ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسدودسازی سایت دیوار
تکنولوژی

رییس پلیس فتای تهران بزرگ خواستار مسدودسازی سایت دیوار شد

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ در گفتگوی خبری خود ضمن اعلام این خبر که پلیس فتا خواستار مسدود شدن سایت دیوار است نسبت به جرائم رخ داده در این سایت واکنش نشان داده و گفته که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ در گفتگوی خبری خود ضمن اعلام این خبر که پلیس فتا خواستار مسدود شدن سایت دیوار است نسبت به جرائم رخ داده در این سایت واکنش نشان داده و گفته که تاکنون بیش از ۳۰۰۰ پرونده پیرامون فعالان این سایت به دست آنها رسیده است.

سرهنگ «تورج کاظمی» در مصاحبه خود با روزنامه جام جم تاکید کرده که مدیران این سایت نمی‌توانند آگهی‌ها را کنترل کنند و با توجه به افزایش جرائم پیرامون این وبسایت، پلیس فتا از دادستان تهران خواستار مسدودسازی این مجموعه شده است:

«20 درصد جرایم سایبری از بستری مثل سایت دیوار است و آسیب‌پذیر بودن این سایت‌ها موجب تبلیغ فعالیت کلاهبرداران و متضرر شدن مردم می‌شود. به همین خاطر باید موضوع این سایت‌ها را جدی گرفت.»

مسدودسازی سایت دیوار

سرهنگ کاظمی باور دارد وقتی که یک شماره تلفن هم آگهی ماشین در دیوار گذاشته، هم یخچال و هم پرنده قطع به یقین کلاهبردار است. مشابه این اظهارات در مناظره رادیویی سرهنگ کاظمی و رضا الفت نسب (عضو هیات مدیره «اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی) نیز بیان شده بود و الفت نسب گفته بود که بسیاری از کاربران از جمله خود او چندین کالا در این سایت برای فروش گذاشته‌اند و نمی‌توان این افراد را کلاهبردار نامید.

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در تهران بزرگ در ارتباط با کلاهبرداری در سایت دیوار گفته که مجوز این سایت از سوی سازمان پلیس فتا صادر نشده است؛ البته ناگفته نماند که اصولا پلیس فتا در چرخه اعطای مجوز به فروشگاه‌های اینترنتی جایگاهی ندارد و نقش نظارتی روی این سامانه‌ها را برعهده دارد؛ نظارتی که به گفته کاظمی از عهده پلیس فتا خارج است:

«در توان پلیس فتا نیست که بر تمام آگهی‌های سایت و اقدامات این سایت نظارت داشته باشد. در ده ماهه نخست امسال ۳۰۰۰ پرونده کلاهبرداری مرتبط با سایت دیوار در پلیس فتا تشکیل شده که بیش از ۳۰ متهم در این رابطه دستگیر شدند. مبلغ کلاهبرداری‌ها نیز بیش از دو میلیارد تومان است.

از دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواست کردیم با دستور قضایی، تا زمانی که مسؤولان سایت دیوار راهکاری برای امنیت مراجعه‌کنندگان به این سایت در نظر نگرفته‌اند، آن را مسدود کند. مدیران این سایت مدعی هستند سایت دیوار بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد و خودشان هم راهکاری برای حل مشکلات موجود ندارند.»

مسدودسازی سایت دیوار

به گفته کاظمی این سایت به بازاری تبدیل شده که مجرمان به‌راحتی در آن می‌چرخند و طعمه را شناسایی کرده و لطمات مالی سنگینی را به بار می‌آورند. او البته در صحبت‌های خود اشاره‌ به نام فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش کالای دست دوم دیگری به طور خاص نکرده اما تاکید داشته که همه این سایت‌ها باید ضریب امنیتی و نظارتی خود را افزایش دهند.

صحبت‌های کاظمی در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش مجموعه دیوار در طی گزارشی مفصل از رشد کسب‌وکارهای حاضر در این پلتفرم خبر داده بود و تعداد کلی آنها را  ۳۸۲ هزار و ۱۹۱ مورد تخمین زده بود. دیوار همچنین خبر داده بود که تمامی کسب‌وکارهای حاضر در این مجموعه رشد ۵۲ درصدی را تجربه کرده‌اند و با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی حاکم بر جامعه، بازار خرید و فروش کالای دست دوم به بازار گرمی تبدیل شده است.

مسئولین این مجموعه پیش‌تر در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده بودند که نکات امنیتی را در پروسه بازدید کاربران از آگهی‌ها بارها و بارها به طرق مختلف به آنها یادآوری می‌کنند.گفتنیست پیش از اظهارات اخیر سرهنگ کاظمی، مجموعه دیوار پیش از این نیز چندباری توسط پلیس فتا تهدید شده و با برگزاری جلساتی بین طرفین، فعالیت این سایت ادامه پیدا کرده است.

پیگیری‌های دیجیاتو از سایت دیوار برای واکنش نسبت به این اظهارات فعلا ثمربخش نبوده و به نظر می‌رسد این مجموعه در حال تهیه یک بیانیه رسمی درباره این موضوع است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • emi_raz
    emi_raz | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    ی بار گوگل جواب جستجوی منو اشتباه آورد، باید اونم ببندن :))))

  • Goth Knight
    Goth Knight | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    آره. بدید ebay رو هم ببندن

  • porsesh
    porsesh | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    ادعای این ادمو می‌خونی می‌فهمی الفبای کامپیوتر و آگهی و تبلیغات و ... بلد نیس. کی میشه مسئول چه چیزی... وای وای وای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی