامحدود داشته باشید و حتی یک «دامین شخصی» بسازید که هم در حکم رزومه و هم پورتفولیو شما باشد. این دامین شخصی به صورت you.atbox.io به شما اعطا می‌شود. ضمنا پلن VIP اتباکس هم در راه است که سال آینده امکاناتی مثل رزومه چند زبانه را به شما ارائه خواهد کرد.

جابینجا

نوشتن رزومه آنلاین

اگر در اینترنت به دنبال کار گشته باشید، حتما نام جابینجا به گوشتان خورده. این پلتفرم کاریابی اینترنتی هم درست مثل کاربوم، رزومه ساز آنلاین اختصاصی خودش را دارد و آن را به عنوان ابزاری یاری‌دهنده جهت استخدام به کاربرانش ارائه می‌کند.

رزومه‌ساز جابینجا هم مثل کاربوم، به طور رایگان ارائه می‌شود و خروجی‌ها شکل و شمایل ساده‌ای دارند. می‌توانید مشخصاتی نظیر اطلاعات شخصی، وضعیت تحصیلی، مهارت‌ها و زبان‌هایی که به آن‌ها مسلط هستید را وارد رزومه کنید و در نهایت خروجی را در فرمت پی دی اف یا به صورت لینک تحویل بگیرید. حتی امکان ساخت QR Code اختصاصی برای رزومه هم وجود دارد.

اگر چه رزومه‌های طراحی شده توسط جابینجا بیش از حد ساده هستند و این ممکن است به مذاق بعضی خوش نیاید، اما در عوض می‌توانید با پر کردن بخش «ترجیحات شغلی» مسیر علایق‌تان را مشخص کرده تا از طریق پلتفرم جابینجا شانس رسیدن به شغل مورد علاقه‌تان را هم محک بزنید.

رزومه.کام

نوشتن رزومه آنلاین

رزومه دات کام هم یکی دیگر از سرویس‌هایی است که امکان ساخت رزومه رایگان را به شما می‌دهد. برای رزومه‌های این سرویس، می‌توانید اطلاعاتی نظیر تحصیلات، دوره‌های آموزشی، مقالات و کتاب‌های منتشر شده، مهارت‌های زبانی، افتخارات و حتی آدرس خود روی گوگل مپس را هم وارد کنید.

با این وجود، تنوع قالب‌های رزومه این سرویس خیلی بالا نیست و دست‌تان برای تغییر را خیلی باز نمی‌گذارد. ولی از آنجا که با یک سرویس اختصاصی میزبانی رزومه مواجه هستید، می‌توانید به لطف یک بخش اختصاصی میزان بازدید از رزومه‌‌تان طی ماه و سال را پایش کنید.

ضمنا رزومه دات کام به کاربرانش یک صندوق پستی داخلی هم ارائه کرده که پیشنهادات شغلی، به این قسمت وارد می‌شوند.


همانطور که مشاهده کردید، روش‌های مختلفی برای نوشتن رزومه آنلاین وجود دارند که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی دیگر، با کمی هزینه همراه هستند. اما این که بخواهید از سرویس‌های اینترنتی استفاده کرده یا رزومه را خودتان طراحی کنید، به تصمیم خودتان بستگی دارد. در هر صورت نکته مهم این است که اصول و قواعد نوشتن یک رزومه خوب را بلد باشید.

شما برای نوشتن رزومه چه روشی را مؤثرتر می‌دانید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alihashemi95
    alihashemi95 | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    خیییلی ممنون از نویسنده عزیز این بلاگ که همه سایت ها رو با جزئیات کامل توضیح داده است. یه موضوعی میخواستم بگم که به تازگی با سایت رزومه ساز جدیدی به نام cvresume.ir آشنا شدم که خیلی خوبه و برای ساخت رزومه هم راهنمایی میکنه و در کل همه چیزش خوبه و به نظرم بهترین رزومه ساز فارسی میتوانند باشند. از سایت محترم تقاضا دارم این رزومه ساز cvresume رو هم در اینجا اضافه کنند تا بقیه دوستان هم استفاده کنند. ? ? ?

  • nourivahid
    nourivahid | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    سرویس هایی که نام بردید سرویس های خلی خوبی هستند. مخصوصا atbox ولی جدیدا rezome.com باز نمیکنه و مشکل داره ظاهرا. و فکر میکنم جای وبسایت resumefarsi.ir هم خالیه و جزو بهترین هاست. ممنون

    • g2eend4y
      g2eend4y | ۳۰ تیر ۱۴۰۰

      سلام دوست عزیز :)
      در حال حاضر سایت https://rezome.com بالا هستش و بروزرسانی شده.
      سایت نه تنها مثل سایت های معرفی شده خروجی PDF میده حتی می تونید رزومه آنلاین وب سایتی هم باهاش بسازید

مطالب پیشنهادی