ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی تشخیص چهره‌ی NEC می‌تواند افراد را حتی از پشت سر تشخیص دهد

آخرین تکنولوژی‌های به کار رفته در تشخیص هویت افراد که از هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برند، می‌توانند افراد را حتی از پشت سر هم تشخیص دهند. شرکت NEC سیستمی را معرفی کرده که می‌تواند افراد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

آخرین تکنولوژی‌های به کار رفته در تشخیص هویت افراد که از هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برند، می‌توانند افراد را حتی از پشت سر هم تشخیص دهند. شرکت NEC سیستمی را معرفی کرده که می‌تواند افراد را از روی شکل اندام بدنشان تشخیص دهد، حتی بدون آنکه صورتشان را ببیند.

استفاده از علم یادگیری عمیق و تحلیل شکل لباس و بدن باعث شده تا محققین اعلام کنند که سیستم تشخیص هویت جدیدشان می‌تواند با ۹۰ درصد دقت افراد را تشخیص دهد. این تکنولوژی تشخیص مجدد شخص یا Person Re-Identification نام گذاری شده است.

استفاده از اندام برای تشخیص هویت افراد به جای صورت آن‌ها می‌تواند در معابر شلوغ برای دوربین‌های امنیتی کاربرد‌های زیادی داشته باشد. این تکنولوژی می‌تواند افراد را حال قدم زدن در مکان‌های شلوغ یا حرکت از یک محل به محلی دیگر تشخیص دهد، حتی اگر چهره‌ی آن‌ها مشخص نباشد.

البته این سیستم هم باید یک تصویر منبع از افراد داشته باشد تا بتواند تصاویر دریافتی جدید را با آن مطابقت دهد، اما برای این کار فریم‌های دریافتی از هر زاویه‌ای می‌تواند برای آن کارساز باشد. این تکنولوژی بخشی از فناوری تشخیص چهره‌ی NEC است که می‌تواند چهره‌ی افراد را حتی در حال حرکت و در اندازه‌هایی بسیار کوچک با دقتی بالا تشخیص دهد.

این سوال که تکنولوژی یاد شده چگونه کار خود را آغاز خواهد کرد همچنان پابرجاست چرا که حریم شخصی موضوعی است که حتی با بهانه‌ی تحت نظر گرفتن مجرمین و امنیت بیشتر شهر‌ها توجیه نخواهد شد. به هر ترتیب هیچکس دوست ندارد که همیشه تحت نظر دوربین‌های امنیتی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی