ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس؛ یک گام تا اجرایی شدن

در کنفرانس توسعه دهندگان که سال گذشته برگزار شده بود، گوگل از ویژگی مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس رونمایی کرد که به افراد اجازه می‌داد تا مسیر‌ها را با استفاده از دوربین خود ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۴

در کنفرانس توسعه دهندگان که سال گذشته برگزار شده بود، گوگل از ویژگی مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس رونمایی کرد که به افراد اجازه می‌داد تا مسیر‌ها را با استفاده از دوربین خود مشاهده کنند. در حال حاضر این ویژگی به صورت آزمایشی مورد بررسی افرادی قرار گرفته که به صورت مداوم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال -که موفق شده بود این ویژگی را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهد- وقتی به دنبال یک کافه می‌گردید، گزینه‌ای جدید تحت عنوان «شروع واقعیت مجازی» برایتان به نمایش در می‌آید.

این ویژگی هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد

با فشردن این گزینه وارد بخشی خواهید شد که به صورت زنده تصاویر خیابان را به نمایش می‌گذارد و از شما می‌خواهد تا با استفاده از دوربین گوشی مسیر مورد نظر را پیدا کنید. بعد از آنکه گوگل مپس به طور کامل از محل قرارگیری کاربر اطمینان حاصل کرد، در مسیر‌های نمایش داده شده در گوشی می‌توان گرافیک‌هایی را مشاهده کرد که کاربر را برای رسیدن به مقصد راهنمایی می‌کند.

گوگل گفته که امکان استفاده از واقعیت افزوده در حین رانندگی ممکن نخواهد بود. «ریچل اینمن» که رهبری این پروژه را بر عهده دارد گفته که مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس برای زمان‌هایی خواهد بود که به عنوان مثال از مترو پیاده می‌شوید و نمی‌دانید برای رسیدن به مقصد کدام مسیر را طی کنید.

استفاده از مکان یابی واقعیت افزوده در حین رانندگی ممکن نخواهد بود.

برای این که گوگل مپس باعث نشود که افراد به طور پیوسته به نمایشگر گوشی خود خیره شوند و همچنین برای جلوگیری از تصادف‌های احتمالی، اپلیکیشن یادآور می‌شود که گوشی را کنار بگذارند. اگر کاربر این کار انجام ندهد صفحه به مرور زمان تاریک خواهد شد. این اتفاق همچنین برای صرفه جویی در مصرف باتری گوشی نیز می‌تواند مفید باشد.

همچنین افراد می‌توانند با استفاده از واقعیت افزوده در گوگل مپس در کشور‌های خارجی قدم بزنند و با استفاده از مترجم گوگل علامت‌ها و نشانه‌های زبان‌های دیگر را به زبانی که دلشان می‌خواهد مطالعه کنند.

لازم به ذکر است که این ویژگی هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و احتمالا زمان زیادی تا عمومی شدنش باقی مانده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Zed.on
    Zed.on | ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

    جهان داره پیشرفت میکنه ما هنوز توی خود کفایی کردن پراید موندیم

مطالب پیشنهادی