ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد مینی 5 تنها تغییرات سخت افزاری خواهد داشت

پیش از این مشخص شده که اپل ۳ سال و نیم پس از عرضه‌ی آیپد مینی 4 قصد دارد دوباره سراغ این گجت‌ بیاید و نسل بعدی آن را معرفی کند. تا به حال شایعات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

پیش از این مشخص شده که اپل ۳ سال و نیم پس از عرضه‌ی آیپد مینی 4 قصد دارد دوباره سراغ این گجت‌ بیاید و نسل بعدی آن را معرفی کند. تا به حال شایعات زیادی درباره‌ی آیپد‌های سال ۲۰۱۹ اپل منتشر شده که بر اساس آنها معرفی آیپد مینی 5 و یک آیپد اقتصادی دیگر قطعی است. حال مشخصات جدیدی از آیپد مینی 5 منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً اپل تغییرات زیادی در طراحی این سری نخواهد داد اما قدرت سخت افزاری آنها را افزایش خواهد یافت.

بر اساس بلاگ ژاپنی معروف Macotakara به نقل از زنجیره تولید اپل، حسگر اثر انگشت Touch ID، پورت لایتنیگ و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری روی آیپد مینی 5 تعبیه خواهد شد و زبان طراحی کلی آیپد مینی 4 حفظ می‌شود. بنابراین بعید است که تغییراتی در ابعاد یا اندازه‌ حاشیه‌های این گجت ایجاد گردد.

بدین ترتیب طرفداران نباید انتظار داشته باشند که طراحی تمام صفحه‌، تکنولوژی Face ID و درگاه ورودی USB-C در آیپد مینی 5 بکار رود. با این حال ممکن است اپل این ویژگی‌ها را در آیپد دیگری بکار ببرد.

گفتنی است که استفاده از قابلیت تشخیص چهره و حاشیه‌های بسیار باریک، هزینه تولید و قیمت گجت را بالا می‌برد. بنابراین تعبیه نشدن این ویژگی‌ها در آیپد مینی 5 می‌تواند خبر خوبی برای خریداران باشد چرا که احتمالاً قیمت آن را نیز پایین می‌آورد.

احتمالاً قیمت آیپد مینی 5 کمتر از ۳۲۹ دلار خواهد بود

هم اکنون طرفداران اپل می‌توانند آیپد مینی 4 با نمایشگر ۷.۹ اینچی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را با صرف هزینه‌ای معادل ۳۹۹ دلار خریداری کنند و آیپد ۹.۷ اینچی سال ۲۰۱۸ این شرکت نیز قیمتی در حدود ۳۲۹ دلار دارد. بدین ترتیب انتظار می‌رود با توجه به بازار کم رونق تبلت‌ها و استراتژی اپل برای پایین آوردن محصولاتش، شاهد قیمت کمتری برای آیپد مینی 5 باشیم.

علاوه بر این احتمال می‌رود که اپل از پردازشگر A10 یا A10X برای نسل بعدی آیپد مینی استفاده کند تا بتواند میزان مصرف انرژی آیپد مینی 5 نسبت به پیشینیانش به شدت کاهش دهد و عمر باتری بیشتری برایش به ارمغان آورد.

 

تماشا کنید: چرا اپل آیپد پرو را جایگزین کامپیوتر می داند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی