ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپاتیفای
نرم افزار و اپلیکیشن

اسپاتیافای حساب کاربرانی که از مسدود کننده تبلیغات استفاده می کنند را معلق می کند

اسپاتیفای هرگز نسبت به کسانی که از مسدود کننده‌ی تبلیغات استفاده می‌کردند آسان نمی‌گرفت اما حالا پا را از این هم فراتر گذاشته. روز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه اسپاتیفای ایمیلی را برای کاربرانش ارسال و ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۵

اسپاتیفای هرگز نسبت به کسانی که از مسدود کننده‌ی تبلیغات استفاده می‌کردند آسان نمی‌گرفت اما حالا پا را از این هم فراتر گذاشته. روز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه اسپاتیفای ایمیلی را برای کاربرانش ارسال و در آن اعلام کرد که در قوانینش تغییراتی به وجود آمده است. در قوانین جدید به وضوح اعلام شده که کاربران حق ندارند از ابزار مسدود کننده‌ی تبلیغات استفاده کنند:

جلوگیری از تبلیغات به هر نحو و همچنین تولید کردن و به اشتراک گذاشتن ابزاری که جلوی نمایش تبلیغات در اپلیکیشن اسپاتیفای را بگیرد غیر قانونی تلقی می‌شود و منجر به حذف حساب کاربری خواهد شد.

در واقع نادیده گرفتن این قوانین باعث می‌شود که شرکت ارائه دهنده‌ی سرویس استریم موسیقی به صورت مادام العمر جلوی استفاده‌ی افراد خاطی از سرویس‌هایش را بگیرد. اما اینکه اسپاتیفای چگونه می‌خواهد افراد خاطی را شناسایی کند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اسپاتیفای

استفاده از ابزار مسدود کننده‌ی تبلیغات امری تازه و جدید به شمار نمی‌رود اما چرا اسپاتیفای به تازگی نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان می‌دهد؟‌

شاید یکی از دلایلش این باشد که این شرکت بیشتر از گذشته تحت فشار است تا بتواند به درآمدزایی و سوددهی برسد. مشخص است که برای اسپاتیفای استفاده از ابزار جلوگیری از نمایش تبلیغات یک تهدید محسوب می‌شود.

دلیل دوم این است که استفاده از ابزار ضد تبلیغاتی باعث شده تا اسپاتیفای نتواند تعداد دقیق کاربران مجاز خود را ارزیابی کند. گزارش تعداد دقیق کاربران برای اسپاتیفای از آنجایی که حالا این شرکت یک کمپانی عمومی محسوب می‌شود از لحاظ قانونی حائز اهمیت است.

به نظر می‌رسد که اسپاتیفای ترجیح می‌دهد تا کاربران از گزینه‌ی «رد کردن تبلیغات» به جای ابزار ضد تبلیغاتی استفاده کنند. از طرفی این شرکت تلاش کرده تا تبلیغات به نمایش در آمده مطابق سلیقه‌ی کاربران باشد و تا حد امکان آن‌ها را اذیت نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی