ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل تسلیم فرانسه شد؛ پرداخت نیم میلیارد یورو مالیات معوقه

اپل و فرانسه بر سر مسائل مختلفی با هم کشمکش دارند و حالا اپل در برابر درخواست این کشور برای پرداخت مبلغی هنگفت به عنوان مالیات معوقه تسلیم شده است. این کمپانی با انتشار بیانیه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اپل و فرانسه بر سر مسائل مختلفی با هم کشمکش دارند و حالا اپل در برابر درخواست این کشور برای پرداخت مبلغی هنگفت به عنوان مالیات معوقه تسلیم شده است.

این کمپانی با انتشار بیانیه ای تصمیم خود برای پرداخت مالیات را تایید کرده اما به مبلغ آن اشاره ای نکرده، با این حال رسانه های فرانسوی آن را نیم میلیارد یورو (۵۷۱ میلیون دلار) عنوان کرده اند. این شرکت در بیانیه خود سعی کرده مساله را عادی جلوه دهد:

اپل به عنوان یک کمپانی بین المللی مرتبا توسط نهادی های مالی ذی‌صلاح مورد حسابرسی قرار می گیرد. مدیران مالیاتی فرانسوی هم اخیرا حساب ها و اسناد چند سال گذشته در فرانسه را مورد حسابرسی قرار داده اند.

کوپرتینویی ها در حالی این ادعا را مطرح کرده اند که به باور برخی کارشناسان با استفاده از گریزگاه های مالی از پرداخت مالیات شانه خالی کرده و سهم شرکت های اروپایی از بازار را به چنگ آورده اند.

پاریس شدیدا در پی بستن راه‌های فرار مالیاتی است

دولت های بزرگ اروپایی نظیر آلمان و  فرانسه از مدتی قبل با وضع قوانین سفت و سخت به دنبال بستن راه های فرار مالیاتی بوده اند. «برونو لومیر» وزیر اقتصاد فرانسه در جریان شکایت از اپل و گوگل به اتهام سوءاستفاده از توسعه دهندگان تاکید کرد که در سال ۲۰۱۹ کمپانی های بزرگ باید خود را برای پرداخت عادلانه مالیات آماده کنند.

دولت ماکرون تنها نهادی نیست که اپل را به فرار مالیاتی متهم کرده و گروهی فرانسوی به نام Attac نیز تظاهراتی را در فروشگاه های این شرکت برپا کردند اما شکایت اپل از آنها راه به جایی نبرد.

پاریس سال گذشته گوگل را به اتهام ۱.۷ میلیارد دلار فرار مالیاتی به دادگاه کشاند و از ارائه هرگونه تخفیف نیز سرباز زد. فرانسوی ها همچنین به بهانه کند شدن عمدی آیفون های قدیمی به دلیل ضعف باتری، به دنبال اخذ جریمه ای هنگفت از اپل بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی