ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

طرح جدیدی از فضاپیما سری در حال ساخت روسیه منتشر شد

یکی از آژانس‌های خبری روسیه هفته گذشته تصویری از طرح یک فضاپیما مافوق صوتی که توسط سازمان فضایی این کشور در حال ساخت است را منتشر کرد. این فضاپیما از موشک ‌Briz-M که از سال ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

یکی از آژانس‌های خبری روسیه هفته گذشته تصویری از طرح یک فضاپیما مافوق صوتی که توسط سازمان فضایی این کشور در حال ساخت است را منتشر کرد. این فضاپیما از موشک ‌Briz-M که از سال ۲۰۰۰ از آن استفاده می‌شد، بهره‌مند بوده و قادر به پرواز در ارتفاع ۱۶۰ کیلومتری سطح زمین با سرعت ۸۶۴۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بر اساس گمانه زنی‌ها، فضاپیمای ذکر شده برای انجام حداقل ۵۰ پرواز برنامه ریزی شده است. همچنین سازمان فضایی فدرال روسیه ساخت این فضاپیما را به شرکتی به نام آیسون واگذار کرده؛ شرکتی که میلیون‌ها روبل از بنیادهای پژوهشی روسیه را به عنوان بودجه برای توسعه این پروژه تحویل گرفته است. بر اساس گفته‌های مدیر ارشد آیسون، تمام مراحل تولید و مونتاژ این فضاپیمای جدید در خود روسیه انجام خواهد شد.

روسیه

جدا از این موارد، طرح‌های ارائه شده از سمت آیسون نشان می‌دهند که این فضاپیما در ابتدا به وسیله یک هواپیمای ویژه به آسمان برده خواهد شد و هنگام برگشت نیز از یک چتر ویژه استفاده خواهد کرد.نحوه عملکرد این فضاپیما شبیه به جت چهار موتوره شوالیه سفید دو خواهد بود که فضاپیما را قبل آغاز کار خود تا ارتفاق ۱۵ هزار متری زمین می‌برد.

در کل به نظر می‌رسد که روسیه برنامه‌های برای توسعه بخش هوا و فضا خود دارد. چندی پیش یک فضاپیمای ساخت این کشور موفق به شکستن رکورد سریع‌ترین رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی