ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس سان فرانسیسکو موتورسیکلت های الکتریکی را به خدمت گرفت [تماشا کنید]

صحنه های تعقیب و گریز پلیسی معمولاً با غرش خشن پیشرانه های قدرتمند و صدای بلند آژیر همراه است. اما به نظر می رسد در آینده نه چندان دور شاهد تعقیب و گریزهای ساکتی باشیم ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

صحنه های تعقیب و گریز پلیسی معمولاً با غرش خشن پیشرانه های قدرتمند و صدای بلند آژیر همراه است. اما به نظر می رسد در آینده نه چندان دور شاهد تعقیب و گریزهای ساکتی باشیم که احتمالاً در آنها تنها صدای ساییده شدن لاستیک روی آسفالت شنیده خواهد شد.

پلیس منطقه ساحلی سان فرانسیسکو به تازگی تعدادی موتورسیکلت برقی مدل DSR از کمپانی Zero خریداری کرده و در نخستین روزهای ورود به خدمت، با دستگیری یک دستگاه تسلا مدل S که آن هم به پیشرانه الکتریکی مجهز شده، آینده تعقیب و گریزهای پلیسی را به نمایش گذاشته است.

موتورسیکلت های الکتریکی

البته در ویدیویی که شرکت سازنده منتشر کرده، چندان شاهد سرعت های بالا و حرکات نمایشی نیستیم؛ اما نکته اصلی ورود به خدمت موتورسیکلت های الکتریکی و مهم تر از همه رضایت نیروی پلیس از عملکرد آنهاست که گام رو به جلویی در صنعت حمل و نقل پاک محسوب می شود.

بی صدا بودن موتورسیکلت برقی مهم ترین مزیت آن برای نیروی پلیس است

همان طور که در ویدیو مشاهده می کنید، افسران پلیس کاربر موتورسیکلت های الکتریکی با اعلام رضایت خود از راحتی استفاده و قدرت بالا، بی صدا بودن وسیله نقلیه خود را یکی از مهم ترین مزایای آن می دانند که به گفته یکی از نیروهای پلیس سان فرانسیسکو، پس از دستگیری چند فروشنده مواد مخدر، موجب تعجب آنها شده و یکی از آنها به افسر پلیس گفته که تا لحظه آخر متوجه حضور مأموران در محل نشده است.

موتورسیکلت های الکتریکی

علاوه بر موارد فوق، هزینه نگهداری از یک موتورسیکلت برقی در منطقه ای مثل سان فرانسیسکو به مراتب کمتر از نمونه های بنزینی بوده چرا که در کنار کاهش چشمگیر هزینه سوخت، استهلاک پایین تر این نوع موتورسیکلت نیز در کاهش هزینه های نگهداری مؤثر خواهد بود.

گفتنی است پلیس سان فرانسیسکو امنیت بالاتر موتورسیکلت برقی در مقابل نوع بنزینی (نشت سوخت و انفجار) را هم به عنوان یکی از فاکتورهای تأثیرگذار عنوان کرده و اظهار داشته در آینده، ناوگان حمل و نقل الکتریکی خود را توسعه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

    اينطوري از صنعت داخل و البته جديد حمايت ميكنن
    اول محصول بروز و كارا بعد پشتيباني

    نه اينكه بازار انحصاري در اختيارش بزاري، هر سالم توش پول بريزي اخر سرم چيزي توليد كني كه حداقل نيم قرن از عمرش گذشته باشه

مطالب پیشنهادی