ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جیمیل
تکنولوژی

حذف روزانه 100 میلیون ایمیل اسپم با استفاده از هوش مصنوعی گوگل

گوگل با استفاده از فریم ورک جدید خود یعنی تنسور فلو (TensorFlow) به کاربران جیمیل کمک می‌کند تا با استفاده از فیلتر‌هایی خاص پیام‌های اسپم را دریافت نکنند. شرکت آمریکایی اعلام کرده که از یک ماه ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۱

گوگل با استفاده از فریم ورک جدید خود یعنی تنسور فلو (TensorFlow) به کاربران جیمیل کمک می‌کند تا با استفاده از فیلتر‌هایی خاص پیام‌های اسپم را دریافت نکنند. شرکت آمریکایی اعلام کرده که از یک ماه گذشته با استفاده از این فیلتر‌ها به صورت روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون ایمیل اسپم را حذف می‌کند.

البته با توجه به این که جیمیل بیش از یک میلیارد کاربر دارد شاید عدد اعلام شده خیلی درخشان به نظر نرسد اما گوگل ادعا می‌کند که می‌تواند با دقت ۹۹.۹ درصد اسپم‌ها را تشخیص دهد.

جیمیل سالهاست که از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن و جلوگیری از نمایش اسپم‌ها استفاده می‌کند. البته فیلتر‌های قانونمند مورد استفاده توسط گوگل از به نمایش درآمدن اسپم‌های مشخص جلوگیری می‌کنند اما تکنولوژی یادگیری ماشین گوگل به دنبال الگو‌های جدیدی است که اعداد و ارقام مورد استفاده در ایمیل‌ها را هم برای تشخیص پیام اسپم لحاظ می‌کند؛ از فرمت ایمیل‌ها گرفته تا زمان ارسال.

تنسور فلو باعث می‌شود که بررسی داده‌ها توسط این تکنولوژی در ابعاد گسترده‌تر و با سرعت به مراتب بالاتری انجامی شود و یافتن ایمیل‌های اسپم به کار ساده‌تری برای گوگل تبدیل گردد. تنسور فلو در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل عرضه شد و حالا بخشی بسیار مهم از کسب و کار هوش مصنوعی این شرکت به شمار می‌رود؛ فریم ورکی رایگان و متن باز در زمینه‌ی یادگیری ماشین که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا با تولید ابزار هوش مصنوعی به کار‌های متنوع و بسیار زیادی بپردازند.

گوگل می‌گوید که استفاده از تنسور فلو در جیمیل باعث می‌شود تا فیلتر‌ها تا حد زیادی شخصی سازی شوند. این فرآیند سالهاست که آغاز شده و جیمیل تلاش می‌کند تا با استفاده از تجربه‌ی کاربرانش متوجه شود که از نظر آن‌ها کدام ایمیل‌ها اسپم هستند. جیمیل در تلاش است تا با تحلیل تجربه‌ی کاربران بهتر از گذشته بتواند ایمیل‌های اسپم را تشخیص دهد و آن‌ها را حذف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

    برای هاتمیل‌ اوت لوک و لایو مایکروسافت اکانت هام روزی چنصد ایمیل میاد تو اینباکس‌ ایمیل هام

    ای کاش مایکروسافت هم ایمیل های نامرتبط‌
    رو حذف میکرد

  • taha afarinzad
    taha afarinzad | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

    از بعد آپدیت دیگ برام رو شگوی honor باز نمیشه?

مطالب پیشنهادی