ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

on19-Hyperloop
تکنولوژی

ویرجین هایپرلوپ وان به هندوستان می رسد

شرکت DP World‌ که یکی از بزرگترین سازمان‌های مدیریت بنادر در دنیا به شمار می‌رود به خبرگزاری CNBC اعلام کرد که قصد دارد اولین پروژه‌ی هایپرلوپ را در هند به اجرا درآورد. هایپرلوپ که در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

شرکت DP World‌ که یکی از بزرگترین سازمان‌های مدیریت بنادر در دنیا به شمار می‌رود به خبرگزاری CNBC اعلام کرد که قصد دارد اولین پروژه‌ی هایپرلوپ را در هند به اجرا درآورد.

هایپرلوپ که در فارسی به آن اَبَرچنبر نیز گفته می‌شود نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیان گذار شرکت‌هایی همچون تسلا، پی‌پل و اسپیس ایکس مطرح شده است. در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی داخل لوله‌هایی -که در آن شرایط خلاء حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد- قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود در عرض ۴۴ دقیقه از تهران به مشهد رفت.

مدیرعامل شرکت DP World «احمد بن سلیمان» به CNBC گفته:

اولین پروژه‌ی ما در هند انجام خواهد شد. ما یک قرارداد امضا کرده‌ایم و در حال ارزیابی چگونگی آغاز پروژه هستیم.

به گفته‌ی احمد بن سلیمان شرکت تحت فرمانش به دنبال برداشتن گام بعدیست. او بر این عقیده است که شرکتش در حال سرمایه گذاری روی موضوعی ارزشمند است.

هایپرلوپ
ویرجین اولین هایپرلوپ دنیا را در نوادا مورد ارزیابی قرار داده است.

او باور دارد که چون یکی از بزرگترین مشکلات هند ازدحام جمعیت است، به تبع آن مشکلات حمل و نقل در این کشور را با اختلال همراه کرده است. به همین دلیل هایپرلوپ می‌تواند راه حلی بسیار مناسب در این کشور به شمار رود.

ویرجین هایپرلوپ وان یکی از معدود شرکت‌هایی است که در حال ساخت این تکنولوژی است که انتظار می‌رود انقلابی بزرگ در زمینه‌ی حمل و نقل افراد و کالا باشد. این ایده که اولین بار توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ مطرح شد مدعی است که سرعتی بیشتر از سرعت سفر‌های هوایی ارائه خواهد داد اما هزینه‌‌ی به مراتب کمتری دارد.

بن سلیمان از ارائه‌ی زمانی دقیق برای شروع و نهایی شدن کار خودداری کرد اما گفته که به زودی در این ارتباط بیانیه‌ای رسمی ارائه خواهد شد:

ما تیمی در هند داریم که سخت مشغول کار هستند. درست است که در حال حاضر در دفتر خود در لس آنجلس مستقر شده‌ایم اما وقت خود را هدر نمی‌دهیم. این تکنولوژی از زمانی که وارد شرکت شده تا ۱۰ برابر پیشرفت داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

    سیستم حمل نقل ریلی هند فاجعست و خیلی هم محبوبه اونجا همتون عکسایی دیدین رو خود قطار کنار قطار ملت اویزون شدند هایپر لوپهایی که العان میسازند زیاد مسافر جا به جا نمی کنه خود لوله ها هم کوچیکه من فکر میکنم هند به جا هایپر لوپ سیستم ریلیشو به روز کنه

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

    ابرچنبر؟؟؟???یعنی موسس هایرلوپ بفهمن اینجوری میخواین تلفظش کنین،کلن شرکتشو تعطیل میکنه میاد ایران فلافلی میزنه

  • Zed.on
    Zed.on | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

    کاش زودتر توی ایران هم بیاد مشکل آلودگی رو حل کنه

مطالب پیشنهادی