ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Shadow of Death؛ سایه‌های مرگ، به روایت آدمک‌ها

جدا از ارائه یک تجربه سرگرم‌کننده، Shadow of Death عنوان ارزشمندی است چون روی ویژگی دست‌ گذاشته‌ که این روزها کمبودش بیشتر از همیشه در بازار موبایل گیمینگ احساس می‌شود؛ با محبوبیت روز افزون سیستم درآمدزایی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

جدا از ارائه یک تجربه سرگرم‌کننده، Shadow of Death عنوان ارزشمندی است چون روی ویژگی دست‌ گذاشته‌ که این روزها کمبودش بیشتر از همیشه در بازار موبایل گیمینگ احساس می‌شود؛ با محبوبیت روز افزون سیستم درآمدزایی پرداخت‌های درون برنامه‌ای، عناوین اکشن تلفن‌های هوشمند کم کم به صف اپلیکیشن‌های آنلاین پیوستند و دیگر کمتر بازی آفلاینی از این سبک می‌توان پیدا کرد.

کاور فایر (Cover Fire)، هیرو هانترز (Hero Hunters) و حالا Shadow of Death با استقبال بازیکن‌ها مواجه شده‌اند، به این خاطر که از موج کنونی بازی‌های موبایل فاصله گرفته‌اند و سعی کرده‌اند یک تجربه کم‌ دردسرتر، با کیفیت و بدون نیاز به اینترنت ارائه بدهند. ترکیبی که این روزها حکم یک برگ برنده را برای گوشی می‌تواند داشته باشد و Shadow of Death به خوبی از آن استفاده کرده است.

به‌همراه حضور بخش آفلاین، بازی یک بخش آنلاین نیز دارد و در آن با بقیه بازیکن‌ها دوئل می‌کنید.

Shadow of Death حمله نیروهای تاریکی و مقابله بازیکن‌ با آن‌ها را روایت می‌کند، داستانی کلیشه‌ای که تواسته بستری مناسب برای یک گیم‌پلی سرعتی  باشد. بازی اکشنی Side Scrolling به حساب‌ می‌آید، به این معنی که مشابه بازی‌های نوستالژی قدیمی بازیکن‌ها در نمایی از رو‌به‌رو باید دشمنان را نابود کنند.

برای این کار هم چندین دکمه در نظر گرفته شده است. با آنالوگ سمت چپ حرکت می‌کنید و دکمه‌های سمت راست نیز برای حمله، پرش، حرکت سریع به جلو و البته استفاده از قدرت‌های مختلف شخصیت اصلی به کار می‌آیند. در نگاه اول شاید این ترکیب کنترل‌ها و تعدد زیاد دکمه‌های سمت راست صفحه اذیت کننده به‌نظر برسد اما همین که بازی را ادامه می‌دهید، متوجه چینش درست دکمه‌ها می‌شوید.

بازی برای پیش‌خرید در آیتونز قرار گرفته و سازنده برنامه دارد تا در تاریخ ۲۱ فوریه (۲ اسفند) عنوانش را به iOS نیز بیاورد.

با افزایش سختی مبارزات، بازیکن باید واکنش‌های سریع‌تری داشته باشد و این ترکیب دکمه‌ها کار بازیکن را راحت‌تر کرده تا حرکت‌های گوناگونی را روی دشمنان پیاده کند. البته انتظار کمبوهایی در حد و اندازه عناوین Hack and Slash را نداشته باشید ولی بازی به عنوان یک اکشن نقش آفرینی به اندازه‌ای دست مخاطب را در مبارزات باز می‌گذارد تا از نبردها لذت ببرد.

Shadow of Death هر مرحله روندی یکسان را طی می‌کند. در مسیری مستقیم می‌روید و هر چه سر راه‌تان قرار داشت را باید بکشید. در واقع طراحی مراحل خاصی دیده نمی‌شود، با این حال به لطف دو ویژگی بازی توانسته خودش را تا حدی از تکرار نجات بدهد. یکی از آن‌ها به تنوع دشمنان بازمی‌گردد که جدا از تفاوت‌های ظاهری، در سیستم مبارزات نیز دارای نکات مثبت و منفی منحصر فردی هستند.

Shadow of Death
مرحله‌های بازی کوتاه هستند و هر کدام نهایت دو دقیقه وقت می‌برند.

در کنار حرکت‌های گوناگون برای حمله، دومین نکته را نیز باید به نام المان‌های نقش‌آفرینی بزنیم. در بازی می‌توانید شخصیت اصلی را ارتقا داده و او را قدرتمندتر کنید. همچنین قابلیت این را دارید تا شخصیت‌های جدیدی را نیز گرفته و با آن‌ها به نبدها ادامه بدهید. همین مسئله باعث شده تا بازیکن مراحل را یکی پس از دیگری ادامه بدهد و سعی کند به قدرت‌های جدیدی برسد.

از انتشار Shadow of Death نزدیک به یک سال می‌گذرد و بازی با وجود اینکه به اندازه بقیه استیکمن‌ها شروعی قدرتمند نداشت اما حالا توانسته خودش را به عنوان یکی از مدعیان سبک اکشن گوگل‌پلی معرفی کند؛ بازی به تازگی رایگان شده و اگر هنوز به نبرد با تاریکی‌ها نرفته‌اید، حالا زمان مناسبی است تا Shadow of Death را دانلود کنید.

Shadow of Death: Stickman Fighting - Dark Knight

Shadow of Death: Stickman Fighting - Dark Knight

سازنده: Zonmob Game Studio قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 88 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Adollf
    Adollf | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    خیلی جالبه حیف یکم کنترلش سخته

مطالب پیشنهادی