ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقیب جدید FaceID؛ ال جی G8 تینکیو به حسگر تشخیص چهره 3D مجهز می شود

پس از فراگیر شدن سنسور اثر انگشت در تلفن های هوشمند، صنعت موبایل حالا به سمت استفاده از فناوری تشخیص چهره سه بعدی متمایل شده و ال جی نیز در همین راستا، امروز اعلام کرد ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۰

پس از فراگیر شدن سنسور اثر انگشت در تلفن های هوشمند، صنعت موبایل حالا به سمت استفاده از فناوری تشخیص چهره سه بعدی متمایل شده و ال جی نیز در همین راستا، امروز اعلام کرد پرچمدار بعدی این شرکت تحت عنوان «G8 تینکیو» به تکنولوژی مذکور مجهز خواهد شد.

حسگر به کار رفته در ال جی G8 تینکیو توسط یک شرکت آلمانی ساخته می شود

طبق اظهارات کمپانی، حسگر تشخیص چهره 3D (که توسط شرکت آلمانی Infineon Technologies ساخته شده) در G8 تینکیو کنار دوربین سلفی قرار خواهد گرفت. این سنسور برای شناسایی اجسام از متد ToF یا زمان پرواز استفاده می کند؛ بدین معنی که پرتو فروسرخ را منتشر کرده و با محاسبه زمان رفت و برگشت آن، فاصله نقاط مختلف جسم (چهره) تا حسگر را تخمین زده و با کمک دوربین سلفی، تصویر دقیقی را از آن ترسیم می کند.

ال جی معتقد است از آنجایی که آلودگی های نوری در کیفیت عملکرد فناوری جدید خللی ایجاد نمی کنند، سنسور مورد بحث نرخ تشخیص موفق بالایی خواهد داشت و برای استفاده در مواردی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایده آل خواهد بود.

G8 تینکیو

حسگر جدید که شرکت آلمانی آن را «REAL3» می نامد، برای باز کردن قفل صفحه نیز به کار گرفته خواهد شد و برای ثبت سلفی های طبیعی تر نیز به دوربین جلو کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پس از معرفی فناوری FaceID توسط اپل، رقبای اندرویدی نمونه های مخصوص به خود را روانه بازار کردند که در این میان می توان به هواوی ویو 20 (که از این تکنولوژی در ماژول دوربین اصلی استفاده می کند) و نسخه دو نمایشگر گوشی Vivo Nex اشاره کرد.

گفتنی است پرچمدار ال جی G8 تینکیو در نمایشگاه MWC بارسلونا و در تاریخ 5 اسفند معرفی می شود و طبق شایعات، به نمایشگر اضافی قابل جدا شدن و رابط کاربری مبتنی بر ژست های حرکتی مجهز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aliseifi830@gmail.com
    aliseifi830@gmail.com | ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

    خیلی هم عالی

مطالب پیشنهادی