ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آزمایش های علمی خطرناک
علمی

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین آزمایش‌های علمی تاریخ

علم ابزاری قدرتمند است که می تواند قدرتی هراسناک را در دست دانشمندان قرار داده یا آنها را به فرشته نجات تبدیل کند. به همین خاطر از صدها سال قبل تا همین امروز دانشمندان بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

علم ابزاری قدرتمند است که می تواند قدرتی هراسناک را در دست دانشمندان قرار داده یا آنها را به فرشته نجات تبدیل کند. به همین خاطر از صدها سال قبل تا همین امروز دانشمندان بر لزوم پایبندی به اخلاق و تعهد در آزمایش های علمی تاکید کرده اند، با این حال ابر قدرت هایی نظیر آمریکا و روسیه بارها عدم پایبندی خود به این موارد را ثبات کرده اند.

در ادامه به مرور چند مورد از آزمایش های علمی هراسناک پرداخته ایم که شامل خوراندن شیر آلوده به مواد رادیواکتیو به کودکان، پیوند بیضه برای بازگرداندن جوانی و موارد متعدد دیگری می شود.

۱. فرضیه پیوند بیضه دکتر استنلی

در اغلب فیلم های سینمایی زندانی ها با مشکلاتی مثل سرویس نامناسب یا توجه غیرعادی از سوی همبندها مواجه می شوند اما اگر بین سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۵۰ گذرتان به ندامتگاه «سن کوینتین» کالیفرنیا می افتاد، اتفاقی به مراتب تلخ تر در انتظارتان بود.

در آن دوران پزشکی بسیار خرافاتی و معتقد به تئوری اصلاح نژاد به نام «لئو استنلی» در این زندان فعالیت می کرد که نه تنها زندانیان خشن را عقیم می کرد بلکه راز جوانی را در بیضه ها جستجو می کرد. استنلی برای آزمایش نظریه‌اش بیضه زندانیان جوان محکوم به اعدام را می برید و آن را به افراد سال خورده محکوم به حبس پیوند می زد.آزمایش های علمی خطرناک

با این حال مدتی بعد که انبارش خالی شد زندانیان نفس راحتی کشیدند. استنلی اما دست بردار نبود و این بار روش جدیدی را ابداع کرد که طی آن غده های جنسی بز، خوک یا آهوهای قصابی شده را آسیاب کرده و به شکم زندانی ها تزریق می کرد.

نکته جالب اینجاست که بر اساس مدارک به جای مانده از آن زمان تعدادی از بیماران مدعی شده اند که پس از تزریق حس جوانی و سلامتی بیشتری را تجربه کرده اند؛ البته به خاطر فقدان آزمایش های دقیق مشخص نیست که در بلند مدت چه عوارضی در آنها ظاهر شده است. وی پس از بازنشستگی از زندان مذکور در یک کشتی کروز مشغول به کار شد.

۲. جنایت از نوع ژاپنی

ژاپنی هایی که امروز در استادیوم آشغال جمع می کنند و بابت کوچکترین اشتباه تا کمر خم می شوند، همیشه اینطور نبوده‌اند. در واقع یکی از بدترین دهه های تاریخ بشریت توسط آنها و بین سال های ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۵ طی آزمایشاتی روی هزاران زن و کودک اغلب چینی رقم خورده است.

از جمله آزمایش های علمی یا بهتر بگوییم جنایت های محققان ژاپنی باید به تشریح زنده زنده، قطع کردن دست و پا در حالی که فرد زنده بود، آزمایش تاثیر نارنجک و شعله افکن روی زندانیان، تزریق مواد شیمایی و بیمارسازی عمدی اسرا برای آزمایش روی آنها، تجاوز به زنان به منظور بررسی انتقال بیماری از مادر به جنین و بررسی اثرات گرسنگی و تشنگی شدید اشاره کرد.

۳. آزمایش تاثیر قدرت بر افراد

این مورد یکی از معروف‌ترین آزمون های روانشناسی تاریخ است که در سال ۲۰۱۵ فیلمی هم بر اساس آن ساخته شد. در سال ۱۹۷۱ «فیلیپ زیمباردو»، استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد ۲۴ دانشجو را وارد پروژه ای مطالعاتی کرد و از آنها خواست نقش زندانی و نگهبان را بر عهده بگیرند. لوکیشن این مطالعه زیرزمین ساختمان روانشناسی بود که به صورت زندان طراحی شده بود.

هنوز ۴۸ ساعت از شروع آزمایش نگذشته بود که نگهبانان شروع به اعمال قدرت به روش های نامشروع کردند و در مقابل زندانیان هم مقاومت می کردند اما در نقطه ای آنها سر به شورش گذاشته و با قرار دادن تخت هایشان پشت در مانع ورود نگهبانان به سلول شدند.

نگهبانان پس از ورود زندانی ها را وادار کردند عریان روی زمین و کنار مدفوع خودشان بخوابند. در مدتی کوتاه همه چیز از کنترل خارج شد تا جایی که یکی از شرکت کنندگان در آزمایش دچار فروپاشی روحی شد و شروع به داد و فریاد و لگدپراکنی کرد.

این آزمایش نشان داد که افراد منطقی پس از قرار گرفتن در مسند قدرت تاریکترین زوایای درونشان را بیرون می شکند. همین مساله می تواند توضیحی روشن برای پرورش تروریست هایی مثل جنید حسین باشد که پس از آزادی از زندان به همه اصول اخلاقی پشت کرده اند.

۴. پروژه های کنترل ذهن Artichoke  و  MK-ULTRA

آیا می توان افراد را تا جایی تحت کنترل درآورد که خواسته های ما را بر خلاف میلشان انجام دهند، تا حدی که حتی به خودشان هم ضربه بزنند؟

این یادداشتی رسمی از اسناد سازمان CIA است که به ایده استفاده از دارو، هیپنوتیزم، پاتوژن های میکروبی، نگهداری افراد در انزوا و موارد ترسناک تری برای استخراج اطلاعات از جاسوس های دشمن و اسرای سرسخت می پردازد.

آمریکا بر اساس همین ایده پروژه ای تحت عنوان Artichoke را راه اندازی کرده بود که بعدا وارد فاز شیطانی و گسترده تری به نام MK-ULTRA شد. متاسفانه بسیاری از اسناد مربوط به این پروژه توسط یکی از مدیران CIA نابود شد اما اسناد باقیمانده و شهادت فعالان حاکی از این است که بدون اطلاع افراد از داروهایی نظیرLSD ، تمازپام، هروئین، مورفین، MDMA، مسکالین (mescaline)، سیلوسایبین، اسکوپولامین، ماری‌جوآنا، سودیوم پنتوتال و ارگین استفاده شده است.

برای مثال با تزریق نمک باربیتوریک داخل وریدی (barbiturate IV) به یک بازو و آمفتامین وریدی به بازوی دیگر زمانی که فرد در آستانه خواب بود از وی شروع به بازجویی می کردند و اغلب جواب های درستی نیز دریافت می شد.

۵. پیوند بز و عنکبوت

ابریشم عنکبوت پنج برابر مقاومت تر از فولاد بوده و در عین حال یک ششم آن چگالی دارد. همین ویژگی های شگفت انگیز باعث شده متخصصان به هر قیمت در پی استفاده از این الیاف در زمینه های مختلفی باشند.

ابعاد کوچک این حشره، همجنس خوار بودن و بازدهی اندک از مشکلات تولید انبوه ابریشم آنها به شمار می رود و ظاهرا تنها راهی که برای محققان «وایومنیگ» باقی مانده خلق موجود جدیدی از طریق نانوزیست ‌مهندسی بوده است. در این فرایند از طریق ترکیب ژن‌های عنکبوت و بز حیوانی تولید شد که قادر به تولید پروتئین تار عنکبوت از طریق شیر است.

«حسین روازاده» پزشک عمومی و فعال در حوزه طب سنتی در یکی از سخنرانی هایش با هشدار در مورد واردات این نوع بزها به کشور مدعی شد که در صورت مصرف شیر این حیوانات فرد دارای افکاری شبیه عنکبوت شده و عقاید خود را از دست خواهد داد.

۶. آزمایش سیفلیس در تاسکیگی

یکی از بدنام‌ترین پرونده‌های جنجالی ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۳۲ و ظاهرا با اهداف بشر دوستانه آغاز شد. در آن سال سرویس بهداشت عمومی آمریکا و دانشگاه تاسکیگی برای مطالعه و درمان مردان سیاهپوست مبتلا به سیفلیس پروژه ای مشترک را کلید زدند.آزمایش های علمی خطرناک

مشکل از زمانی شروع شد که بودجه این پروژه ته کشید اما به جای متوقف کردن آن محققان تا چند دهه به مشاهده نتایج در  بیماران ادامه دادند. آنها حتی از تزریق پنی سیلین پس از اثبات کارایی آن خودداری کرده و در عوض به سوژه ها غذای رایگان و هزینه کفن و دفن می دادند.

طی این آزمایش به افراد سیاهپوست اجازه مراجعه به مراکز پزشکی و حتی اطلاع به خانواده هم داده نشد. سال گذشته کلینتون از بازمانده های این پروژه عذرخواهی کرد، با این حال آزمایشاتی از این دست برخی را به این تفکر واداشته که ایدز هم توسط آمریکایی ها و برای کنترل اقلیت های نژادی ابداع شده بود.

۷. آزمایش های علمی حمله پشه

امروزه خبرهای چندانی در مورد جنگ حشرات به گوش نمی رسد اما زمانی در آزمایش های علمی از این موجودات برای گسترش عفونت، فلج و حتی کشتن نیروهای دشمن بهره می بردند.

در اواسط دهه ۱۹۵۰ آزمایش های علمی خطرناک بسیاری برای پیاده سازی این ایده صورت گرفت که سه پروژه بزرگ ارتش امریکا سرآمد همه آنها بودند. در نخستین پروژه با نام Drop Kick که سال ۱۹۵۵ اجرا شد ۶۰۰ هزار پشه ماده در منطقه ای با اکثریت سیاهپوست در فلوریدا رها شد که به هزاران مورد گزیدگی و ده ها مورد بیماری و مرگ (احتمالی) منجر شد. هدف اصلی محققان برآورد میزان ورود حشرات به خانه ها و افراد گزیده شده توسط آنها بود.آزمایش های علمی خطرناکدر همان سال عملیات دیگری تحت عنوان Big Buzz پیاده سازی شد که در این مورد هم ۳۰۰ هزار پشه عامل تب زرد بر سر منطقه ای با اقلیت سیاهپوست پاشیده شد. اسنادی از نتایج این پروژه در دست نیست اما بی شک هزاران شهروند از همه جا بی خبر دچار بیماری و عفونت شده اند.

در آزمایش سوم نیز صدها هزار کک در یک موشک قرار گرفته و در منطقه ای آزمایشی در یوتا رها شدند. بر اثر این آزمایش ها صدها نفر از ساکنان به بیماری هایی مانند انواع تب ها، مشکلات تنفسی، جنین های مرده، انسفالیت و تیفوئید مبتلا شدند.

۸. آزمایش های تشعشع انسانی

طی این مطالعات که چندین دهه به طول انجامید از زنان، مردان، زندانیان و حتی کودکان بی خبر از همه جا به عنوان موش های آزمایشگاهی برای تحقیق در مورد اثرات تابش مواد پرتوزا و آلودگی رادیو اکتیو سوءاستفاده شد.

طی این آزمایش های علمی وحشتناک حتی اجساد دفن شده هم برای آزمایش از زیر خاک بیرون کشیده می شدند. به دستور محققان شیطان صفت به کودکان بی سرپرست شیر آلوده به مواد رادیواکتیو خورانده می شد و سر آنها را در معرض تابش مواد رادیواکتیو قرار می دادند. این ماجرا شامل تزریق مواد مذکور به بچه ها نیز می شود.

در بخش های دیگری از این تحقیقات موارد پرتوزا به بیضه زندان تابانده می شد که در نهایت نقص های جنسی شدیدی را در آنها به جا می گذاشت. بیماران عادی، زنان و حتی سربازان ارتش نیز دیگر سوژه های محققان در این آزمایش های علمی خطرناک بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    رفرنس مطالب علمی... دکتر روا زاده؟! از شما انتظار نمی‌رفت

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

      به عنوان اظهار نظر جالب و مرتبط ذکر شده نه رفرنس

  • Ali Borhan
    Ali Borhan | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

    با عرض سلام خدمت جناب آقای مرادی
    در مورد آزمایش چهارم ، IV که مخفف Intravenous یا داخل وریدی است به اشتباه ۴ ترجمه شده
    لطفا اصلاح فرمایید

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

      ممنون اصلاح شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی