ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی آلفابت
تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت منتشر شد؛ هزینه هنگفت گوگل برای جذب ترافیک

آلفابت، کمپانی مادر گوگل گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ را منتشر کرده که علی رغم عملکرد فراتر از حد انتظار، از کاهش حاشیه سود به خاطر هزینه سرسام آور جذب ترافیک حکایت دارد. بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

آلفابت، کمپانی مادر گوگل گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ را منتشر کرده که علی رغم عملکرد فراتر از حد انتظار، از کاهش حاشیه سود به خاطر هزینه سرسام آور جذب ترافیک حکایت دارد.

بر اساس این گزارش عملکرد مالی گوگل حتی از برآوردهای وال استریت هم بهتر بوده و به درآمد سرسام آور ۳۹.۲ میلیارد دلاری برای سهامداران منجر شده است. عملکرد موفق گوگل زمانی بهتر روشن می شود که بدانیم این رقم نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است. گزارش مالی آلفابت

با این حال درامد کمتر از حد انتظار آلفابت از بخش های غیر تبلیغاتی باعث سقوط ۳ درصدی ارزش سهام این شرکت شد. یکی دیگر از بخش های نا امید کننده گزارش مالی آلفابت به هزینه هنگفت ۷.۴۴ میلیارد دلاری برای جذب ترافیک مربوط می شود که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. این مبالغ به شرکت هایی مثل اپل پرداخت می شود تا گوگل را موتور جستجوی پیش فرض خود قرار دهند.

هرچند درآمد کلی و به ازای هر سهم (EPS) به صورت قابل قبولی رشد داشته اما آنچه سرمایه گذاران را نگران کرده میزان هزینه های عملیاتی است. اعداد کلیدی گزارش مالی آلفابت عبارتند از:

  • درآمد هر سهم: ۱۲.۷۷ دلار
  • درامد کلی: ۳۹.۲۸ میلیارد دلار در برابر ۳۸.۹۳ میلیارد دلار مورد انتظار
  • هزینه های جذب ترافیک: ۷.۴۴ میلیارد دلار
  • درآمد عملیاتی: ۸.۲ میلیارد دلار
  • درآمد تبلیغات گوگل: ۳۲.۶ میلیارد دلار در مقایسه با ۲۷.۲ میلیارد دلار سال گذشته

بخش «دیگر درآمدهای» گوگل که به موارد غیر تبلیغاتی نظیر کسب و کار پردازش ابری و فروش سخت افزار مربوط می شود هم رشد داشته اند. این بخش در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ موفق به کسب ۶.۴۹ میلیارد دلار درآمد شده که از پیش بینی های کارشناسان بیشتر است.  کمپانی کوپرتینویی از کسب و کار پردازش ابری خود به عنوان یکی از حوزه های با رشد سریع درآمد نام برده و البته بهبود ۳۱ درصدی درآمد این بخش نسبت به سال گذشته نیز موید این ادعا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی