ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سرویس جدید مایکروسافت کراس پلتفرم میان کنسول‌ و گوشی‌های هوشمند را ممکن می‌کند

به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار روی سرویسی است که امکان باهم بازی کردن پلتفرم‌های ایکس باکس وان، سوییچ، اندروید و iOS را میسر می‌کند. طی ماه‌های اخیر بحث‌های زیادی در مورد موضوع کراس ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار روی سرویسی است که امکان باهم بازی کردن پلتفرم‌های ایکس باکس وان، سوییچ، اندروید و iOS را میسر می‌کند.

طی ماه‌های اخیر بحث‌های زیادی در مورد موضوع کراس پلتفرم جریان داشته است. مایکروسافت همیشه علاقه خود را به این بحث نشان داده و در این راه حتی همکاری‌هایی را با نینتندو انجام داده. از سوی دیگر، سرانجام سونی نیز از موضع خود کوتاه آمده و در حال آزمایش کردن این قابلیت با ۲ بازی است. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، از این سرویس جدید مایکروسافت که با نام Xbox Software Development شناخته می‌شود طی رویداد GDC 2019 رونمایی خواهد شد. ظاهرا ردموندی‌ها قصد دارند تمام پلتفرم‌هایی که از بحث کراس پلتفرمینگ حمایت می‌کنند را زیر چتر خود جمع کرده و در نهایت به یک بازار بسیار بزرگ و یک دست برسند.

مایکروسافت

هنوز مشخص نیست که با استفاده از این سرویس، تنها اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های موبایل هم منتشر شده‌اند امکان پذیر خواهد شد یا می‌توانیم عناوین شناخته شده کنسولی را هم روی گوشی‌های هوشمند تجربه کنیم.

در همین راستا، مدتی پیش مایکروسافت از  Project xCloud که به شما اجازه تجربه عناوین ایکس باکس روی هر پلتفرمی را خواهد داد رونمایی کرد. همچنین ساتیا نادلا، مدیرعامل این کمپانی طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که مایکروسافت می‌خواهد عملکردی مشابه با سرویس نتفلیکس در دنیای بازی‌ها داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی