ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس
نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس جلوی استخراج کننده‌های ارز مجازی و تکنیک اثر انگشت را خواهد گرفت

فایرفاکس در نظر دارد تا به زودی جلوی استخراج کننده‌های ارز مجازی در مرورگر‌ها را بگیرد. طبق گزارش Bleeping Computer موزیلا قصد داشت این ویژگی را در فایرفاکس 63 قرار دهد اما همانطور که می‌دانید شاهد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۶

فایرفاکس در نظر دارد تا به زودی جلوی استخراج کننده‌های ارز مجازی در مرورگر‌ها را بگیرد. طبق گزارش Bleeping Computer موزیلا قصد داشت این ویژگی را در فایرفاکس 63 قرار دهد اما همانطور که می‌دانید شاهد چنین ویژگی در این نسخه نبودیم.

در بخش گزارش باگ وبسایت موزیلا، «یوهان هافمن» پستی قرار داده که چگونگی محافظت از کامپیوتر و جلوگیری از فعالیت استخراج کننده‌های ارز مجازی را نمایش می‌دهد. این ویژگی احتمالا از بخش تنظیمات فایرفاکس در دسترس قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این ویژگی، موزیلا در تلاش است تا جلوی روش‌هایی موسوم به «تکنیک اثرانگشت» را هم بگیرد. اثر انگشت بسیاری از رفتار‌های ثبت شده در یک کامپیوتر را زیر نظر می‌گیرد تا بتواند کاربران منحصر به فرد را تشخیص دهد. اثر انگشت می تواند شامل اطلاعاتی از جمله رزولوشن مانیتور، فونت های نصب شده روی سیستم و تنظیمات مختلف مرتبط با کارت گرافیک باشد.

در واقع با استفاده از این روش، رفتار‌های مختلف، تنظیمات متنوع در کامپیوتر (مثل رزولوشن نمایشگر) و بسیاری از رویکرد‌های متفاوت کاربران که هر مرورگر به آن‌ها ممکن است دسترسی داشته باشد را در نظر می‌گیرند و کاربران متفاوت را از هم تشخیص می‌دهند. در گزارشی اعلام شده بود که تنها ۱ مرورگر از ۲۸۶،۷۷۷ مرورگر دیگر اثر انگشت یکسانی با مرورگر شما دارند.

موزیلا قصد دارد دو ویژگی امنیتی یاد شده را در کنار هم به نخسه‌ی بعدی فایرفاکس بیاورد. اگر وارد یک وبسایت حاوی Blockable Content بشوید، با زدن اعلان نمایش داده شده در مرورگر می‌توانید متوجه شوید که آیا استخراج کننده‌ی ارز مجازی در حال سوء استفاده از کامپیوتر شما هست یا خیر.

همچنین وضعیت استفاده از اثرانگشت سیستم شما نیز در فایرفاکس به نمایش گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • soheil Gh
    soheil Gh | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    عجب محتوای بدرد نخوری!
    توضیح نداده بودید که چرا اثر انگشت رو بسته! و ربط اثر انگشت

مطالب پیشنهادی