ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آقای مونوپولی
تکنولوژی

این فرد عجیب از جان شرکت‌های فناوری چه می‌خواهد؟

راه های زیادی برای اعتراض وجود دارد که اغلب به جایی هم نمی رسند اما روش خاص یک کاربر ناراضی از غول های فناوری شهرت زیادی را برای او دست و پا کرده است. این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

راه های زیادی برای اعتراض وجود دارد که اغلب به جایی هم نمی رسند اما روش خاص یک کاربر ناراضی از غول های فناوری شهرت زیادی را برای او دست و پا کرده است.

این فرد که قبلا «آماندا وارنر» نام داشت و حالا اسم خود را به «ایان مادریگل» تغییر داده فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه معتبر UCLA و مدیر استراتژی کمپین Public Citizen و Americans for Financial Reform است اما دلیل شهرت او پوشیدن لباس های خاص برای اعتراض به افرادی مثل «ساندار پیچای» و زاکربرگ برمی گردد.

وی نخستین بار با پوشیدن لباس «ریچ آنکل پنی بگز»، یا آقای مونوپولی در جریان پاسخگویی «ریچارد اسمیت»، مدیرعامل کمپانی مرکز اعتبارسنجی «اکوئیفاکس» به سناتورهای آمریکایی خبر ساز شد. این کمپان یکی از سه آژانس برتر اعتبار سنجی مصرف کنندگان است که جمع‌آوری اطلاعات در مورد بیش از ۸۰۰ میلیون شخص را برعهده دارد اما سال گذشته دسترسی هکرها به اطلاعات خصوصی ۱۴۳ میلیون کاربر را برای مدتی پنهان کرد.آقای مونوپولی

مادریگل دلیل اینکار را پشت کردن کمپانی آمریکایی به حقوق کاربران به خاطر درآمد بیشتر عنوان کرده بود. واکنش های جالب از سوی کاربران باعث شد که به اینکار ادامه دهد و این بار نوبت به مارک زاکربرگ رسید. مدیر عامل فیسبوک برای پاسخ دهی در مورد رسوایی شرکت کمبریج آنالیتیکا و لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر در سنا حاضر شده بود و مادریگل از این فرصت برای نشان دادن اعتراضش به دخالت روس ها در انتخابات و عدم حافظت از حریم شخصی کاربران استفاده کرد. وی در این باره گفته است:

زاکربرگ به میلیون ها ترول روس اجازه داد دموکراسی ما را زیر سوال ببرند. پس به نظرم از اینکه یک ترول روسی کمی اعتبارش به سخره بگیرد ناراحت نخواهد شد.

مادریگل در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت هایی مثل اکوئیفاکس و فیسبوک باید به خاطر افشای اطلاعات خصوصی کاربران با مجازات سنگین مواجه شوند و تا زمانی که قانونگذاران دست به کار نشوند او به این کار ادامه خواهد داد. آقای مونوپولی

فیسبوک در نهایت به پرداخت ۱۷ دقیقه از درآمدش به عنوان جریمه محکوم شد و به همین خاطر مادریگل دوباره لباس آقای مونوپولی را بر تن کرد تا در جلسه استماع مدیرعامل گوگل هم خودی نشان دهد. او در مصاحبه با رسانه ها هدف خود از جلب توجه با پوشیدن لباس های عجیب را اینگونه عنوان کرد:

کاربران هیچ حقی در تعیین نحوه استفاده گوگل از خصوصی ترین داده هایشان ندارند و تنها راه آنها قطع ارتباط کامل با اینترنت است. وقتی ما به شرکت ها اجازه می دهیم به شکل مونوپولی (انحصاری) رفتار کنند، کنترل زندگی خود را از دست می دهیم.

آقای مونوپولی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی