ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطع یارانه
تکنولوژی

جهرمی از سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای نامعقول درباره فضای مجازی انتقاد کرد

وزیر ارتباطات با انتقاد از سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای نامعقول درباره فضای مجازی و رسانه‌های نوین گفت نباید عرصه را بیش از این خالی کرد. «محمدجواد آذری جهرمی» تاکید کرد که باید اجازه دهیم جوان‌ها با ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

وزیر ارتباطات با انتقاد از سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای نامعقول درباره فضای مجازی و رسانه‌های نوین گفت نباید عرصه را بیش از این خالی کرد. «محمدجواد آذری جهرمی» تاکید کرد که باید اجازه دهیم جوان‌ها با استفاده از همین فضا پاسخ دشمنی‌های دشمنان را بدهند.

جهرمی باور دارد، نمی‌توان موضوعی که در رسانه‌های نوین جهانی و شبکه‌های مجازی مطرح شده را در صدا و سیما پاسخ داد: «اصلاً مگر مخاطبان جهانی صدا و سیما را می‌بینند؟»

آذری جهرمی عصر فعلی را عصر ارتباطات و فناوری نام برد و در جمع خبرنگاران سمنان گفت:

«ارتباطات و فناوری‌ها امروز تنها به عنوان زیرساخت صرف مطرح نیستند بلکه اقتصاد پیشرو امروز جهان و اقتصاد تحول آفرینی که آن را به‌عنوان اقتصاد دیجیتالی می‌شناسیم نیز در همین بستر شکل گرفته است. جدا از همین‌ها فضای مجازی به رشد اقتصادی ما کمک می‌کند. در حال حاضر ۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان ما در رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا رشته‌های مرتبط با آن هستند، بنابراین باید با استفاده از این فضا، مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم.»

به گفته وزیر ارتباطات تنها ۳ درصد از مجموع ۶۴ هزار روستای کشور فاقد اینترنت است و زیرساخت‌های این حوزه در دولت دوازدهم فراهم شده‌است: «۳۶ درصد روستاها در ابتدای مسئولیت بنده از امکانات ارتباطی برخوردار بودند که هم اینک این رقم به ۶۶ درصد رسیده است.»

آمارهای وزارت ارتباطات

آذری‌جهرمی از برنامه‌ریزی برای اجرای یک طرح سراسری اشتغال‌زایی در این وزارتخانه خبر داد که قرار است این طرح سراسری با بهره‌گیری از تیم‌های فناور اجرایی شود: «۱۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل کرده‌اند.»

او همچنین پیش‌بینی کرد که با بسته اشتغالی که این وزارتخانه در هفته آینده با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایی خواهد کرد، بیش از ۸۷ هزار شغل برای جوانان ایجاد خواهد شد. وزیر ارتباطات از تغییر رویکرد به حوزه اشتغال در این طرح خبر داد و افزود:

«در مشاغل جدیدی که قرار است ایجاد شود، مبنا بر بهره‌مندی از توان فکری و خلاقیت جوانان است و نه استفاده از منابع زیر زمینی و معدنی.»

جهرمی همچنین به افتتاح اولین پارک توسعه دیجیتال در مشهد اشاره کرد و اعلام کرد که تا هفته دولت سال آینده، پارک‌های دیجیتال در ۱۰ استان دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ۱۲۴۲ شهر از اینترنت ۳G و ۴G برخوردارند به زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: «در مجموع ۶۶ درصد از روستاهای کشور مجهز به اینترنت پرسرعت هستند.»

آذری جهرمی، با بیان این‌که در سرعت و کیفیت ارتباطات به نسبت کشورهای منطقه در وضعیت مطلوبی قرار داریم، تصریح کرد:

«از ابتدای فعالیت در تولید اپلیکیشن موبایل تا سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۵۰ هزار اپلیکیشن موبایل ایرانی تولید و روانه بازار شده است. نرخ رشد ترافیک داخلی تا پایان آذرماه ۳۱۷ درصد بوده‌ و در حال حاضر مجموع ترافیک داخلی کشور ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین از آغاز ثبت نام تلفن ثابت خبر داد  و گفت در سراسر ایران، ثبت نام تلفن ثابت از سر گرفته شده و حداکثر تا مدت شش ماه آینده این خطوط جدید به متقاضیان واگذار خواهد شد. او از رشد قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌ها خبر داد و افزود:

«تحولات بسیاری در حوزه تکنولوژی و فناوری ایجاد شده که این رشد و توسعه کاملاً برای مردم مشهود و ملموس است. امروز ارتباط پزشک و بیمار، آنالیز فعالیت‌های کشاورزی و بسیاری دیگر از خدمات توسط تکنولوژی‌های نوین فناوری به مردم ارائه می‌شود. البته تحولات انجام شده در این حوزه، علی رغم همه پیشرفت‌ها، همچنان در مرحله پایه است و بدون تردید راه درازی در این مسیر در پیش رو داریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Titan007
    Titan007 | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    توی این کشور جای منتقد و مسئول عوض شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی