ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیف پول سرد
تکنولوژی

۲۵۰ میلیون دلار دارایی کاربران یک سایت به خاطر درگذشت موسس آن روی هوا رفت

نگهداری ارزهای مجازی کاربران در یک کیف پول سرد باعث ایجاد دردسری بزرگ برای یک صرافی کانادایی شده است. کاربران صرافی دیجیتال QuadrigaCX امکان دسترسی به بخش عمده ای از رمزپول هایشان را ندارند چرا که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

نگهداری ارزهای مجازی کاربران در یک کیف پول سرد باعث ایجاد دردسری بزرگ برای یک صرافی کانادایی شده است.

کاربران صرافی دیجیتال QuadrigaCX امکان دسترسی به بخش عمده ای از رمزپول هایشان را ندارند چرا که این وجوه در یک کیف پول سرد (Cold Wallet) نگهداری می شود و «گرالد کاتن»، بنیانگذار QuadrigaCX به عنوان تنها کسی که رمز عبور کیف را می دانست، فوت کرده است.

روش های مختلفی برای ذخیره ارزهای مجازی وجود دارد که شامل کیف پول داغ و سرد می شود. تفاوت اصلی این روش ها نیز به نیاز یا عدم نیاز به اینترنت برای دسترسی به اطلاعات کیف پول برمی گردد. با توجه به حملات متعدد هکرها به سایت های ذخیره و تبادل ارزهای مجازی بسیاری از فعالان حوزه رمز پول بر این باورند که کیف پول های سرد از امنیت بالاتری برای ذخیره سازی اطلاعات برخوردارند. کیف پول سردوب سایت QuadrigaCX اخیرا از دسترس خارج شده و کمپانی نیز درخواست «حفاظت از حقوق بستانکار» را به مراجع قانونی ارائه کرده است. در اسناد ارائه شده به دادگاه همسر کاتن مدعی شده که این شرکت ۲۵۰ میلیون دلار کانادا از دارایی های کاربران را در اختیار داشته و برای حفاظت بخشی از آن را در یک کیف پول سرد نگهداری کرده که به اینترنت متصل نبوده است.

از آنجا که فقط بنیانگذار فقید QuadrigaCX رمز عبور دستگاه را می دانسته حالا هیچ راهی برای دسترسی به آن وجود ندارد.

از سوی دیگران کاربران در مورد ادعاهای این صرافی ارزهای مجازی ابراز تردید کرده اند و برخی متخصصان نیز مدعی شده اند که کیف پول مذکور پس از علنی شدن درگذشت گرالد کاتن تراکنش هایی داشته است. در هر صورت اگر ادعاهای این شرکت صحت داشته و ارزهای مجازی در یک کیف پول سرد نگهداری شوند، احتمالا تعداد زیادی از کاربران QuadrigaCX دیگر رنگ دارایی هایشان را نخواهند دید.

 

تماشا کنید: این پرینتر سه بعدی با نور سازه ها را تولید می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    احتمالا زنش یا یکی دیگ رمزو پرسیده ازش بعد کشتتش

مطالب پیشنهادی