ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: لپ تاپ گیمینگ ام اس آی GL63 8RD؛ اژدهای آرام

دنیای گیمینگ، دنیای محصولات لوکس و پر زرق و برق است؛ محصولاتی که طبیعتاً قیمت بالایی هم دارند و با واژه «اقتصادی» بیگانه اند. با این حال به لطف تلاش شرکت های مختلف، تجربه لذت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

دنیای گیمینگ، دنیای محصولات لوکس و پر زرق و برق است؛ محصولاتی که طبیعتاً قیمت بالایی هم دارند و با واژه «اقتصادی» بیگانه اند. با این حال به لطف تلاش شرکت های مختلف، تجربه لذت بخش بازی های ویدیویی آنقدرها هم دور از دسترس نیست و هنوز هم می توان محصولات اقتصادی را در بازار دید. شرکت تایوانی MSI به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان این حوزه هم چندی پیش از لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD رونمایی کرده که در این مطلب قصد داریم آن را بررسی کنیم.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD به سری GL تعلق دارد که در کنار سری GV پایین ترین جایگاه را بین محصولات گیمینگ این شرکت به خود اختصاص داده است. در واقع این محصول را می توان یک لپ تاپ مالتی مدیای فوق العاده قدرتمند و یک لپ تاپ گیمینگ سطح پایه دانست که از نظر کارآیی به سری های GS یا GT نمی رسد. ابتدا بیایید مشخصات این لپ تاپ را مرور کنیم:

  • نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD
  • پردازنده نسل هشتمی اینتل Core-i7
  • 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4
  • 128 گیگابایت اس اس دی
  • 1 ترابایت هارد دیسک
  • کارت گرافیک انویدیا جیفورس GTX 1050 Ti با 4 گیگابایت رم GDDR5
  • کیبورد با نور پس زمینه
  • باتری 6 سلولی با ظرفیت 41 وات ساعت
  • وزن 2.2 کیلوگرم
  • قیمت حدود 1000 دلار

لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD مشخصات و قیمت مناسبی دارد ولی آیا می توان برای اجرای بازی های روز روی آن حساب کرد؟ در این بررسی تلاش می کنیم تا سؤال فوق را جواب بدهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی یعنی GL62 نداشته است. رنگ قرمز به عنوان شاخص دنیای گیم روی تمام لبه ها، بالای دکمه های تاچ پد و اطراف دکمه های کیبورد دیده می شود و لوگوی اژدهای MSI هم در محل همیشگی یعنی روی در دستگاه جا خوش کرده است. جالب اینکه وزن 2.2 کیلوگرمی و ضخامت 29 میلیمتری دستگاه شباهتی به محصولات گیمینگ ندارد و به لپ تاپ های خانگی عادی نزدیک تر است. به همین دلیل حمل و نقل این لپ تاپ خیلی شما را اذیت نخواهد کرد.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

مهم ترین عامل در کاهش وزن این دستگاه، بدنه پلاستیکی آن است. شرکت MSI از پلاستیک باکیفیت برای ساخت لپ تاپ GL63 8RD استفاده کرده که تا حدودی حس استحکام را به شما منتقل می کند، اما به شدت لک پذیر است و تمیز کردنش هم به این راحتی ها ممکن نیست. حذف درایو DVD که عملاً کاربردی ندارد هم گام مثبتی است تا فضای بیشتری برای قطعات داخلی و به خصوص، سیستم خنک سازی فراهم شود.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

این لپ تاپ مجموعه نسبتاً کاملی از پورت ها را در اختیار دارد. روبرو و پشت دستگاه هیچ درگاهی را نمی بینیم، لبه سمت چپ میزبان قفل کنسینگتون، درگاه شبکه (RJ45)، خروجی HDMI، درگاه مینی دیسپلی، یک پورت USB 3.1، یک پورت USB 3.1 Type C، خروجی هدفون و ورودی میکروفون است. روی لبه سمت راست هم دو درگاه USB 3.1، کارت خوان چندکاره و سوکت شارژ را می بینیم.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

در مجموع با در نظر گرفتن رده قیمتی، لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD کیفیت ساخت مطلوبی دارد، اما نه آنقدر که پریمیوم یا جان سخت به نظر برسد. استفاده از آلومینیوم برس خورده در ساختار دستگاه می توانست عمر ظاهری و عملیاتی دستگاه را به مراتب بیشتر کند.

کیبورد و تاچ پد

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

همان طور که گفتیم جامعه گیمرها علاقه خاصی به رنگ قرمز دارند (البته بعضی ها هم سبز پسندند). کیبورد لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD هم نور پس زمینه قرمز دارد و حاشیه قرمز کلیدها، زیبایی کار را دوچندان می کند. شدت نور قرمز را هم می توانید به دلخواه در سه درجه تنظیم کنید. البته مدل های پیشرفته تر از لپ تاپ های گیمینگ MSI نور پس زمینه RGB دارند که حتی می توانید رنگ هر کلید را به دلخواه تغییر دهید.

در مورد عملکرد کیبورد فقط کافیست لوگوی برند مشهور دنیای گیمینگ یعنی SteelSeries را ببینید تا حساب کار دستتان بیاید. کیبورد این لپ تاپ با ارتفاع حدود 2 میلیمتری بازخورد نسبتاً خوبی دارد و حتی تایپ کردن با آن هم لذت بخش است، اما طبیعیست که به کیبوردهای مکانیکی نمی رسد. MSI مثل همیشه به شکل پیش فرض جای دکمه های فانکشن و ویندوز را عوض کرده تا در زمان بازی به اشتباه دکمه ویندوز را فشار ندهید، اما در صورت نیاز می توانید این دکمه ها را به وضعیت استاندارد تغییر دهید.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

تاچ پد لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD هم به خوبی از عهده وظایفش بر می آید؛ حساسیت خوبی به لمس دارد و از فرمان های چندلمسی هم پشتیبانی می کند. خود تاچ پد با بدنه یکپارچه شده ولی خوشبختانه دکمه ها مجزا هستند و کلیک پذیری مناسبی دارند. البته تاچ پد در محیط گیمینگ کاربرد خاصی ندارد و اگر مثل من به ماوس عادت کرده باشید، برای کارهای روزمره هم به سراغ تاچ پد نمی روید.

نمایشگر

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

مدل های پیشرفته تر از لپ تاپ های گیمینگ MSI را می توان با نمایشگرهای 4K خریداری کرد، اما در سری GL به رزولوشن فول اچ دی محدود هستید که لزوماً چیز بدی نیست، چون با سخت افزار دستگاه سازگاری بیشتری دارد. در همین رزولوشن با سه انتخاب روبرو هستیم: پنل معمولی، پنل IPS و پنل گیمینگ 120 هرتزی با پاسخدهی 3 میلی ثانیه. دستگاهی که به دست ما رسیده از مدل دوم بهره می برد، یعنی پنل فول اچ دی از نوع IPS ساخت ال جی با زاویه دید عریض.

رزولوشن فول اچ دی در ابعاد 15.6 اینچ، تراکم 141 پیکسل را در هر اینچ به وجود می آورد که برای استفاده روزمره کافیست و اگر خیلی به نمایشگر نزدیک نشوید، پیکسل ها را از هم تشخیص نخواهید داد. این نمایشگر طبق انتظاری که از پنل های IPS داریم، رنگ ها را به زیبایی به تصویر می کشد و با کنتراست، حداکثر روشنایی و زاویه دید مطلوبی هم روبرو هستیم. به خاطر مات بودن صفحه، حتی در فضای بیرونی هم می توانید از لپ تاپ استفاده کنید.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

اگر در محیط کاملاً تاریک به صفحه سیاه نگاه کنید، اندکی نشت نور از لبه ها دیده می شود، یعنی بکلایت کاملاً یکدست نیست. با این حال در زمان مشاهده محتوای ویدیویی یا اجرای بازی هیچ مشکلی را از این لحاظ احساس نخواهید کرد. در مورد نرخ رفرش صفحه و زمان پاسخدهی پیکسل ها هم نگران نباشید، چون با توجه به سخت افزار موجود، نیازی به نرخ بالای 60 فریم نخواهید داشت. اگر قصد دارید برای کارهای گرافیکی و طراحی از این دستگاه استفاده کنید هم بهتر است بدانید طبق اطلاعات موجود، پنل مورد بحث به ترتیب 37 و 59 درصد فضای رنگی ادوبی RGB و sRGB را پوشش می دهد.

کارآیی

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

به بحث جذاب و تعیین کننده کارآیی سخت افزاری لپ تاپ گیمینگ GS63 8RD می رسیم. همان طور که گفتیم مدلی که به دست ما رسیده از پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7-8750H، هشت گیگابایت حافظه رم DDR4-2666 و کارت گرافیک انویدیا جیفورس 1050Ti بهره می برد. برای ذخیره سازی هم یک حافظه SSD ساخت شرکت کینگستون با ظرفیت 120 گیگابایت و یک هارد دیسک یک ترابایتی ساخت شرکت توشیبا را در اختیار دارید.

این پیکربندی سخت افزاری از نظر من کمی ناهمگون است: پردازنده فوق العاده قدرتمندی که به راحتی از عهده اجرای سنگین ترین کارها بر می آید؛ کارت گرافیک پایه ای که بازی های روز را در سطح معمول اجرا می کند؛ و هشت گیگابایت حافظه رم که نشانه ای از دنیای گیمینگ ندارد. خوشبختانه حافظه رم این لپ تاپ را می توانید تا 32 گیگابایت ارتقاء دهید اما برای این کار باید پنل پشتی دستگاه را به طور کامل باز کنید.

برای تست کارآیی لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD ابتدا به سراغ هارد و SSD می رویم. نتایج بنچمارک با اپلیکیشن CrystalDiskMark را در ادامه می بینید:

همان طور که می بینید عملکرد حافظه SSD که روی درگاه M.2 سوار شده، در حد SSD های استاندارد SATA III است و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی آن به حدود 500 مگابایت بر ثانیه می رسد که به مراتب بهتر از هارد دیسک معمولی (حدود 100 مگابایت بر ثانیه) اما چند برابر کمتر از SSD های NVMe (با سرعتی بالاتر از 2000 مگابایت بر ثانیه) است. البته سرعت خوانش ترتیبی اطلاعات، معیار اصلی برتری SSD به هارد دیسک نیست و مزیت این حافظه ها در دسترسی تصادفی به اطلاعات است که نقش تعیین کننده ای در استفاده روزمره دارد. به همین دلیل با نصب ویندوز و نرم افزارهای کاربردی روی SSD تجربه لذت بخشی از محیط ویندوز خواهید داشت. با توجه به حجم بسیار زیاد بازی های امروزی، حافظه SSD این لپ تاپ فقط می تواند یکی دو عنوان را در خود نگه دارد.

برای تست قدرت پردازش لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD ابتدا برنامه Cinebench R15 را اجرا می کنیم که نتیجه به دست آمده را در ادامه می بینید:

امتیاز بالای 1000 در تست CPU بسیار دلگرم کننده است، بدین معنا که می توانید از این لپ تاپ برای طراحی سه بعدی حرفه ای و رندرگیری استفاده کنید. نسل قبلی پردازنده های لپ تاپ مانند 7700HQ یا حتی 7820HK در این تست به امتیازی در حدود 700 می رسیدند اما در نسل هشتم با افزایش تعداد هسته های فیزیکی (از 4 به 6) و افزایش حافظه کش (از 6 به 9 مگابایت) شاهد ارتقاء قابل توجه عملکرد هستیم. در مورد کارآیی کارت گرافیک در تست Cinebench R15 هم نتیجه همان چیزیست که از جیفورس 1050Ti انتظار می رود، اما این برنامه معیار خوبی برای توان پردازش گرافیکی نیست و بهتر است به سراغ برنامه های حرفه ای تر برویم.

نتیجه تست کارآیی کلی سیستم با استفاده از برنامه PCMark 10 را در تصویر زیر می بینید:

کسب امتیاز نزدیک به 5000 در تست PCMark 10 نشان می دهد لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD در واقع یک دستگاه مالتی مدیای تمام عیار است و به راحتی می توانید از آن برای پردازش تصویر، ویرایش ویدیو و طراحی گرافیکی استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این تست، قدرت پردازنده اصلی، سرعت حافظه رم و کارآیی حافظه SSD نقش اصلی را ایفا می کنند.

برای ارزیابی کارآیی گرافیکی به سراغ برنامه 3DMark رفتیم و سه تست Time Spy و Fire Strike و Sky Diver را اجرا کردیم که نتایج مربوطه را در ادامه می بینید:

تست Time Spy بر پایه DirectX 12 و با رزولوشن 1440×2560 پیکسل رندرگیری می کند و برای سنجش قوی ترین سیستم های گیمینگ طراحی شده است. کسب امتیاز حدود 2500 در این تست با میانگین حدود 15 فریم بر ثانیه نشان می دهد که لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD در میان حرفه ای ها حرف زیادی برای گفتن ندارد.

تست Fire Strike بر پایه DirectX 11 و رزولوشن تمام اچ دی گزینه معقولی برای ارزیابی لپ تاپ های گیمینگ به شمار می رود و کسب امتیاز حدود 7000 با میانگین بالای 30 فریم بر ثانیه کاملاً رضایت بخش است. با توجه به این تست شما می توانید اکثر بازی های روز را با گرافیک متوسط و حتی بعضی بازی ها را با گرافیک بالا اجرا کنید.

کسب امتیاز بالای 20 هزار در تست Sky Diver به عنوان یکی از تست های پایه لپ تاپ های گیمینگ هم نشان می دهد اگر فقط قصدتان بازی کردن باشد و از خیر جزئیات گرافیکی سطح بالا بگذرید، می توانید عناوین زیادی را با نرخ فریم بسیار خوب به اجرا درآورید.

برای اطمینان از نتایج به سراغ بازی جدید و نسبتاً سنگین Shadow of Tomb Raider رفتیم. این بازی روی لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD در حالت پیش فرض با تنظیمات گرافیکی بالا (High) و با نرخ 37 فریم بر ثانیه اجرا می شود. تصویر زیر نتیجه بنچمارک داخل بازی را نشان می دهد:

اگر تنظیمات گرافیکی را روی پایین ترین (Lowest) و بالاترین (Highest) قرار دهید به ترتیب به نرخ 58 و 31 فریم بر ثانیه می رسید که رقم های قابل قبولی هستند. حالا به شما بستگی دارد که نرخ فریم بالاتر را ترجیح دهید یا تصاویر چشم نواز تر را، ولی در هر دو صورت تجربه قابل قبولی خواهید داشت.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

بازی Need for Speed Payback که از عناوین مورد علاقه من است هم به شکل مطلوبی روی لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD اجرا می شود. حتی اگر تمام تنظیمات گرافیکی را روی بالاترین حالت قرار دهید، باز هم افت فریم محسوسی را در زمان بازی شاهد نخواهید بود. با این حال برای تجربه رانندگی روان تر، بهتر است کمی از شدت المان های گرافیکی محیط بکاهید.

البته توجه داشته باشید که تمام تست های فوق در زمان اتصال لپ تاپ به شارژر انجام شده اند. با قطع شارژر دیگر خبری از این آمار و ارقام نیست و افت شدیدی در کارآیی دستگاه برای اجرای بازی ها به وجود می آید. مثلاً برای اجرای روان نید فور اسپید باید تنظیمات گرافیکی را تا جای ممکن پایین آورده یا رزولوشن را روی 720×1280 قرار دهید.

خنک کنندگی

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

شرکت MSI در لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD از سیستم خنک سازی CoolerBoost5 استفاده کرده تا خیال شما را از نظر دمای دستگاه زیر فشار پردازش سنگین راحت کند. این سیستم از دو فن بزرگ، هفت لوله انتقال حرارت و 4 خروجی تشکیل شده است، ضمن اینکه به خاطر حذف درایو نوری فضای بیشتری برای گردش هوا در اطراف قطعات اصلی وجود دارد.

نتیجه تصمیمات MSI کاملاً لذت بخش است، چون سر و صدای این لپ تاپ حتی در زمان اجرای بازی هم نهایتاً به 40 دسیبل می رسد که پایین تر از محدوده آزاردهنده محسوب می شود و در فضاهای کاری عادی توجه کسی را جلب نمی کند. پس از حدود نیم ساعت اجرای بازی یا پردازش سنگین شاهد گرم شدن کیبورد و قسمت بالای بدنه هستیم اما کلیدهای پرکاربرد مثل WASD به خوبی در برابر حرارت عایق شده اند تا حواس شما را از جریان بازی پرت نکنند.

اگر برای مدت طولانی می خواهید دستگاه را زیر بار کامل قرار دهید یا خدای نکرده قصد اورکلاک دارید، بهتر است از توربو فن استفاده کنید که با دکمه اختصاصی بالای کیبورد فعال می شود. اینجاست که با یک موجود پر سر و صدا روبرو می شویم. حالا نه اینکه صدای جاروبرقی بدهد، ولی نگاه متعجب اطرافیان را به همراه خواهد داشت.

پخش صدا

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD به دو اسپیکر سه واتی مجهز شده که زیر بدنه تعبیه شده اند و در مقایسه با لپ تاپ های عادی، کیفیت و قدرت بسیار بهتری دارند. توازن صداهای زیر و بم به خوبی رعایت شده و فقط در حجم صدای خیلی زیاد شاهد نویز و اعوجاج صدا هستیم. اسپیکرهای این دستگاه برای تماشای فیلم و بازی کردن مناسبند، ولی اکثر گیمرها ترجیح می دهند از هدفون های مخصوص استفاده کنند تا بیشتر در جریان بازی قرار بگیرند.

اگر به تنظیمات دقیق و شبیه سازی صدای فراگیر علاقه دارید، خوشبختانه می توانید از نرم افزار اختصاصی MSI یعنی Nahimic 3 استفاده کنید که گزینه های کاملی را برای تنظیم صدای ورودی و خروجی در زمان گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، بازی کردن و ارتباط اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد.

باتری

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

تمام لپ تاپ های گیمینگ کم و بیش با معضل باتری درگیر هستند اما این موضوع در دستگاه های باریک و کم حجم، برجسته تر می شود. لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD با باتری 41 وات ساعتی هم با چنین مشکلی روبروست. برای استفاده معمول و عادی مثل مرور وب و گوش دادن به موسیقی می توانید حدود 3 الی 4 ساعت روی این لپ تاپ حساب کنید، اما در شرایط لود کامل بیشتر از یک ساعت انتظار شارژدهی نداشته باشید. مسئله دوم که قبلاً به آن اشاره کردیم هم افت محسوس کارآیی دستگاه روی باتری است و اجرای بازی ها را با مشکل مواجه می کند.

شارژر همراه لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD که مانند بقیه شارژرهای این شرکت ابعاد بزرگی دارد، می تواند طی 2 ساعت دستگاه را به طور کامل شارژ کند، ولی اگر به طور همزمان مشغول اجرای بازی باشید، این زمان حدود نیم ساعت افزایش خواهد یافت.

جمع بندی

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

دنیای لپ تاپ های گیمینگ دنیای عجیبی است. اگر بخواهید یک دستگاه همه چیز تمام بخرید، لپ تاپی سنگین و حجیم نصیبتان می شود که قابلیت حمل و نقل ندارد و عملاً به یک دسکتاپ تبدیل خواهد شد. دستگاه های باریک و سبک هم که بالاخره یک جایی لنگ می زنند. در واقع ایجاد تعادل بین ویژگی های فیزیکی، کارآیی سخت افزاری و مهم تر از همه، قیمت لپ تاپ کار سختیست.

در مورد لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD می شود از دو منظر صحبت کرد. اگر بحث گیمینگ را کنار بگذاریم، با یک لپ تاپ مالتی مدیای فوق العاده قدرتمند روبرو هستیم که جان می دهد برای پردازش ویدیو و طراحی سه بعدی، به خصوص اینکه قیمت دستگاه با نمونه های مشابه غیر گیمینگ برابری و حتی رقابت می کند.

در بحث گیمینگ اما با یک دستگاه پایه روبرو هستیم که توانایی اجرای اکثر بازی های روز را دارد، به شرطی که دنبال نرخ فریم بالا و جزئیات گرافیکی عالی نباشید. اگر تنظیمات بازی ها را دستکاری کنید، اکثر آنها با نرخ حداقل 30 فریم بر ثانیه اجرا می شوند که برای گیمرهای نه چندان حرفه ای رقم مناسبیست.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GL63 8RD

در مجموع لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD از شرکت خوشنام MSI برای افرادی که می خواهند با حداقل هزینه به دنیای گیم وارد شوند، محصولی قابل قبول خواهد بود. در ادامه نقاط قوت و ضعف این دستگاه را مرور می کنیم.

نقاط قوت لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD
  • طراحی مناسب برای دنیای گیم
  • پردازنده فوق العاده قدرتمند
  • عملکرد کم صدا در اکثر شرایط
  • نمایشگر با کیفیت و مات
  • کیفیت صدای مطلوب
  • قیمت مناسب
نقاط ضعف لپ تاپ گیمینگ GL63 8RD
  • بدنه لک پذیر از جنس پلاستیک
  • ظرفیت پایین حافظه رم
  • فقدان درگاه تاندربولت و حافظه NVMe
  • فقدان پنل جداگانه برای ارتقاء آسان هارد و رم
  • شارژدهی پایین باتری
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pooriaonline
    pooriaonline | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    با سلام

    این لپتاپ به چه صورت برای بررسی تهیه شده است؟
    در کل بازار این مدل موجود نیست ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Arash Mansoori
    Arash Mansoori | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    Asus gs503 vs ro age mishe baresi konid

  • dark season
    dark season | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

    یعنی دیگه میشه با این قیمتها لپ تاپ گیمینگ خرید؟؟؟؟؟؟؟

  • saeed
    saeed | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

    فقط Pc

مطالب پیشنهادی