ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی IBM
علمی

شکست قابل قبول هوش مصنوعی IBM در مناظره با یک کارشناس [تماشا کنید]

کمپانی IBM چندی پیش یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بنام Project Debater (پروژه مناظره‌گر) توسعه داد که می‌توانست به مناظره زنده با انسان بپردازد و نظرات خود را برای حاضرین تشریح کند. به تازگی تکنولوژی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

کمپانی IBM چندی پیش یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بنام Project Debater (پروژه مناظره‌گر) توسعه داد که می‌توانست به مناظره زنده با انسان بپردازد و نظرات خود را برای حاضرین تشریح کند. به تازگی تکنولوژی هوش مصنوعی IBM موفق شد که علمکرد قابل قبولی در برابر فینالیست مسابقات جهانی مناظره سال ۲۰۱۶ میلادی از خود بر جای بگذارد. این تکنولوژی دیروز مقابل Harish Natarajan قرار گرفت تا در مورد الزام ارائه کمک هزینه برای تحصیلات پیش دبستانی با وی به بحث بپردازد و حاضرین را راهنمایی کند.

پیش از این مناظره، ۷۹ درصد حاضرین موافق اختصاص کمک هزینه دولتی برای تحصیلات پیش دبستانی بودند و تنها ۱۳ درصد نظر مخالف داشتند. پس از این مناظره، ۱۷ درصد حاضرین رای خود را تغییر دادند و شمار مخالفین به ۳۰ درصد رسید. در نقطه‌ی مقابل ۶۲ درصد هنوز موافق این مسئله بودند. از آنجایی که Natarajan موفق شد درصدی از حضار را متقاعد کند، برنده‌ی این مناظره لقب گرفت.

البته این شکست، چیزی از ارزش‌های هوش مصنوعی IBM کم نمی‌کند چرا که با این حال  Project Debater عملکرد آنچنان نا‌امید کننده‌ای نداشته و موفق شده گفته‌های مفیدی را مطرح نماید.

هوش مصنوعی IBM

موضوع بحث تنها ۱۵ دقیقه پیش از شروع مراسم به Natarajan و هوش مصنوعی مناظره‌گر اعلام شد و آنها در این مدت سعی کردند به تحقیق و آماده سازی گفته‌های خود بپردازند. به هر کدام از این دو شرکت کننده ۸ دقیقه وقت داده شد تا به بحث آزاد بپردازند. پس از آن، هر کدام می‌توانستند ۲ دقیقه صحبت‌های پایانی خود را ارائه دهند.

هوش مصنوعی IBM طی زمان خود به اهمیت تحصیلات پیش دبستانی اشاره کرد و اعلام نمود که علاوه بر اینکه، این مبحث حق اخلاقی هر فرد محسوب می‌شود، می‌تواند موقعیت‌های مناسبی برای آینده‌ی انسان‌ها فراهم کند.

هوش مصنوعی IBM

از سوی دیگر Natarajan باور داشت که این هزینه می‌تواند در حوزه‌های بهتری سرمایه گزاری شود تا بتواند به کمک بسیاری از افراد محروم بیاید و شانس مساوی در اختیار آنها قرار دهد. این مسئله موجب شد که ۱۷ درصد رای خود را به نفع این متخصص تغییر دهند.

هوش مصنوعی مناظره‌گر با میلیون‌ها جمله‌ی مقالات روزنامه، صفحات ویکیپدیا و منابع دیگر آموزش داده شده و هوش مصنوعی مکالمه‌ای واتسون نیز وظیفه تبدیل متون نوشته شده به گفتار را بر عهده داشته است.

 

تماشا کنید: تریلر وهمناکی که توسط هوش مصنوعی IBM ساخته شده [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HameD۶۹
    HameD۶۹ | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

    جهان داره ترسناک ‌میشه

مطالب پیشنهادی