ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک کلی
کسب و کار

خیز فضانورد سابق ناسا برای حضور در سنای آمریکا

مارک کلی فضانورد سابق ناسا تصمیم گرفته در ماموریت بعدی خود در سنای آمریکا حضور پیدا کند و سناتور ایالت آریزونای آمریکا بشود. او در بیانیه خبری اش در این باره آورده: مردم برای من ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

مارک کلی فضانورد سابق ناسا تصمیم گرفته در ماموریت بعدی خود در سنای آمریکا حضور پیدا کند و سناتور ایالت آریزونای آمریکا بشود. او در بیانیه خبری اش در این باره آورده:

مردم برای من خیلی اهمیت دارند. همینطور آریزونا. کشورم برایم مهم است و به همین خاطر تصمیم گرفتم که کمپین انتخاباتی ام را برای پیوستن به سنا راه بیاندازم.

کلی ۵۴ ساله همسر گبی جیفوردز (از اعضای سابق حزب دمکرات آریزونا در سنای آمریکا) است که در سال ۲۰۱۱ مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در ادامه این زن و شوهر در کنار یکدیگر پیامی ویدیویی منتشر کردند و از سختی هایی گفتند که بعد از تیراندازی به گبی برایشان پیش آمده بود.

مارک کلی در ادامه بیانیه خود برای حضور در سنای آمریکا اینطور آورده:

من در دوران فضانوردی درس های زیادی آموختم. همچنین از خلبانی ام در نیروی دریایی. به خاطر مهندس بودنم هم چیزهای زیادی در مورد حل مساله آموختم. اما آنچه از همسرم آموختم این بود که چطور از سیاست برای بهبود زندگی مردم استفاده کنم.

مارک کلی از زمان بازنشستگی از ناسا تا به حال در زمره طرفداران کنترل خرید و فروش اسلحه بوده و بعد از تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی با همراهی همسرش سازمانی به نام Giffords را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرد تا به خشونت با اسلحه پایان بدهد.

برادران کلی

کلی در بیانیه ای که برای حضورش در کمپین های انتخاباتی سنای آمریکا منتشر کرده تغییرات اقلیمی، خدمات درمانی ارزان، رشد مشاغل و اقتصاد را در زمره اولویت هایش عنوان کرده است.

اسکات برادر مارک کلی یک سال را بی وقفه در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی کرد

مارک کلی نخستین ماموریت خود به فضا را در سال ۲۰۱۱ انجام داد و از آن زمان تاکنون سه ماموریت فضایی را به اتمام رساند. وی بیش از پنجاه روز را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کرده است. او یک برادر دوقلو به نام اسکات کلی دارد که او هم بازنشسته ناسا است و یک سال کامل را در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی کرده است.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که مارک کلی برای تصدی کرسی خالی سناتور جان مکین در سنای آمریکا تلاش می کند. مکین در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز رقابت انتخاباتی سنا در آریزونا شد اما چند ماه بعد سرطان مغز جانش را گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی