ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عامل سرطان
علمی

محققان سلول عامل سرطان را کشف کردند

دانشمندان موفق شدند سلول عامل سرطان را کشف کنند. به گفته‌ی آنها این «سلول منشاء» عامل اصلی سرطان به شمار می‌رود و سرمنشاء پیدایش انواع سرطان به شمار می‌رود. تست‌ های آزمایشگاهی نشان می دهد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

دانشمندان موفق شدند سلول عامل سرطان را کشف کنند. به گفته‌ی آنها این «سلول منشاء» عامل اصلی سرطان به شمار می‌رود و سرمنشاء پیدایش انواع سرطان به شمار می‌رود. تست‌ های آزمایشگاهی نشان می دهد که کشف سلول عامل سرطان می‌تواند تاثیر شگرفی بر فرآیند درمان سرطان با دارو بگذارد.

عامل سرطان

محققان دانشگاه استنفورد مدعی شده‌اند که فرآیند کشف سلول علت سرطان در واقع همانند این است که سوزنی را در انبار کاه پیدا کرده اند چرا که تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده تا تشخیص سلول عامل سرطان ممکن شود.

به باور این دانشمندان فصلی تازه را در درمان سرطان با دارو رقم خواهد زد و فرآیند درما‌ن‌های معمول نظیر شیمی درمانی به طور کامل تغییر خواهد کرد.

عامل سرطان

پروفسور «مایکل لیسانتی» سرپرست این پروژه در این باره می‌گوید:

«با پیدا کردن سلول عامل سرطان ممکن است کلید ریست تمامی درمان‌های دارویی سرطان را بزند پیش از این تصور می‌شد که سرطان با از بین نرفتن سلول‌های مرده و زنده شدن دوباره‌ی آنها به وجود می‌آید. در واقع سلول عامل سرطان از روند اصلی خود خارج می‌شوند و با سرعت بالا شروع به تکثیر می‌کنند. این مسئله علت اصلی پیدایش تومور سرطانی به شمار می رود.»

این متخصص هشدار داد که برخی از روش ‌های شیمی درمانی موجب می‌شوند که سرعت تکثیر سلول‌های بنیادی افزایش یابد و بدین ترتیب حجم تومور سرطانی نیز بزرگتر می‌شود.

در این تحقیق دو نمونه از تومور‌های سرطان سینه بررسی شدند و محققان موفق شدند در این تومور‌ها، فعالترین سلول‌های اصلی را جدا کنند و آنها را  سلول های بنیادی سرطانی بنامند.

عامل سرطان

این سلول‌ها علاوه بر فعال بودنشان، سرعت تکثیر بسیار بالایی دارند و علت اصلی تشکیل تومور سرطانی به شمار می‌روند.

شمار بیماران سرطانی دنیا روز به روز بیشتر می‌شود و به تازگی آمار جهانی سرطان ۲۸ درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر محققان معتقدند با تغییراتی که تکنولوژی و عادات زندگی غلط بوجود آمده، میلیون‌ها نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شوند و مجبور خواهند بود با آن دست و پنجه نرم کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

    خدا کنه. من مادر و خواهرم از سرطان فوت شد. دل پر دردی دارم ازش

    • sarbaz.gomnam
      sarbaz.gomnam | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

      روحشان شاد
      انشاالله در آن دنیا با امام خمینی (ره) در بهشت محشور شوند. الهی آمین

    • molavy
      molavy | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

      سرباز گمنام، هرچی بیشتر میگزره مطمئنی تر هستم اسراییلی هستی

  • ali_unique
    ali_unique | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

    سرطان درمان میشه یه بیماری دیگه پیدا میشه قانون طبیعته

مطالب پیشنهادی