ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی در فکر تولید گوشی با چهار لبه‌ی خمیده است

شیائومی به خلاقیت در طراحی تلفن‌های هوشمند معروف است و حالا پتنتی از این شرکت به ثبت رسیده که هر چهار لبه‌ی گوشی را خمیده نشان می‌دهد. پتنت یاد شده توسط شیائومی در WIPO (سازمان ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

شیائومی به خلاقیت در طراحی تلفن‌های هوشمند معروف است و حالا پتنتی از این شرکت به ثبت رسیده که هر چهار لبه‌ی گوشی را خمیده نشان می‌دهد. پتنت یاد شده توسط شیائومی در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) به ثبت رسیده است.

پتنت شیائومی

در سند ثبت شده می‌توان یک گوشی هوشمند را مشاهده کرد که مثل بیشتر تلفن‌های هوشمندی که در بازار حضور دارند از دوربین دوگانه‌ی پشتی بهره‌مند شده. اما مهمترین ویژگی گوشی در این تصویر وجود چهار لبه‌ی خمیده است که پیش از این در هیچ تلفن هوشمندی قابل مشاهده نبود.

عموما وجود دو لبه‌ی خمیده در گوشی‌ها امری طبیعی است که در برخی از گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ قابل مشاهده است. شیائومی از طراحی دو لبه‌ی خمیده در گوشی‌ها در می نوت 2 استفاده کرده بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه شد.

اما طراحی گوشی موجود در پتنت تفاوت‌های زیادی دارد. همانطور که در عکس زیر می‌بینید هر چهار لبه‌ی گوشی خمیده است و این خمدیگی حتی در بالا و پایین نمایشگر قابل مشاهده است. عدم وجود حاشیه و دکمه در اطراف این گوشی از دیگر نکات قابل توجه آن است.

پتنت شیائومی

نکته‌ی قابل توجه دیگر در این پتنت عدم وجود دوربین سلفی است که به نظر می‌رسد نباید از چنین گوشی با این طراحی انتظار دوربین جلویی داشته باشیم. در پتنت ثبت شده پشتیبانی این گوشی از درگاه USB-C هم قابل مشاهده است.

به طور کلی این گوشی در قالب یک پتنت نمایش داده شده و به نظر می‌رسد هنوز فاصله‌ی زیادی با اجرایی شدن داشته باشد. بنابراین احتمال اندکی وجود دارد که به این زودی‌ها این طراحی را در گوشی‌های شیائومی ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • E.A
    E.A | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

    این گوشی الان گارد نمیشه انداخت بهش که چی چهار سمتش ادج باشه ? بی افته تمومه ک

  • Milady
    Milady | ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

    فقط شیائومی????

مطالب پیشنهادی