ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت خودرو هاى خارجى دست دوم در بازار + جدول

در شرایط فعلی بازار با توجه به افزایش قیمت خودرو های صفر بسیاری از افراد به سمت خرید خودروی دست دوم برای پرداخت هزینه ی کمتر سوق پیدا کرده اند و بازار خودروهای صفر با رکود ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

در شرایط فعلی بازار با توجه به افزایش قیمت خودرو های صفر بسیاری از افراد به سمت خرید خودروی دست دوم برای پرداخت هزینه ی کمتر سوق پیدا کرده اند و بازار خودروهای صفر با رکود مواجه است ولی خرید خودروهای دست دوم نیز شرایط خاص خود را دارد.
فروشندگان خودرو معتقدند یکی از عمده ترین دلایل برای رکود بازار، قیمت بالای خودرو است که با توان مالی مردم همخوانی ندارد. با این حال سوالی که پیش می آید این است که با وجود اختلاف قیمت های زیاد بین خودروهای صفر و کار کرده اوضاع بازار دست دوم خودروها چگونه است؟
بسیاری تصور می کنند بازار خودروهای دست دوم رونق بیشتری داشته باشد اما فروشندگان این بازار نظر دیگری دارند. آنها می گویند بازار خودروهایی کارکرده تحت الشعاع بازار خودروهای صفر است چرا که بسیاری افراد خودروهای خود را می فروشند که خودرویی صفر بخرند.
با این حال یکی از نمایشگاه داران خودرو می گوید در بازار خودروهای کارکرده خرید و فروش از وضعیت بهتری نسبت به خودروهای صفر برخوردار است که البته میزان همین معاملات نیز در مقایسه با سال های گذشته با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.
آنچه در ادامه آمده است قیمت خودرو های خارجی دست دوم در سطح بازار تهران طی بهمن ماه ۹۷ است؛ لازم به توضیح است که با توجه به متغییر بودن شرایط کارکرد، تصادف و تمیزی خودروهای کارکرده نمی توان قیمت مشخصی را برای آن ها اعلام کرد و قیمت های اعلام شده از نوسان بیشتری نسبت به قیمت خودروهای صفر کیلومتر برخوردارند.

قیمت خودرو

در نگاه کلی می توان گفت که قیمت اغلب خودروهای وارداتی دست دوم نسبت به شرایط سال گذشته در حدود 2 الی 2.5 برابر شده است و به جز موارد خاصی که شامل خودروهای پر تقاضا و کم تیراژ بازار قرار می گیرند، سایر خودروهای دست دوم افزایشی متناسب با قیمت خودروهای صفر کیلومتر را تجربه کرده اند. اما فارغ از این مسئله قیمت برخی از خودروهای خاص نیز دچار حباب و افزایش غیر متناسب بهاست. برای مثال قیمت در حدود یک میلیارد تومانی لکسوس NX در مقایسه با سایر کراس اوور های هم رده منطقی به نظر نمی رسد و احتمال کاهش قیمت این قبیل خودروها در صورت تشدید رکود بازار در سال 98 وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی