ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مسیر تبدیل شدن یک سلول به نوزاد سمندر آبی [تماشا کنید]

زندگی مفهوم شگفت انگیزی است و نگاه کردن به شکل گیری آن از دریچه لنز دوربین مسلماً جذاب خواهد بود. «یان ون ایکه» فیلمساز هلندی نیز با توجه به این موضوع، ویدیوی کوتاهی از فرآیند ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

زندگی مفهوم شگفت انگیزی است و نگاه کردن به شکل گیری آن از دریچه لنز دوربین مسلماً جذاب خواهد بود. «یان ون ایکه» فیلمساز هلندی نیز با توجه به این موضوع، ویدیوی کوتاهی از فرآیند تبدیل یک سلول به نوزاد سمندر آبی تهیه کرده که مراحل رشد سه هفته ای این دوزیست را در شش دقیقه به تصویر می کشد.

روند رویان زایی در تمام حیوانات و همچنین انسان وجود دارد

فیلم کوتاه مورد بحث که «تبدیل شدن» نام گرفته، جنین یک سمندر آبی را از شکل گیری سلول اولیه تا لحظه خروج از تخم نشان می دهد و روند رویان زایی این جانور را از تقسیم سلولی اولیه تا لایه زایی، تشکیل شبکه عصبی و در نهایت شکل گیری اندام ها شامل می شود. این روند در تولد تمام حیوانات وجود داشته و انسان نیز همین مسیر را برای به دنیا آمدن طی می کند.

سمندر آبی
سمندر آبی

ون ایکه درباره ویدیوی کوتاه خود گفته: "در این فیلم شاهد یک فرآیند جهان شمول هستیم که در حالت عادی قابل رؤیت نیست: نخستین لحظه آغاز زندگی یک حیوان؛ یک سلول تنها به یک ارگانیزم زنده و پیچیده با قلبی تپنده و جریان خون تبدیل می شود."

در ادامه ویدیوی کوتاه «تبدیل شدن» را مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی