ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محدودیت هواوی در جمهوری چک
تکنولوژی

پاسخ هواوی به هشدار سایبری چک؛ از شما شکایت می کنیم

جمهوری چک اخیرا نسبت به خطرات هواوی برای زیرساخت‌های کلیدی خود هشدار داده و غول تکنولوژی چین در تلاش برای جلوگیری از محدود شدن هرچه بیشترش در اروپا اعلام کرده که اگر این کشور هشدار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

جمهوری چک اخیرا نسبت به خطرات هواوی برای زیرساخت‌های کلیدی خود هشدار داده و غول تکنولوژی چین در تلاش برای جلوگیری از محدود شدن هرچه بیشترش در اروپا اعلام کرده که اگر این کشور هشدار خود را لغو نکند علیه آن دست به اقدامات قانونی می زند.

کشورهای اروپایی مدتی است که در راستای پیکره بندی دوباره سیستم های کنترل اینترنت قدم بر می دارند و هواوی آخرین قربانی این تغییرات زیرساختی و جنگ برسر در اختیار گرفتن سکان شبکه های 5G دنیاست.

بیشتر از یک سال است که ایالات متحده آمریکا کمپینی بین المللی را به راه انداخته تا شرکت های مخابراتی چینی را از دستیابی به زیرساخت های ارتباطی خود باز دارد و همواره آنها را تهدیدی برای امنیت خود عنوان کرده.

البته مقامات آمریکایی جزئیات زیادی در رابطه با نگرانی های امنیتی خود ارائه نکرده اند اما در این رابطه به قانون ملی اطلاعاتی چین اشاره کرده اند که در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسیده. بنابراین قانون شرکت های چینی موظف هستند که ضمن فراهم نمودن پشتیبانی، کمک های لازم در خصوص فعالیت های اطلاعاتی چین را فراهم کرده و در این امور مشارکت کنند.

طبق قانون شرکت های چینی موظف هستند که در فعالیت های جاسوسی دولت این کشور مشارکت کنند

به موجب همین قانون نیز سازمان امنیت سایبری جمهوری چک به نام Nukib چندی پیش نوعی اخطار رسمی را در رابطه با خطرات هواوی و دیگر شرکت های فناوری چینی از جمله ZTE منتشر کرد.

این هشدار که به صورت قانونی هم الزام آور است کلیه شرکت های جمهوری چک را که نقشی کلیدی در زیرساخت های آن ایفا می کنند موظف کرده که سیستم های خود را خطرسنجی کنند.

به موجب همین مساله نیز چندین شرکت و وزاتخانه دولتی جمهوری چک تصمیم گرفتند که از هواوی فاصله بگیرند و دیگر در پروژه های جدید با آن همکاری نداشته باشند.

محدودیت های هواوی در جمهوری چک

روز جمعه همین هفته نشریه Dennik N در جمهوری چک بخش هایی از نامه هواوی به مدیر سازمان سایبری چک و نخست وزیر این کشور منتشر کرد که در آن هواوی این کشور را به اقدام  قانونی تهدید کرده بود.

در این نامه آمده است:

برخلاف آنچه در هشدار دولت جمهوری چک آمده، هواوی نمی تواند یک تهدید سایبری باشد. طبق قوانین چین نیز هواوی هیچگونه الزامی برای نصب درب پشتی یا نرم افزار جاسوسی در محصولاتش ندارد و این شرکت هیچگاه با چنین درخواستی موافقت نمی کند. چنانچه دولت جمهوری چک تا تاریخ ۱۴ فوریه پاسخی به این نامه ندهد هواوی علیه آن اقامه دعوی می کند.

البته همانطور که در خبرها خواندید جمهوری چک تنها کشوری نیست که تصمیم به کنار گذاشتن هواوی گرفته و نام های دیگری نظیر استرالیا و بریتانیا را هم باید به این جمع اضافه کرد. هواوی هفته گذشته در دفاع از خود نامه ای به پارلمان بریتانیا نوشته و در آن اعلام کرده که هرگونه اقدام خرابکارانه توسط این شرکت کسب و کارش را نابود می کند و لذا خود را از اینگونه اقدامات مبری دانسته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

    این هواوی چه قدر پرو تشریف داره
    خب وقتی قوانین کشورش برعلیه امنیت تمام کشور های دنیاست بقیه چی کار کنن بشینن تماشا کنن
    خب قوانین کشورتون اصلاح کنید یعنی چی که دولت اون کشور هرچی بخواد شرکت های چینی باید دودستی تقدیمش کنن
    واقعا برای مسولین مملکت ما اصلا مهم نیست که اطلاعات کشور دودستی در اختیار چین قرار دادن
    حداقل بخشنامه میکردن تا روشن بشه چه قدر از زیر ساخت های ما در اختیار شرکت های چینی قرار گرفته
    و نکته اخر این که هر در پشتی بلخره یه روز توسط یه هکر دیگه از یه ملیت دیگه (که ممکنه دشمن هم باشه) مورد استفاده قرار می گیره اگر همچین چیزی تو محصولات چینی وجود داشته باشه کی قرار پاسخ گو باشه؟!

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

    خوشمان آمد ..

  • آریا
    آریا | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

    ای ول دهن این چینی های دیکتاتور رو سرویس کنین? ? ?

مطالب پیشنهادی