ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا خرس های قطبی به منطقه‌ای مسکونی در روسیه حمله ور شدند؟

ورود تعداد زیادی خرس قطبی به محلی مسکونی در کشور روسیه باعث اعلام وضعیت اضطراری شده است. طی روزهای گذشته ساکنان جزایر نووایا زملیا کشور روسیه گزارش‌های متعددی را مبنی بر حمله خرس‌های قطبی به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

ورود تعداد زیادی خرس قطبی به محلی مسکونی در کشور روسیه باعث اعلام وضعیت اضطراری شده است.

طی روزهای گذشته ساکنان جزایر نووایا زملیا کشور روسیه گزارش‌های متعددی را مبنی بر حمله خرس‌های قطبی به ساختمان‌های مسکونی و اداره‌جات دولتی منتشر کرده‌اند. با توجه به تغییرات شدید اقلیمی طی سال‌های اخیر و آب شدن یخ‌ها، این حیوانات بیشتر از گذشته مجبور به گشت زنی برای پیدا کردن غذا هستند؛ مسیری که ظاهرا این بار به مناطق مسکونی انسان‌ها ختم شده است.

همان‌طور که در ویدیو زیر می‌بینید، خرس‌ها به صورت گسترده‌ای در این منطقه به دنبال غذا هستند و ظاهرا کار به جایی رسیده که بعضی از انسان‌ها نیز به همزیستی با آن‌ها عادت کرده‌اند.

در این میان و با توجه به نکته که خرس‌های قطبی حیواناتی در حال انقراض محسوب می‌شوند، پلیس روسیه شلیک به آن‌ها را ممنوع کرده اما در روی دیگر ماجرا، ظاهرا این حیوانات دیگر از راه‌هایی که در گذشته‌ آن‌ها را فراری می‌داد نمی‌ترسند و در نتیجه مقامات جزایر نووایا زملیا اعلام کرده‌اند که در مواردی ممکن است کشتن این خرس‌ها تنها راه چاره باشد.

تا به حال گزارش حضور حداقل ۵۲ خرس قطبی در این منطقه تایید شده است. تعداد این حیوانات به قدری زیاد است که ظاهرا بعضی از آن‌ها دائما در حال پرسه زدن در نزدیکی مناطق مسکونی هستند.

با توجه به اندازه خرس‌های قطبی و طبع خشن آن‌ها، در حال حاضر زندگی مردم در جزایر نووایا زملیا با مشکل روبرو شده و بسیاری از ترس این حیوانات جرات خارج شدن از خانه‌های خود را ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_unique
    ali_unique | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

    چه باحال به نظرم به جای کشتن بهتره یه چیزی شبیه باغ وحش براشون درست کنند و بهشون غذا بدن هم منقرض نمیشن و هم باعث درآمدزایی میشه و هم کسی اذیت نمیشه

    • MarShaL
      MarShaL | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

      باغ وحش یعنی زندانی کردن و به نظرم کار درستی نیست

مطالب پیشنهادی