ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت دستگاه‌های الکترونیکی تولید می‌شود

کمیته‌ی برنامه ریزی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرده بود که قصد دارند با استفاده از بازیافت دستگاه های الکترونیکی از کار افتاده مدال مسابقات را تولید کنند. تلاش این کمیته این است تا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۸

کمیته‌ی برنامه ریزی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرده بود که قصد دارند با استفاده از بازیافت دستگاه های الکترونیکی از کار افتاده مدال مسابقات را تولید کنند. تلاش این کمیته این است تا با کمک عموم مردم بتواند به اهداف خود برسد که به نظر می‌رسد در این امر موفق بوده است.

این کمیته می‌گوید که در حال حاضر پشتیبانی شگفت انگیزی از طرف مردم و شرکت‌های الکترونیکی در ژاپن در حال شکل گیری است و باعث شده تا حدود ۴۸ هزار تن قطعه‌ی الکترونیکی جمع آوری شود.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

این مقدار بعد از اوراق کردن بیش از ۴۷ میلیون دستگاه تلفن از کار افتاده به دست آمده. ایستگاه‌های جمع آوری قطعات الکترونیکی در حال حاضر در ژاپن استقرار پیدا کرده‌اند. هدف کمیته‌ی برنامه ریزی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تولید ۲۷۰۰ کیلوگرم برنز بود که سال گذشته به تحقق پیوست. این در حالی است که حدود ۹۳.۷ درصد از ۳۰.۳ کیلوگرم طلا و ۸۵.۴ درصد از ۴۱۰۰ کیلوگرم نقره‌ی مورد نیاز تا آذرماه سال گذشته تهیه شد.

هنوز اهداف مورد نظر برای طلا و نقره نهایی نشده است اما کمیته‌ی برگزاری مسابقات می‌گوید که با توجه به مقدار قطعات الکترونیکی از کار افتاده که در اختیارشان است مشکلی برای تولید مدال‌های نقره و طلا هم به وجود نخواهد آمد. این پروژه تا ۱۱ فروردین سال ۹۸ ادامه خواهد داشت و تابستان امسال از طرح مدال‌های رسمی مسابقات رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی