ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوج چلنجر دیمون در برابر دوج چارجر هلکت تقویت شده [تماشا کنید]

دوج چلنجر دیمون جز آن دسته از خودروهاییست که از زمان معرفی و عرضه اکثریت را شیفته خود کرده است، دلیل آن هم این است که برند دوج به واسطه دیمون توانسته یک خودروی مسابقه ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

دوج چلنجر دیمون جز آن دسته از خودروهاییست که از زمان معرفی و عرضه اکثریت را شیفته خود کرده است، دلیل آن هم این است که برند دوج به واسطه دیمون توانسته یک خودروی مسابقه ای را به صورت قانونی وارد خیابان ها و درگ های خیابانی کند. براساس قوانین ایالات متحده خودرویی که می تواند مسیر یک درگ یعنی یک چهارم مایل را زیر 10 ثانیه طی کند باید از چترهای مخصوص ترمز کردن استفاده کند. گفته می شود که خودروی دوج دیمون مشمول این قانون نیست اما ویدئوهای فراوانی از این خودرو موجود است که مسیر یک چهارم مایلی درگ را در کمتر از 10 ثانیه طی کرده است.

دوج چلنجر دیمون

در اینجا ما قصد داریم ویدئویی از درگ یک دوج چلنجر دیمون با یک چارجر هلکت تیونینگ شده را با شما به اشتراک بگذاریم. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی کانال یوتیوبی منتشر کننده این ویدئو، خودروی چارجر هلکت تقویت شده اما در مورد دوج چلنجر دیمون هیچ اطلاعاتی در دسترس نبوده و مشخص نیست که قدرت موتور این خودرو به دلیل استفاده از بسته های تیونینگی مثل بسته تقویتی ECM به 840 اسب بخار رسیده است یا خیر. به هر صورت شروع وحشیانه و مقتدرانه این خودرو خبر از قدرت بالای موتور آن دارد.

در طرف دیگر میدان چارجر هلکت همانند دیمون به تایرهای رادیال درگ مجهز شده است. جالب توجه است هرچند دوج اعلام کرده که این دو خودرو شباهتی به یکدیگر ندارند اما عملا بسیار نزدیک به هم عمل می کنند. در واقع تفاوت این دو خودرو را فنربندی و ضریب دنده های آن ها نشان می دهد.

همانطور که مشاهده می کنید پس از چهار دور درگ، دوج چلنجر دیمون موفق می شود چارجر هلکت را شکست دهد. برگ برنده دوج چلنجر دیمون در لانچ های وحشیانه آن است. هر دو خودرو در پایان سرعت های تقریبا یکسان 210 کیلومتر بر ساعت را داشته و تنها در نقطعه آغاز با یکدیگر تفاوت دارند. در نزدیک ترین مسابقه درگی که بین این دو خودرو برگزار شد اختلاف تنها 6 صدم ثانیه بوده که البته مجددا بازهم دیمون جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

در انتها لازم به ذکر است که علاوه بر خودرو، مهارت رانندگی راننده و شرایط و وضعیت پیست نیز در نتیجه مسابقات اتومبیل رانی به خصوص مسابقات درگ که بحث بر سر میلی ثانیه هاست تاثیر گذار است و بر همین اساس است که گفته می شود دیمون نمی تواند مسیر یک چهارم مایلی را زیر 10 ثانیه طی کند و اگر استثناهایی نیز وجود دارد عوامل مذکور در افزایش شتاب و سرعت این خودرو موثر بوده اند.

جالب است که اخیرا ویدیوهایی نیز در رابطه با مشکل فراگیر خرابی دیفرانسیل های دوج چلنجر دیمون در حین لانچ کردن (آغاز شتاب گیری در حالت مسابقه) منتشر شده است که از دوام اندک این قطعه در مقایسه با مشخصات پیشرانه حکایت می کند.

2018-dodge-challenger-srt-demon

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Vahid Khalili
    Vahid Khalili | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

    اینا همون خودرو سازهای ورشکسته اند ها... ?

  • MrMojtaba
    MrMojtaba | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

    دیمون مث موشک لانچ میکرد :|

مطالب پیشنهادی